Evropě neznámá Kia K3 prošla modernizací, uspěla by proti Octavii?

Vpředu je nový nárazník, maska i světla s diodami denního svícení, Kia K3.
Vpředu je nový nárazník, maska i světla s diodami denního svícení, Kia K3., foto: Kia Motors
ar6 28. listopadu 2015 06:10
Sdílej:

V kontinentální Evropě Kiu K3, popřípadě Cerato nebo Forte, jak se jmenuje v USA nebo Rusku, mnoho lidí nezná. V jiných koutech světa jde ale o mimořádně populární sedan, jehož image ještě zatraktivnil aktuální facelift.

Podobně jako nedávno odhalená limuzína K7, i K3 dostala do boků protažená přední světla, vybavená LED diodami pro denní svícení. Modernější tvarování má i maska chladiče se strukturou včelí plástve a chromovaným rámečkem. Přepracovaný přední nárazník s agresivním nasáváním vzduchu model opticky rozšiřuje, totéž se dá říct také o nové grafice skupinových LED svítilen. Lehce se úpravy dotkly zadního nárazníku, oko laika je nicméně ani nemusí poznat.

Palubní deska se v základních tvarech neliší, díky jemnější textuře plastů některých výbavových verzí nicméně působí luxusnějším dojmem. Svůj podíl na tom má jistě i přepracovaný multimediální systém s několika velikostmi dotykové obrazovky, jehož přítomností došlo k redukci klasických tlačítek. Ač to na první pohled nevypadá, přepracován byl i panel ovládání klimatizace. Volant svým tvarem a lesklým černým dekorem navazuje na Cee’d nebo i další modely jihokorejské automobilky.

Pod kapotou 4560 mm dlouhého modelu najdeme zážehovou šestnáctistovku GDI o výkonu 132 koní při 6300 ot./min s točivým momentem 160 Nm při 4850 ot./min, spřaženou se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Ekologičtější alternativu tvoří turbodiesel 1.6 VGT o výkonu 128 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 279 Nm mezi 1900 - 2750 ot./min, spojený se šestistupňovým automatem. Později by měla dorazit sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, známá ze Cee’du.

Ve své domovině se upravený sedan již v prodeji, ceny začínají na 13 740 000 wonech (cca 304 000 korun). Za vrcholnou specifikaci s bezklíčkovým otevíráním kufru, parkovacími senzory, vyhřívanými sedadly nebo sledováním mrtvého úhlu necháte v showroomu 20 950 000 wonů (cca 463 000 korun).

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.