Od slavnostní frankfurtské premiéry nové Alfy Romeo Giulia Q uběhly téměř dva měsíce a od té doby automobilka mlčí o tom, co bude dál. Některé zdroje mluví o tom, že civilnější Giulia se představí v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Bude tomu tak?
S největší pravděpodobností se tak stane, i když kdo ví. Nedávno CEO koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, prohlásil, že momentálně revidují své plány kvůli zpomalení růstu čínského trhu. Nestane se nic tak závratného, tedy jak se to vezme. Alfa Romeo má nadále v plánu všechny dříve avizované modely, avšak dorazí zřejmě v jiném pořadí, než bylo původně zamýšleno.
Italská značka se chce nyní zaměřit na modely, které osloví zákazníky především z Evropy a USA. Původně byla prioritou čínská klientela. Jak se změní pořadí připravovaných modelů, to se dozvíme v lednu příštího roku, kdy FCA zveřejní podrobné aktualizované informace. Bohužel se tyto změny dotknou i uvedení Giulie Q, jelikož prodej na evropském trhu měl odstartovat koncem letošního roku. Nyní se mluví o posunutí až o šest měsíců, čili v showroomech ji zahlédneme pravděpodobně až v polovině roku 2016.
Odložení se nevyhne ani prvnímu SUV od Alfy Romeo, které se nepředstaví dříve než začátkem roku 2017 a nabere tak zpoždění o délce devíti měsíců. Italská automobilka spoléhala na invazi čínského trhu dokonce natolik, že se postarala i o masivní investici ve výši pěti miliard eur, aby tak od roku 2018 vyráběla ročně 400 000 vozů. Pro srovnání, v minulém roce vyrobila za rok cca 70 000 vozů. Marchionne však pronesl, že nadále platí tento plán, ale většina vyrobených vozů, která byla původně určena pro Čínu, se musí uchytit v Evropě nebo USA. V současné době milánská značka utratila již dvě miliardy eur za vytvoření Giulie a přípravu budoucího SUV, které bude konkurovat Audi Q5 či BMW X3.
Nedávno ředitel Alfy Romeo, Harald Wester, přímo potvrdil, že jeho značka připravuje celkem osm nových modelů. Prvním z nich je samozřejmě Giulia, následována dvěma variacemi nové Giulietty (pětidveřový hatchback a sedan), menším crossoverem, tradičním Spiderem, stylovým kupé/kabrioletem (oživení názvu GTV), limuzínou neboli vlajkovou lodí (nástupce 166) a na konec velkým SUV.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.