Bugatti se rozloučilo s Veyronem velmi stylově, neboť na letošním ženevském autosalonu představilo úplně posledního Veyrona v edici La Finale. Ovšem nemusíme smutnit, protože automobilka, spadající do koncernu Volkswagen, momentálně finišuje s pracemi u jeho nástupce Chirona. Nikoho snad nepřekvapí, že Bugatti chce znovu zaútočit na titul nejrychlejšího sériového vozu na světě.
Je samozřejmé, že francouzský hypersport se bude prodávat ve variantě kupé, ale nedávno médiemi prolítla také informace, že dorazí i ve verzi Targa. Ta se bude vyznačovat zejména odnímatelným karbonovým panelem, avšak Chiron má dostat tzv. T-bar neboli „téčko“ spojující čelní sklo a zadní část auta.
Prozatím Bugatti nezveřejnilo podrobnější parametry nového hypersportu, ale dle předchozích zpráv by měl Chiron disponovat 8,0litrovým čtyřikrát přeplňovaným motorem W16 s předpokládaným výkonem okolo 1500 koní a točivým momentem 1500 Nm. Výkonný agregát bude zřejmě spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem všech čtyř kol. Zatím to není potvrzené, ale nové Bugatti Chiron by mělo zrychlit na stovku za neuvěřitelné 2,3 sekundy. Dovolím si i tvrdit, že Chiron bude vybaven možná i elektromotorem, systémem Start/Stop nebo systémem pro deaktivaci válců.
Celkem se údajně vyrobí pouze 500 kusů, ale už nyní Bugatti prý registruje nejméně 120 objednávek. I když pár kupujících již podepsalo závaznou objednávku, své vozy nedostanou dříve než v roce 2017. Nicméně, premiéra klasického Chironu by se měla uskutečnit na následujícím březnovém autosalonu v Ženevě a co se týče verze Targa, ta dorazí až během roku 2018.
Samozřejmě jak u Veyronu, tak i u Chironu je pořizovací cena opravdu šílená pro běžného smrtelníka. Bugatti chce nejprve 200 000 euro (cca 5,4 milionu korun) jako počáteční vklad, poté druhou zálohu ve výši 900 000 euro (cca 24,3 milionu korun) a pak pochopitelně zbylý doplatek. Celková cena nebyla zatím odtajněna, ale pohybujeme se v rozmezí 2,2 – 2,5 milionů euro (v přepočtu 59,5 – 67,6 milionů korun).
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.