Nový sedan nižší střední třídy, značený jako projekt Ægea, představil Fiat již v květnu v tureckém Istanbulu. Na více než 40 světových trhů se ale novinka dostane až příští rok pod staronovým jménem Tipo.
Toto označení nosil od konce osmdesátých do konce devadesátých tří- nebo pětidvéřový hatchback, který dokonce v roce 1989 získal titul evropského Auta roku. Po konci výroby tohoto modelu ale na jméno začal sedat prach. Ten odfoukl až 4532 mm dlouhý, 1792 mm široký a 1497 mm vysoký sedan, stojící na platformě Small Wide. Mezi nápravami má novinka 2637 mm a do kufru se vejde až 520 litrů nákladu.
Vzhledově Tipo opět ukazuje, že Italové umí udělat hezké auto snad s jakýmkoliv typem karosérie. Pokud si ještě vzpomínáte na Lineu, nepřímého předchůdce Tipa, pak musíte uznat, že stupňovitá zadní část velmi elegantně navazuje na zbytek karosérie. Součinitel odporu vzduchu cx = 0,29 je navíc jasným důkazem, že krása není bezúčelná. Přední část je velmi jednoduchá, přesto působí díky velké masce chladiče neotřele. V zadních partiích, konkrétně na tvaru světlometů, se designéři vyřádili o něco více. Opět ale nejde říct, že by to bylo vyloženě špatně.
Že bude Tipo globálním modelem poznáte nejvíce v interiéru. Tvary jsou jednoduché a na palubní desce převládají černé nebo šedé plasty. Na druhou stranu ona strohost a jednoduchost nemusí být vždycky na škodu, konečný verdikt si tedy necháme až po prvních osobních zkušenostech s autem. Na vrcholku středové konzole se může objevit pětipalcová dotyková obrazovka multimediálního systému Uconnect s navigací, hlasovým ovládáním, USB portem, Bluetooth i couvací kamerou. Důležitou veličinou, nejen pro českého zákazníka, je vnitřní prostor. Podle prvních zpráv se má v této disciplíně Fiat zařadit na špičku segmentu, když dozadu usadí pohodlně trojici cestujících.
Pod kapotou se objeví čtyři motory - zážehové čtyřválce o objemu 1.4 a 1.6 litru s výkonem 95 a 110 koní nebo vznětové čtyřválce MultiJet o objemu 1.3 a 1.6 litru s výkonem 95 a 120 koní. V závislosti na motorizaci budou přední kola poháněna přes pěti- nebo šestistupňový manuál, klasicky automat nebo dvouspojkový automat DDTC. Nejúspornější provedení se vznětovou třináctistovkou má podle Fiatu vykazovat spotřebu méně než 4 l/100 km.
Na více než 40 trhů regionu EMEA (zahrnuje Evropu, Střední východ a Afriku) se Tipo dostane v průběhu příštího roku. Česko a Slovensko, kde bude nejvážnějším konkurentem Škoda Rapid, se nejspíše dočkají až na podzim. V domovském Turecku (výroba bude probíhat v Burse) je však nový sedan pod názvem Egea již možno objednávat ve výbavových liniích Easy, Urban a Lounge, přičemž cenové rozpětí sahá od 49 900 tureckých lir (cca 410 000 korun) do 70 900 tureckých lir (cca 583 000 korun).
V budoucnu počítá Fiat s uvedením celé řady modelů se základem v Tipu, jmenovitě půjde o pětidvéřový hatchback, nahrazující neúspěšné Bravo, a kombi, vracející italského výrobce do tohoto segmentu po více než sedmi letech.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.