Luxusní limuzína není jen nudné auto pro politiky či ředitele firem, tedy jak která a třeba právě Jaguar XJ nabízí víc než jen luxus a pohodlí.
Pokud se jednou rozhodnete přesednout ze zadní lavice na místo řidiče, mělo by to být XJ. Nikoliv proto, že by to snad byl nějaký trhač asfaltu. Ani proto, že by měl sportovní nebo dokonce závodní ambice. Ale proto, že i takto velká limuzína může při řízení působit, jako daleko menší auto a hlavně, pokud se rozhodnete jet rychleji, tak vás nezklame.
XJ s třílitrovou V6 není nějak extrémně rychlá. Dokonce působí docela letargickým dojmem a zvláště při rozjedu je cítit, jak bojuje s obrovskou hmotností. Výrazná nadváha je cítit i v zatáčkách. Tedy pokud máte zapnutý standartní režim, ve kterém se přehupuje z jedné strany na druhou, a když to přeženete, rychle se začne hrnout přes přední vnější kolo ven ze zatáčky.
Jenže ve chvíli kdy zapnete dynamický mód, auto výrazně změní svůj charakter. Motor i odezva na plyn jsou téměř identické, trochu ztuhne řízení a hlavně se přenastaví podvozek.
Právě díky tomu se auto přestane tolik naklánět a přenosy hmotnosti zdatně maskuje. Jistě, fyziku neoklamete, ale i přesto tento systém znatelně zlepšuje grip předních kol a také vzbuzuje v řidiči daleko větší důvěru.
Proplétání vlásenkami je najednou mnohem zábavnější. XJ drží stopu a bojuje se setrvačností a hmotností, která tlačí auto po tečně ven. Boj podvozku proti tomu stále pokračuje a drží sveřepě až do sebezničení, tedy spíše do zničení pneumatiky.
Jediné co musíte dělat precizně je brzdění před zatáčkou. Pokud začnete pozdě, předek se bude rychle hrnout ven. Stejně precizně musíte pracovat s plynem na výjezdu, trochu zbrklé ESP vás bude trestat už hodně zkraje, takže s plným plynem počkejte až na výjezd.
Takže na výjezdu sešlápnout plyn, kompresor okamžitě bez znatelné prodlevy začne plnit motor plným tlakem a zvučný šestiválec vás zarazí do sedačky, no dobře, spíše mírně zatlačí, přeci jen bojuje s ohromnou masou hmotnosti tohoto plnokrevného britského gentlemana.
Rád bych napsal, jak se jede vzadu, jak komfortní je ve městě na kočičích hlavách, kolik ten šestiválec žere a jak zvládá pohodlnou jízdu, ale v Rakousku se mi dostal do rukou jen na pár hodin a tak jsem sotva stačil nějaké ježdění na polygonu a tamní trati a pár fotek. Více se dočtete jednou v redakčním testu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?