Evropě neznámá Kia K3 prošla modernizací, uspěla by proti Octavii?

ar6, 28. listopadu 2015, 06:10 Google+

V kontinentální Evropě Kiu K3, popřípadě Cerato nebo Forte, jak se jmenuje v USA nebo Rusku, mnoho lidí nezná. V jiných koutech světa jde ale o mimořádně populární sedan, jehož image ještě zatraktivnil aktuální facelift.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Díky modernizaci je sedan o mnoho elegantnější, Kia K3.

Díky modernizaci je sedan o mnoho elegantnější, Kia K3. | foto: Kia Motors

Sdílejte článek

Podobně jako nedávno odhalená limuzína K7, i K3 dostala do boků protažená přední světla, vybavená LED diodami pro denní svícení. Modernější tvarování má i maska chladiče se strukturou včelí plástve a chromovaným rámečkem. Přepracovaný přední nárazník s agresivním nasáváním vzduchu model opticky rozšiřuje, totéž se dá říct také o nové grafice skupinových LED svítilen. Lehce se úpravy dotkly zadního nárazníku, oko laika je nicméně ani nemusí poznat.

img-responsive

Zadní světla auto opticky rozšiřují, Kia K3. | foto: Kia Motors

Palubní deska se v základních tvarech neliší, díky jemnější textuře plastů některých výbavových verzí nicméně působí luxusnějším dojmem. Svůj podíl na tom má jistě i přepracovaný multimediální systém s několika velikostmi dotykové obrazovky, jehož přítomností došlo k redukci klasických tlačítek. Ač to na první pohled nevypadá, přepracován byl i panel ovládání klimatizace. Volant svým tvarem a lesklým černým dekorem navazuje na Cee’d nebo i další modely jihokorejské automobilky.

Pod kapotou 4560 mm dlouhého modelu najdeme zážehovou šestnáctistovku GDI o výkonu 132 koní při 6300 ot./min s točivým momentem 160 Nm při 4850 ot./min, spřaženou se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Ekologičtější alternativu tvoří turbodiesel 1.6 VGT o výkonu 128 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 279 Nm mezi 1900 - 2750 ot./min, spojený se šestistupňovým automatem. Později by měla dorazit sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, známá ze Cee’du.

Ve své domovině se upravený sedan již v prodeji, ceny začínají na 13 740 000 wonech (cca 304 000 korun). Za vrcholnou specifikaci s bezklíčkovým otevíráním kufru, parkovacími senzory, vyhřívanými sedadly nebo sledováním mrtvého úhlu necháte v showroomu 20 950 000 wonů (cca 463 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Evropě neznámá Kia K3 prošla modernizací, uspěla by proti Octavii?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Stojan benzínové pumpy

"Pro Česko dobrá zpráva," tvrdí analytik o kompromisu se spalovacími motory

Ford Mustang Mach-E GT

TEST Ford Mustang Mach-E GT – „muscle kára“ na baterky

ford ranger

Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

Hyliko

Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

Dodge Challenger SRT Demon 170

Nový Dodge Challenger SRT Demon 170 umí stovku hluboko pod 2 sekundy!

Ilustrační foto

Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

Peugeot 907

Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

Ilustrační foto

Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Mercedes-Benz eSprinter

Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

Ilustrační foto

NEKOMPROMISNĚ, Slovensko půjde proti zákazu spalovacích motorů

Volkswagen Touran

Volkswagen Touran 1.5 TSI Evo2 - skvělé rodinné auto za 850 tisíc

rolls-royce ghost

Luxusní vůz na firmu? Výjimkou nejsou ani garáže ztrátových firem

Jaguar C-X75 jako hvězda snímku Spectre

Pozapomenuté sportovní vozy díl 5., Jaguar C‑X75

Toyota Yaris GR

Jak správně zvládat aquaplaning či nenadálé smyky vašeho vozidla?

Peugeot 308 SW

TEST Peugeot 308 SW GT 1.2 PureTech – krásný kombík se základním benzinem

reklama

Doporučujeme

Úplně první Porsche Classic Center bylo otevřeno v Nizozemsku

Porsche otevřelo v Nizozemsku první showroom s klasickými modely

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ford ukáže hospodaření jinak. Elektromobily v miliardových ztrátách

  2. Test Mercedes-Benz eSprinter 312 KAWA: konečně elektromobil, který dává smyl

  3. Pozapomenuté sportovní vozy díl 6., Peugeot 907 uměl až 360 km/h

  4. Toyota bude dodávat moduly palivových článků do nákladních aut

  5. Ostřílený profesionál Andrýsek do čela Tatry

  6. Evropská komise vyměkla, ale ekodiktát dál pokračuje

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud