V kontinentální Evropě Kiu K3, popřípadě Cerato nebo Forte, jak se jmenuje v USA nebo Rusku, mnoho lidí nezná. V jiných koutech světa jde ale o mimořádně populární sedan, jehož image ještě zatraktivnil aktuální facelift.
Podobně jako nedávno odhalená limuzína K7, i K3 dostala do boků protažená přední světla, vybavená LED diodami pro denní svícení. Modernější tvarování má i maska chladiče se strukturou včelí plástve a chromovaným rámečkem. Přepracovaný přední nárazník s agresivním nasáváním vzduchu model opticky rozšiřuje, totéž se dá říct také o nové grafice skupinových LED svítilen. Lehce se úpravy dotkly zadního nárazníku, oko laika je nicméně ani nemusí poznat.
Palubní deska se v základních tvarech neliší, díky jemnější textuře plastů některých výbavových verzí nicméně působí luxusnějším dojmem. Svůj podíl na tom má jistě i přepracovaný multimediální systém s několika velikostmi dotykové obrazovky, jehož přítomností došlo k redukci klasických tlačítek. Ač to na první pohled nevypadá, přepracován byl i panel ovládání klimatizace. Volant svým tvarem a lesklým černým dekorem navazuje na Cee’d nebo i další modely jihokorejské automobilky.
Pod kapotou 4560 mm dlouhého modelu najdeme zážehovou šestnáctistovku GDI o výkonu 132 koní při 6300 ot./min s točivým momentem 160 Nm při 4850 ot./min, spřaženou se šestistupňovým manuálem nebo automatem. Ekologičtější alternativu tvoří turbodiesel 1.6 VGT o výkonu 128 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 279 Nm mezi 1900 - 2750 ot./min, spojený se šestistupňovým automatem. Později by měla dorazit sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka, známá ze Cee’du.
Ve své domovině se upravený sedan již v prodeji, ceny začínají na 13 740 000 wonech (cca 304 000 korun). Za vrcholnou specifikaci s bezklíčkovým otevíráním kufru, parkovacími senzory, vyhřívanými sedadly nebo sledováním mrtvého úhlu necháte v showroomu 20 950 000 wonů (cca 463 000 korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.