Fiat oživuje známé jméno, Rapid se musí mít na pozoru

ar6, 12. října 2015, 14:18 Google+

Nový sedan nižší střední třídy, značený jako projekt Ægea, představil Fiat již v květnu v tureckém Istanbulu. Na více než 40 světových trhů se ale novinka dostane až příští rok pod staronovým jménem Tipo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Označení Tipo je, díky novému kompaktnímu sedanu, zpátky, Fiat Tipo.

Označení Tipo je, díky novému kompaktnímu sedanu, zpátky, Fiat Tipo. | foto: Fiat Chrysler Automobiles

Sdílejte článek

Toto označení nosil od konce osmdesátých do konce devadesátých tří- nebo pětidvéřový hatchback, který dokonce v roce 1989 získal titul evropského Auta roku. Po konci výroby tohoto modelu ale na jméno začal sedat prach. Ten odfoukl až 4532 mm dlouhý, 1792 mm široký a 1497 mm vysoký sedan, stojící na platformě Small Wide. Mezi nápravami má novinka 2637 mm a do kufru se vejde až 520 litrů nákladu.

Vzhledově Tipo opět ukazuje, že Italové umí udělat hezké auto snad s jakýmkoliv typem karosérie. Pokud si ještě vzpomínáte na Lineu, nepřímého předchůdce Tipa, pak musíte uznat, že stupňovitá zadní část velmi elegantně navazuje na zbytek karosérie. Součinitel odporu vzduchu cx = 0,29 je navíc jasným důkazem, že krása není bezúčelná. Přední část je velmi jednoduchá, přesto působí díky velké masce chladiče neotřele. V zadních partiích, konkrétně na tvaru světlometů, se designéři vyřádili o něco více. Opět ale nejde říct, že by to bylo vyloženě špatně.

Že bude Tipo globálním modelem poznáte nejvíce v interiéru. Tvary jsou jednoduché a na palubní desce převládají černé nebo šedé plasty. Na druhou stranu ona strohost a jednoduchost nemusí být vždycky na škodu, konečný verdikt si tedy necháme až po prvních osobních zkušenostech s autem. Na vrcholku středové konzole se může objevit pětipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Uconnect s navigací, hlasovým ovládáním, USB portem, Bluetooth i couvací kamerou. Důležitou veličinou, nejen pro českého zákazníka, je vnitřní prostor. Podle prvních zpráv se má v této disciplíně Fiat zařadit na špičku segmentu, když dozadu usadí pohodlně trojici cestujících.

Pod kapotou se objeví čtyři motory - zážehové čtyřválce o objemu 1.4 a 1.6 litru s výkonem 95 a 110 koní nebo vznětové čtyřválce MultiJet o objemu 1.3 a 1.6 litru s výkonem 95 a 120 koní. V závislosti na motorizaci budou přední kola poháněna přes pěti- nebo šestistupňový manuál, klasicky automat nebo dvouspojkový automat DDTC. Nejúspornější provedení se vznětovou třináctistovkou má podle Fiatu vykazovat spotřebu méně než 4 l/100 km.

Na více než 40 trhů regionu EMEA (zahrnuje Evropu, Střední východ a Afriku) se Tipo dostane v průběhu příštího roku. Česko a Slovensko, kde bude nejvážnějším konkurentem Škoda Rapid, se nejspíše dočkají až na podzim. V domovském Turecku (výroba bude probíhat v Burse) je však nový sedan pod názvem Egea již možno objednávat ve výbavových liniích Easy, Urban a Lounge, přičemž cenové rozpětí sahá od 49 900 tureckých lir (cca 410 000 korun) do 70 900 tureckých lir (cca 583 000 korun).

V budoucnu počítá Fiat s uvedením celé řady modelů se základem v Tipu, jmenovitě půjde o pětidvéřový hatchback, nahrazující neúspěšné Bravo, a kombi, vracející italského výrobce do tohoto segmentu po více než sedmi letech.

Vytisknout

Diskuze: Fiat oživuje známé jméno, Rapid se musí mít na pozoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Škoda Auto, a.s.

Škoda v září prodala méně aut. Prodej se nedaří na východě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud