Kříženec SUV a kupé, BMW X4, se prakticky hned po své loňské premiéře zařadil mezi ty úspěšnější v mnichovském výrobním programu. Na úplný vrchol si nicméně jeho příznivci museli chvíli počkat. Čekání se ale vyplatilo, protože X4 M40i rozhodně není jen „eMkovým“ BMW do počtu.
Pod jeho kapotou najdeme třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 360 koní mezi 5800 - 6000 ot./min a točivým momentem 465 Nm. Jednotka je spárována s upraveným osmistupňovým automatem Steptronic Sport (standardem je rovněž Launch Control) s možností řazení pádly pod volantem, který posílá sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím systému xDrive. Za běžných podmínek putuje většina výkonu na zadní nápravu, v případě nutnosti ale elektronika prakticky ihned připojí kola přední. Na 100 km/h se 1915 kilogramů těžké SUV dostane za 4,9 sekundy, přičemž maximálně vyvine 250 km/h. Pak jej zastaví elektronika. Spotřeba 8,6 l/100 km je zcela jistě nereálná, evropským špičkám se však velice líbí.
Není bez zajímavosti, že pohonná jednotka nese kódové označení N55B30T0. Písmenko T je v nomenklatuře BMW vyhrazeno pouze nejsilnějším motorům daného segmentu, mnohé zahraniční zdroje se tak shodují, že stejný motor bude používat i chystané kupé M2. Jeho odhalení je naplánováno už na příští týden. Zpět však k rychlé X4, protože bez povšimnutí nezůstal ani podvozek. Ten má větší odklon předních kol, aktivní tlumiče a tužší pružiny i stabilizátory. Lepší brzdné schopnosti zaručují větší kotouče na přední nápravě. Ačkoliv tedy jízda s X4 M40i bude jistě obrovským zážitkem, na první pohled byste podobné atletické schopnosti asi nečekali. Od standardních modelů jej odlišuje pouze paket M Sport s novými nárazníky, nástavci prahů, 19palcovými koly (pneumatiky o rozměru 245/45 vpředu a 275/40 vzadu) a detaily v šedé metalíze Ferric. Uvnitř je součástí paketu kožený sportovní volant, volič převodovka v designu M, sportovní sedadla a unikátní dekorační lišty ve dveřích a na palubní desce.
Do Česka přijede vrcholné provedení X4 na přelomu letošního a příštího roku, cena zatím stanovena nebyla. V sousedním Německu začíná na 65 000 eurech (cca 1 763 000 korun), to je o 6200 euro (cca 168 000 korun) více než u dosavadního vrcholu xDrive35i. Pokud bychom uplatnili stejnou matematiku i u nás, vychází M40i na asi 1 705 000 korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.