Renault Kadjar - velké překvapení! (jízdní dojmy)

Renault Kadjar
Renault Kadjar, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 24. června 2015 15:03 | akt. 4. července 2015 11:06
Sdílej:

Kadjar je nebezpečná konkurence pro zavedené modely mezi menšími SUV. A již nyní můžeme konstatovat, že Renault, se vydal správným směrem.

Segment SUV se dynamicky rozvíjí a zvláště poslední tři roky raketově roste. Není tak divu, že nových modelů přibývá jako šafránu a Renault je jedním z posledních výrobců, který nemá „kompletní“ SUV nabídku. Nyní to napravil a kupodivu se mu to velmi povedlo.

Design

První čeho si všimnete, je výrazný design. Charakteristický boční prolis, výrazná robustní maska, nové světlomety (LED), dynamické linie a hrany. Svou příbuznost s Capturem však nezapře. Právě boční linie spolu s velkým kusem tmavého plastu vám bude levnější a menší Captur evokovat pokaždé, když se na ni podíváte.

Téměř vše ostatní je však čistě Kadjar. Výrazné zadní světla, chromované detaily, design kol nebo rozměrná zrcátka.

Interiér

Největší změna na vás čeká uvnitř. Kam se poděly ošklivé tvrdé plasty, nevzhledné ovladače a detaily a mizerná ergonomie? Jakoby se konečně Renault rozhodl něco dělat s interiérem a poslechl nářky nás novinářů a také svých zákazníků.

Vzdušný a prostorný interiér působí velice bytelným a kvalitním dojmem. Během několika hodin a zhruba stovky testovacích kilometrů jsem nepřišel na žádný výrazný přešlap. Ale přesto by se pár chyb našlo. Automatický dojezd oken jen u řidiče a to jsem jezdil v nejvyšší výbavě, prošívání na volantu je poměrně hrubé a ostré, řadící páka nepadne do ruky příliš ideálně, no a to je vlastně vše.

Na druhou stranu, volant vypadá skvěle a dobře padne do ruky. Má správný průměr i tloušťku. Displej místo klasické kapličky přístrojů funguje skvěle, je dobře čitelný a velmi realisticky zobrazuje všechny údaje. Sedadla jsou velice pohodlná a rozměrná. Překvapilo mě také koženkové čalounění, které je příjemné na dotek a i dobře vypadá.

Ještě zmíním rozměry. Kadjar [kadžar] měří na délku 4449 mm, rozvor je 2646, šířka 1836 a výška 1613 mm. Světlá výška je 200 mm a nájezdové úhly přední 18° a zadní 28°. Zavazadlový prostor 472 litrů při měření metodou kvádrů o velikosti 1 dm3.  Prostor pro kolena zadních cestujících 220 mm.

Asistenční systémy:

Easy park assit: parkuje automaticky, podélně, příčně i šikmo (což je unikátní)

Active emergency braking system: nouzové brždění, pokud řidič sám nebrzdí

Systém na rozpoznávání dopravních značek pomocí kamery

Varování opuštění jízdního pruhu a hlídání slepého úhlu

Motory:

Renault pod kapotu Kadjaru nabízí dva naftové agregáty a jeden benzinový. Základní diesel 1,5 dCi disponuje výkonem 81 kW a maximem točivého momentu 260 Nm (u automatu EDC jen 250 Nm). Nejsilnější diesel je zároveň nejsilnější motor v nabídce. Disponuje výkonem 96 kW a maximum točivého momentu 320 Nm. Stovku pokoří za 9,9 sekundy.

Jediný benzinový motor je 1,2 TCe o výkonu 96 kW s maximem točivého momentu 205 Nm. Stovku zvládá za 10,1 sekundy a spotřebuje v kombinovaném režimu 5,6 litru. V budoucnu se paleta motorů bude ještě dále rozšiřovat.

Pohon 4x4 v režimu LOCK je pohon všech kol v poměru 50:50. Funguje však jen do rychlosti 40 km/h pak se přepíná do režimu auto.

Jízdní dojmy:

Kadjar je jedním z mála SUV, které má agilní jízdní vlastnosti. Podvozek filtruje vše co mu české silnice připraví a přitom strpí i rychlejší tempo. Při přejezdech nerovností je však hlučnější, než například Škoda Yeti, na druhou stranu má dobře odladěné řízení. Sice bez větší zpětné vazby, ale zato klade optimální odpor a nepůsobí laxním a přeposilovaným dojmem.

Na brzdách je ale zadek dost nervózní, svou vinu na tom nesou i dost přeposilované brzdy, které se hůře dávkují.

Šestistupňový manuál je poměrně přesný, dráhy jsou optimálně dlouhé a až na 5. a 6. převodový stupeň, lze řadit rychlosti velmi plynule a bez zadrhávání.

Pod kapotou jsme měli možnost zkusit tu nejsilnější motorizaci. Tedy 1,6 dCi o výkonu 96 kW a s maximem točivého momentu o hodnotě 320 Nm. Ten byl dostupný až v 1750 otáčkách a chvíli trvá, než se roztočí turbodmychadlo a začne plnit motor maximálním tlakem. Zpožděnou reakci motoru umocňuje i opožděnější reakce na plyn. Ale nejedná se o žádnou tragédii.

Jinak je motor dobře odhlučněný, má zdravou sílu a není nutné jej, kdo ví jak trápit, aby naservíroval nějakou tu dynamiku. Na závodění je ale poměrně slabý, však musí bojovat s hmotností 1611 kg (u nejslabší verze s benzinovou 1,2 TCe je hmotnost 1381 kg).

Cena

Renault nabízí tři základní stupně výbavy. Základní Life bude k dispozici až později (září 2015). Základní cena se tedy týká druhé výbavy ZEN, která nabízí automatickou klimatizaci, 17“ litá kola, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček, kožený volant, rádio s CD a další. Jeho cena se základním benzinovým motorem startuje na hodnotě 489 900,- nejlevnější diesel pořídíte za 544 900,- (1,5 dCi 81 kW).

 

Témata:
Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.