Luxusní odnož Citroënu chce konečně vyrobit vlajkovou loď, hodnou tohoto označení. Má to ale pár chybiček.
DS rádo kouká po prémiovém segmentu. Ač se této značce (ano dnes už samostatná značka) daří například v Číně, na starém kontinentu jí to moc nejde. Ostrými lokty, tedy především ostrými liniemi, chce bojovat proti zavedené konkurenci z Německa a popřípadě Velké Británie.
Do čela armády svých bojovníků chce postavit velký sedan, který půjde po krku vyšší střední třídě mezi prémiovými automobilkami. Jasně, my DS fandíme. Líbí se nám jejich myšlenka znovuzrozeného DS s odkazem na jeho slávu a třeba DS3 je skvělé auto.
Jenže už před nějakou tou dobou se Citroën rozhodl s ukončením výroby hydropneumatického odpružení hydractive. Tudíž i takový prémiový sedan DS8 (jak se zřejmě bude jmenovat) bude na klasických tlumičích s pružinami. Kdo kdy jel s Citroënem s hydroactivem, moc dobře ví, jak krásně komfortní jízdu nabízí. A to je dle nás daleko silnější zbraň, než ostré linie.
Je to tedy docela ambiciózní plán, který má už teď jednu výraznou chybu. Jak to dopadne nevíme, ale připomeňme si neúspěch velkého sedanu C6, který byl z ekonomické stránky velikým přešlapem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.