Velké pozdvižení vzbudilo minulý měsíc Porsche, když klasický atmosférický šestiválec v útrobách 911 vyměnilo v rámci snížení spotřeby za šestiválec se dvěma turbodmychadly. Ten se dostane i do dalších variant legendárního modelu, aktuálně se to týká kupé, kabrioletu a targy s pohonem všech kol.
Stejně jako u zadokolkových variant dává dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec 370 koní a 450 Nm u verze Carrera 4/Targa 4, respektive 420 koní a 500 Nm u verze Carrera 4S/Targa 4S. Dokonce i výběr mezi sedmistupňovým manuálem a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem PDK zůstal zachován. Vůbec poprvé je ale čtyřkolka rychlejší než klasická zadokolka - s automatem PDK a příplatkovým balíčkem Sport Chrono totiž Carrera 4 vystřelí na 100 km/h za 4,1 sekundy a Carrera 4S dokonce za 3,8 sekundy. Otevřený model a Targa jsou o 0,2 sekundy pomalejší. Maximální rychlost se v závislosti na modelu pohybuje mezi 287 - 305 km/h.
Hlavním cílem instalace turbodmychadel bylo snížení spotřeby, což se německé automobilce zejména v případě Carrery 4 Cabriolet s automatem PDK povedlo skutečně exemplárně. Místo 8,7 l/100 km si totiž nárokuje jen 7,9 l/100 km. Carrera 4S Cabriolet a Targa 4S mají dokonce průměr nižší o 1,2 l/100 km. Z pozitivnějšího soudku je informace, že každá čtyřkolová 911 dostane o 10 mm nižší podvozek PASM, o 44 mm rozšířený rozchod zadních kol a pruh, spojující zadní světla. Za příplatek je k modelu 4S dostupná natáčecí zadní náprava.
Vzhledem k nedávné vzhledové i technologické modernizaci klasické 911 je nasnadě, že ani čtyřkolky těmto změnám neušly. Máme tu tak nová přední světla s denním svícením, přepracované nárazníky, nové kliky dveří, upravená skupinová světla a průduch na kapotě motoru s vertikálními lamelami. Uvnitř čeká nový volant s voličem jízdních režimů a multimediální systém PCM se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigací, Wi-Fi hotspotem a rozhraním Apple CarPlay.
Cena za Carreru 4 je 103 983 euro (cca 2 817 000 korun), Carrera 4S vychází na 118 144 euro (cca 3 201 000 korun). Targa i kabriolet jsou o 13 090 euro dražší (cca 355 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.