Velké pozdvižení vzbudilo minulý měsíc Porsche, když klasický atmosférický šestiválec v útrobách 911 vyměnilo v rámci snížení spotřeby za šestiválec se dvěma turbodmychadly. Ten se dostane i do dalších variant legendárního modelu, aktuálně se to týká kupé, kabrioletu a targy s pohonem všech kol.
Stejně jako u zadokolkových variant dává dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec 370 koní a 450 Nm u verze Carrera 4/Targa 4, respektive 420 koní a 500 Nm u verze Carrera 4S/Targa 4S. Dokonce i výběr mezi sedmistupňovým manuálem a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK zůstal zachován. Vůbec poprvé je ale čtyřkolka rychlejší než klasická zadokolka - s automatem PDK a příplatkovým balíčkem Sport Chrono totiž Carrera 4 vystřelí na 100 km/h za 4,1 sekundy a Carrera 4S dokonce za 3,8 sekundy. Otevřený model a Targa jsou o 0,2 sekundy pomalejší. Maximální rychlost se v závislosti na modelu pohybuje mezi 287 - 305 km/h.
Hlavním cílem instalace turbodmychadel bylo snížení spotřeby, což se německé automobilce zejména v případě Carrery 4 Cabriolet s automatem PDK povedlo skutečně exemplárně. Místo 8,7 l/100 km si totiž nárokuje jen 7,9 l/100 km. Carrera 4S Cabriolet a Targa 4S mají dokonce průměr nižší o 1,2 l/100 km. Z pozitivnějšího soudku je informace, že každá čtyřkolová 911 dostane o 10 mm nižší podvozek PASM, o 44 mm rozšířený rozchod zadních kol a pruh, spojující zadní světla. Za příplatek je k modelu 4S dostupná natáčecí zadní náprava.
Vzhledem k nedávné vzhledové i technologické modernizaci klasické 911 je nasnadě, že ani čtyřkolky těmto změnám neušly. Máme tu tak nová přední světla s denním svícením, přepracované nárazníky, nové kliky dveří, upravená skupinová světla a průduch na kapotě motoru s vertikálními lamelami. Uvnitř čeká nový volant s voličem jízdních režimů a multimediální systém PCM se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, Wi-Fi hotspotem a rozhraním Apple CarPlay.
Cena za Carreru 4 je 103 983 euro (cca 2 817 000 korun), Carrera 4S vychází na 118 144 euro (cca 3 201 000 korun). Targa i kabriolet jsou o 13 090 euro dražší (cca 355 000 korun).
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.