Velké pozdvižení vzbudilo minulý měsíc Porsche, když klasický atmosférický šestiválec v útrobách 911 vyměnilo v rámci snížení spotřeby za šestiválec se dvěma turbodmychadly. Ten se dostane i do dalších variant legendárního modelu, aktuálně se to týká kupé, kabrioletu a targy s pohonem všech kol.
Stejně jako u zadokolkových variant dává dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec 370 koní a 450 Nm u verze Carrera 4/Targa 4, respektive 420 koní a 500 Nm u verze Carrera 4S/Targa 4S. Dokonce i výběr mezi sedmistupňovým manuálem a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK zůstal zachován. Vůbec poprvé je ale čtyřkolka rychlejší než klasická zadokolka - s automatem PDK a příplatkovým balíčkem Sport Chrono totiž Carrera 4 vystřelí na 100 km/h za 4,1 sekundy a Carrera 4S dokonce za 3,8 sekundy. Otevřený model a Targa jsou o 0,2 sekundy pomalejší. Maximální rychlost se v závislosti na modelu pohybuje mezi 287 - 305 km/h.
Hlavním cílem instalace turbodmychadel bylo snížení spotřeby, což se německé automobilce zejména v případě Carrery 4 Cabriolet s automatem PDK povedlo skutečně exemplárně. Místo 8,7 l/100 km si totiž nárokuje jen 7,9 l/100 km. Carrera 4S Cabriolet a Targa 4S mají dokonce průměr nižší o 1,2 l/100 km. Z pozitivnějšího soudku je informace, že každá čtyřkolová 911 dostane o 10 mm nižší podvozek PASM, o 44 mm rozšířený rozchod zadních kol a pruh, spojující zadní světla. Za příplatek je k modelu 4S dostupná natáčecí zadní náprava.
Vzhledem k nedávné vzhledové i technologické modernizaci klasické 911 je nasnadě, že ani čtyřkolky těmto změnám neušly. Máme tu tak nová přední světla s denním svícením, přepracované nárazníky, nové kliky dveří, upravená skupinová světla a průduch na kapotě motoru s vertikálními lamelami. Uvnitř čeká nový volant s voličem jízdních režimů a multimediální systém PCM se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, Wi-Fi hotspotem a rozhraním Apple CarPlay.
Cena za Carreru 4 je 103 983 euro (cca 2 817 000 korun), Carrera 4S vychází na 118 144 euro (cca 3 201 000 korun). Targa i kabriolet jsou o 13 090 euro dražší (cca 355 000 korun).
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.