BMW představuje „eMkovou“ verzi SUV X4, stejný motor dostane i chystaná M2

Nové sportovní BMW X4 M40i
Nové sportovní BMW X4 M40i, foto: BMW
ar6 7. října 2015 08:22
Sdílej:

Kříženec SUV a kupé, BMW X4, se prakticky hned po své loňské premiéře zařadil mezi ty úspěšnější v mnichovském výrobním programu. Na úplný vrchol si nicméně jeho příznivci museli chvíli počkat. Čekání se ale vyplatilo, protože X4 M40i rozhodně není jen „eMkovým“ BMW do počtu.

Pod jeho kapotou najdeme třílitrový řadový šestiválec TwinPower Turbo s výkonem 360 koní mezi 5800 - 6000 ot./min a točivým momentem 465 Nm. Jednotka je spárována s upraveným osmistupňovým automatem Steptronic Sport (standardem je rovněž Launch Control) s možností řazení pádly pod volantem, který posílá sílu na všechna čtyři kola prostřednictvím systému xDrive. Za běžných podmínek putuje většina výkonu na zadní nápravu, v případě nutnosti ale elektronika prakticky ihned připojí kola přední. Na 100 km/h se 1915 kilogramů těžké SUV dostane za 4,9 sekundy, přičemž maximálně vyvine 250 km/h. Pak jej zastaví elektronika. Spotřeba 8,6 l/100 km je zcela jistě nereálná, evropským špičkám se však velice líbí. 

Není bez zajímavosti, že pohonná jednotka nese kódové označení N55B30T0. Písmenko T je v nomenklatuře BMW vyhrazeno pouze nejsilnějším motorům daného segmentu, mnohé zahraniční zdroje se tak shodují, že stejný motor bude používat i chystané kupé M2. Jeho odhalení je naplánováno už na příští týden. Zpět však k rychlé X4, protože bez povšimnutí nezůstal ani podvozek. Ten má větší odklon předních kol, aktivní tlumiče a tužší pružiny i stabilizátory. Lepší brzdné schopnosti zaručují větší kotouče na přední nápravě. Ačkoliv tedy jízda s X4 M40i bude jistě obrovským zážitkem, na první pohled byste podobné atletické schopnosti asi nečekali. Od standardních modelů jej odlišuje pouze paket M Sport s novými nárazníky, nástavci prahů, 19palcovými koly (pneumatiky o rozměru 245/45 vpředu a 275/40 vzadu) a detaily v šedé metalíze Ferric. Uvnitř je součástí paketu kožený sportovní volant, volič převodovka v designu M, sportovní sedadla a unikátní dekorační lišty ve dveřích a na palubní desce. 

Do Česka přijede vrcholné provedení X4 na přelomu letošního a příštího roku, cena zatím stanovena nebyla. V sousedním Německu začíná na 65 000 eurech (cca 1 763 000 korun), to je o 6200 euro (cca 168 000 korun) více než u dosavadního vrcholu xDrive35i. Pokud bychom uplatnili stejnou matematiku i u nás, vychází M40i na asi 1 705 000 korun.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.