Coupé i Roadster už v modelové řadě nefigurují, Clubman i hatchaback (nově také v pětidvéřovém provedení) svého nástupce mají, a tak jedinou variantou, odvozenou z klasického Mini, která ještě nemá nástupce, je čtyřmístné Cabrio. Po výstavě v LA už ale nebude platit ani to.
Ačkoliv doba mnohdy velí jinak, Mini Cabrio si i v této generaci zachovalo plátěnou stahovací střechu. Ta je poprvé ovládána pouze elektricky, přičemž za hlavami zadních cestujících se objeví za 18 sekund i při rychlostech do 30 km/h. Další novinkou je takzvaná funkce střešního okna, což v praxi znamená možnost otevřít přední část v rozsahu 40 centimetrů a pustit do kabiny čerstvý vzduch. Ten lze regulovat ovladačem na rámu čelního skla.
V porovnání s předchozí generací stoupl objem zavazadlového prostoru s nataženou i staženou střechou o celých 25 procent. V praxi to znamená 160 litrů se střechou dole a 215 litrů se střechou nahoře, zadní sedačky lze navíc složit v poměru 50:50 a prostor ještě o něco zvětšit. Jako praktickou lze kvalifikovat funkci Easy Load, s níž lze nadzvednout rám střechy a usnadnit tak nakládání rozměrnějších předmětů. Stejně jako u předchůdce se víko kufru vyklápí dolů a unese až 80 kilogramů, samotný nakládací otvor je pak širší o 8 mm.
Nastupování dozadu má ulehčit větší rozsah nastavování předních sedadel. Více komfortu pak zadním pasažérům přinesou větší plochy sedaček i nárůst prostoru v oblasti hlavy. Celkově se šířka interiéru zvětšila o 34 mm v oblasti ramen a o 112 mm v oblasti loktů, narostl také prostor pro kolena, konkrétně o 36 milimetrů.
Vzhled o 98 mm delší, 44 mm širší a 7 mm vyšší karosérie s rozvorem prodlouženým o 28 mm plně odpovídá standardnímu hatchbacku, a to včetně zadních vertikálních svítilen nebo krátkých převisů. Zvolit si můžete také například full-LED přední světla a mlhovky. Paletu laků doplnily odstíny Caribbean Aqua a Melting Silver, jež lze kombinovat se všemi dostupnými barvami plátěné střechy. Ve standardní výbavě dodávaná litá kola mají 15 palců u Cooperu a Cooperu D a 16 palců u Cooperu S. Za příplatek však budou dostupné ráfky s velikostí od 16 do 18 palců.
Pod kapotou najdeme poslední generaci tří- a čtyřválcových motorů TwinPower Turbo. Cooper disponuje 1.5litrovým tříválcem o výkonu 136 koní s točivým momentem 220 Nm (při overboostu 230 Nm), Cooper S má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 192 koní s točivým momentem 280 Nm (při overboostu 300 Nm) a konečně Cooper D pohání 1.5litrový tříválec o výkonu 116 koní s točivým momentem 270 Nm. Pro všechny motory je standardem šestistupňová manuální převodovka, za příplatek lze dostat šestistupňový automat Steptronic, respektive Steptronic Sport s funkcí Launch Control v případě Cooperu S. Součástí příplatků je také volič jízdních režimů s módy Sport a Green.
Takto vybavené Mini Cooper Cabrio akceleruje z 0 na 100 km za 8,8 sekundy (automat 8,7 sekundy), dosáhne 208 km/h (automat 206 km/h) a průměrné spotřeby 4,9 - 5,1 l/100 km (automat 5,1 - 5,3 l/100 km), Cooper S Cabrio zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy (automat 7,1 sekundy), dosáhne 230 km/h (automat 228 km/h) a průměrně spotřebuje 6,0 - 6,1 l/100 km (automat 5,6 - 5,8 l/100 km) a konečně Cooper D Cabrio akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, dosáhne maximálně 195 km/h a spotřebuje průměrně 3,8 - 4,0 l/100 km (automat 3,9 - 4,1 l/100 km).
Aby se karosérie nekroutila, což je častý neduh otevřených modelů, nainstalovalo Mini vzpěry do přední i zadní části podvozku, optimalizovalo oblast prahů a zesílilo spodní kryt motoru. Bezpečnost posádky mají na starosti mimo jiné i vystřelovací oblouky z vysokopevnostní oceli, které dokáží za zadními sedadly vystřelit do 150 milisekund po zjištění rizika převrácení. Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou je díky většímu rozvoru i rozchodu kol stabilnější a vůbec poprvé nabídne volitelně aktivně řízené tlumiče Dynamic Damper Control se dvěma režimy.
Součástí standardní výbavy všech otevřených Mini bude automatická klimatizace, parkovací systém PDC se zadními senzory, elektrické ovládání oken, centrální zamykání a rádio se zdířkami Aux-In a USB. Novinkou je příplatková dvouzónová automatická klimatizace s režimem Cabrio, beroucí v potaz proudění vzduchu v interiéru při jízdě se staženou střechou nebo s prodlouženým střešním oknem a podle něj upravuje množství, distribuci a teplotu vzduchu klimatizace. Spíše na efekt hraje funkce Always Open Timer, která počítá čas jízdy se staženou střechou a zobrazuje ho na displeji palubního počítače.
Vedle již zmiňované dvouzónové klimatizace nebo LED světel zahrnuje nabídka příplatků také head up displej, přední parkovací senzory, couvací kameru, adaptivní systém udržující zvolenou rychlost a odstup, varování před čelní srážkou, varování před srážkou s chodcem s funkcí automatického brzdění, asistent dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek. Třešničkou na dortu jsou pak pakety Mini Yours a John Cooper Works.
Přesné ceny pro český trh zatím známé nejsou, v Británii ale za Cooper Cabrio dáte 18 475 liber (cca 684 000 korun) za Cooper S Cabrio 22 430 liber (cca 830 000 korun) a za Cooper D Cabrio 20 225 liber (cca 749 000 korun).
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).