Mazdu CX-3 chce snad každý, stačí jí automobilka vyrábět?

Mazda CX-3
Mazda CX-3, foto: Mazda Europe
ar2 14. srpna 2015 15:23 | akt. 14. srpna 2015 20:51
Sdílej:

Město kdysi zničené atomovou bombou nebude stíhat chrlit CX-3, zákazníci po ní budou toužit víc, než Mazda původně čekala.

Mazda přichází za pět minut dvanáct na trh s crossovery. Svou CX-3 představila před krátkou dobou a už nyní zjišťuje, že šlápnutí do segmentů crossoverů rozhodně nebylo mylné. Teď se dokonce bojí, že jí zákazníci utrhají ruce.

Vedoucí evropské centrály Mazdy prozradil kolegům z Automotive News Europe, že „pro Mazdu je v současnosti velkou výzvou uspokojit poptávku po CX-3 na všech trzích Evropy“.

V Hirošimě, kde se nachází výrobní závod CX-3, zvládají ročně vyrobit až 150 tisíc crossoverů, přičemž analýza trhu předpokládá, že do Evropy se jich na lodích doveze ročně téměř 40 tisíc což je téměř třetina produkce.

Problém s uspokojením poptávky není něčím ojedinělým. Stejné potíže automobilku provází tak nějak stále. Například u modelu 3 byly dlouhé čekací lhůty v Čechách příčinou, proč nejeden zákazník přešel ke konkurenci.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.