Velké pozdvižení vzbudilo minulý měsíc Porsche, když klasický atmosférický šestiválec v útrobách 911 vyměnilo v rámci snížení spotřeby za šestiválec se dvěma turbodmychadly. Ten se dostane i do dalších variant legendárního modelu, aktuálně se to týká kupé, kabrioletu a targy s pohonem všech kol.
Stejně jako u zadokolkových variant dává dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec 370 koní a 450 Nm u verze Carrera 4/Targa 4, respektive 420 koní a 500 Nm u verze Carrera 4S/Targa 4S. Dokonce i výběr mezi sedmistupňovým manuálem a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK zůstal zachován. Vůbec poprvé je ale čtyřkolka rychlejší než klasická zadokolka - s automatem PDK a příplatkovým balíčkem Sport Chrono totiž Carrera 4 vystřelí na 100 km/h za 4,1 sekundy a Carrera 4S dokonce za 3,8 sekundy. Otevřený model a Targa jsou o 0,2 sekundy pomalejší. Maximální rychlost se v závislosti na modelu pohybuje mezi 287 - 305 km/h.
Hlavním cílem instalace turbodmychadel bylo snížení spotřeby, což se německé automobilce zejména v případě Carrery 4 Cabriolet s automatem PDK povedlo skutečně exemplárně. Místo 8,7 l/100 km si totiž nárokuje jen 7,9 l/100 km. Carrera 4S Cabriolet a Targa 4S mají dokonce průměr nižší o 1,2 l/100 km. Z pozitivnějšího soudku je informace, že každá čtyřkolová 911 dostane o 10 mm nižší podvozek PASM, o 44 mm rozšířený rozchod zadních kol a pruh, spojující zadní světla. Za příplatek je k modelu 4S dostupná natáčecí zadní náprava.
Vzhledem k nedávné vzhledové i technologické modernizaci klasické 911 je nasnadě, že ani čtyřkolky těmto změnám neušly. Máme tu tak nová přední světla s denním svícením, přepracované nárazníky, nové kliky dveří, upravená skupinová světla a průduch na kapotě motoru s vertikálními lamelami. Uvnitř čeká nový volant s voličem jízdních režimů a multimediální systém PCM se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, Wi-Fi hotspotem a rozhraním Apple CarPlay.
Cena za Carreru 4 je 103 983 euro (cca 2 817 000 korun), Carrera 4S vychází na 118 144 euro (cca 3 201 000 korun). Targa i kabriolet jsou o 13 090 euro dražší (cca 355 000 korun).
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?