Bugatti se rozloučilo s Veyronem velmi stylově, neboť na letošním ženevském autosalonu představilo úplně posledního Veyrona v edici La Finale. Ovšem nemusíme smutnit, protože automobilka, spadající do koncernu Volkswagen, momentálně finišuje s pracemi u jeho nástupce Chirona. Nikoho snad nepřekvapí, že Bugatti chce znovu zaútočit na titul nejrychlejšího sériového vozu na světě.
Je samozřejmé, že francouzský hypersport se bude prodávat ve variantě kupé, ale nedávno médiemi prolítla také informace, že dorazí i ve verzi Targa. Ta se bude vyznačovat zejména odnímatelným karbonovým panelem, avšak Chiron má dostat tzv. T-bar neboli „téčko“ spojující čelní sklo a zadní část auta.
Prozatím Bugatti nezveřejnilo podrobnější parametry nového hypersportu, ale dle předchozích zpráv by měl Chiron disponovat 8,0litrovým čtyřikrát přeplňovaným motorem W16 s předpokládaným výkonem okolo 1500 koní a točivým momentem 1500 Nm. Výkonný agregát bude zřejmě spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol. Zatím to není potvrzené, ale nové Bugatti Chiron by mělo zrychlit na stovku za neuvěřitelné 2,3 sekundy. Dovolím si i tvrdit, že Chiron bude vybaven možná i elektromotorem, systémem Start/Stop nebo systémem pro deaktivaci válců.
Celkem se údajně vyrobí pouze 500 kusů, ale už nyní Bugatti prý registruje nejméně 120 objednávek. I když pár kupujících již podepsalo závaznou objednávku, své vozy nedostanou dříve než v roce 2017. Nicméně, premiéra klasického Chironu by se měla uskutečnit na následujícím březnovém autosalonu v Ženevě a co se týče verze Targa, ta dorazí až během roku 2018.
Samozřejmě jak u Veyronu, tak i u Chironu je pořizovací cena opravdu šílená pro běžného smrtelníka. Bugatti chce nejprve 200 000 euro (cca 5,4 milionu korun) jako počáteční vklad, poté druhou zálohu ve výši 900 000 euro (cca 24,3 milionu korun) a pak pochopitelně zbylý doplatek. Celková cena nebyla zatím odtajněna, ale pohybujeme se v rozmezí 2,2 – 2,5 milionů euro (v přepočtu 59,5 – 67,6 milionů korun).
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.