Od slavnostní frankfurtské premiéry nové Alfy Romeo Giulia Q uběhly téměř dva měsíce a od té doby automobilka mlčí o tom, co bude dál. Některé zdroje mluví o tom, že civilnější Giulia se představí v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Bude tomu tak?
S největší pravděpodobností se tak stane, i když kdo ví. Nedávno CEO koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, prohlásil, že momentálně revidují své plány kvůli zpomalení růstu čínského trhu. Nestane se nic tak závratného, tedy jak se to vezme. Alfa Romeo má nadále v plánu všechny dříve avizované modely, avšak dorazí zřejmě v jiném pořadí, než bylo původně zamýšleno.
Italská značka se chce nyní zaměřit na modely, které osloví zákazníky především z Evropy a USA. Původně byla prioritou čínská klientela. Jak se změní pořadí připravovaných modelů, to se dozvíme v lednu příštího roku, kdy FCA zveřejní podrobné aktualizované informace. Bohužel se tyto změny dotknou i uvedení Giulie Q, jelikož prodej na evropském trhu měl odstartovat koncem letošního roku. Nyní se mluví o posunutí až o šest měsíců, čili v showroomech ji zahlédneme pravděpodobně až v polovině roku 2016.
Odložení se nevyhne ani prvnímu SUV od Alfy Romeo, které se nepředstaví dříve než začátkem roku 2017 a nabere tak zpoždění o délce devíti měsíců. Italská automobilka spoléhala na invazi čínského trhu dokonce natolik, že se postarala i o masivní investici ve výši pěti miliard eur, aby tak od roku 2018 vyráběla ročně 400 000 vozů. Pro srovnání, v minulém roce vyrobila za rok cca 70 000 vozů. Marchionne však pronesl, že nadále platí tento plán, ale většina vyrobených vozů, která byla původně určena pro Čínu, se musí uchytit v Evropě nebo USA. V současné době milánská značka utratila již dvě miliardy eur za vytvoření Giulie a přípravu budoucího SUV, které bude konkurovat Audi Q5 či BMW X3.
Nedávno ředitel Alfy Romeo, Harald Wester, přímo potvrdil, že jeho značka připravuje celkem osm nových modelů. Prvním z nich je samozřejmě Giulia, následována dvěma variacemi nové Giulietty (pětidveřový hatchback a sedan), menším crossoverem, tradičním Spiderem, stylovým kupé/kabrioletem (oživení názvu GTV), limuzínou neboli vlajkovou lodí (nástupce 166) a na konec velkým SUV.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.