Od slavnostní frankfurtské premiéry nové Alfy Romeo Giulia Q uběhly téměř dva měsíce a od té doby automobilka mlčí o tom, co bude dál. Některé zdroje mluví o tom, že civilnější Giulia se představí v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Bude tomu tak?
S největší pravděpodobností se tak stane, i když kdo ví. Nedávno CEO koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, prohlásil, že momentálně revidují své plány kvůli zpomalení růstu čínského trhu. Nestane se nic tak závratného, tedy jak se to vezme. Alfa Romeo má nadále v plánu všechny dříve avizované modely, avšak dorazí zřejmě v jiném pořadí, než bylo původně zamýšleno.
Italská značka se chce nyní zaměřit na modely, které osloví zákazníky především z Evropy a USA. Původně byla prioritou čínská klientela. Jak se změní pořadí připravovaných modelů, to se dozvíme v lednu příštího roku, kdy FCA zveřejní podrobné aktualizované informace. Bohužel se tyto změny dotknou i uvedení Giulie Q, jelikož prodej na evropském trhu měl odstartovat koncem letošního roku. Nyní se mluví o posunutí až o šest měsíců, čili v showroomech ji zahlédneme pravděpodobně až v polovině roku 2016.
Odložení se nevyhne ani prvnímu SUV od Alfy Romeo, které se nepředstaví dříve než začátkem roku 2017 a nabere tak zpoždění o délce devíti měsíců. Italská automobilka spoléhala na invazi čínského trhu dokonce natolik, že se postarala i o masivní investici ve výši pěti miliard eur, aby tak od roku 2018 vyráběla ročně 400 000 vozů. Pro srovnání, v minulém roce vyrobila za rok cca 70 000 vozů. Marchionne však pronesl, že nadále platí tento plán, ale většina vyrobených vozů, která byla původně určena pro Čínu, se musí uchytit v Evropě nebo USA. V současné době milánská značka utratila již dvě miliardy eur za vytvoření Giulie a přípravu budoucího SUV, které bude konkurovat Audi Q5 či BMW X3.
Nedávno ředitel Alfy Romeo, Harald Wester, přímo potvrdil, že jeho značka připravuje celkem osm nových modelů. Prvním z nich je samozřejmě Giulia, následována dvěma variacemi nové Giulietty (pětidveřový hatchback a sedan), menším crossoverem, tradičním Spiderem, stylovým kupé/kabrioletem (oživení názvu GTV), limuzínou neboli vlajkovou lodí (nástupce 166) a na konec velkým SUV.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.