Renault Kadjar - velké překvapení! (jízdní dojmy)

ar2, 24. června 2015, 15:03 Aktualizováno 4.7.2015, 11:06 Google+

Kadjar je nebezpečná konkurence pro zavedené modely mezi menšími SUV. A již nyní můžeme konstatovat, že Renault, se vydal správným směrem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Kadjar

Renault Kadjar | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Segment SUV se dynamicky rozvíjí a zvláště poslední tři roky raketově roste. Není tak divu, že nových modelů přibývá jako šafránu a Renault je jedním z posledních výrobců, který nemá „kompletní“ SUV nabídku. Nyní to napravil a kupodivu se mu to velmi povedlo.

Design

První čeho si všimnete, je výrazný design. Charakteristický boční prolis, výrazná robustní maska, nové světlomety (LED), dynamické linie a hrany. Svou příbuznost s Capturem však nezapře. Právě boční linie spolu s velkým kusem tmavého plastu vám bude levnější a menší Captur evokovat pokaždé, když se na ni podíváte.

Téměř vše ostatní je však čistě Kadjar. Výrazné zadní světla, chromované detaily, design kol nebo rozměrná zrcátka.

Interiér

Největší změna na vás čeká uvnitř. Kam se poděly ošklivé tvrdé plasty, nevzhledné ovladače a detaily a mizerná ergonomie? Jakoby se konečně Renault rozhodl něco dělat s interiérem a poslechl nářky nás novinářů a také svých zákazníků.

img-responsive

Renault Kadjar | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Vzdušný a prostorný interiér působí velice bytelným a kvalitním dojmem. Během několika hodin a zhruba stovky testovacích kilometrů jsem nepřišel na žádný výrazný přešlap. Ale přesto by se pár chyb našlo. Automatický dojezd oken jen u řidiče a to jsem jezdil v nejvyšší výbavě, prošívání na volantu je poměrně hrubé a ostré, řadící páka nepadne do ruky příliš ideálně, no a to je vlastně vše.

Na druhou stranu, volant vypadá skvěle a dobře padne do ruky. Má správný průměr i tloušťku. Displej místo klasické kapličky přístrojů funguje skvěle, je dobře čitelný a velmi realisticky zobrazuje všechny údaje. Sedadla jsou velice pohodlná a rozměrná. Překvapilo mě také koženkové čalounění, které je příjemné na dotek a i dobře vypadá.

Ještě zmíním rozměry. Kadjar [kadžar] měří na délku 4449 mm, rozvor je 2646, šířka 1836 a výška 1613 mm. Světlá výška je 200 mm a nájezdové úhly přední 18° a zadní 28°. Zavazadlový prostor 472 litrů při měření metodou kvádrů o velikosti 1 dm3.  Prostor pro kolena zadních cestujících 220 mm.

Asistenční systémy:

Easy park assit: parkuje automaticky, podélně, příčně i šikmo (což je unikátní)

Active emergency braking system: nouzové brždění, pokud řidič sám nebrzdí

Systém na rozpoznávání dopravních značek pomocí kamery

Varování opuštění jízdního pruhu a hlídání slepého úhlu


Motory:

Renault pod kapotu Kadjaru nabízí dva naftové agregáty a jeden benzinový. Základní diesel 1,5 dCi disponuje výkonem 81 kW a maximem točivého momentu 260 Nm (u automatu EDC jen 250 Nm). Nejsilnější diesel je zároveň nejsilnější motor v nabídce. Disponuje výkonem 96 kW a maximum točivého momentu 320 Nm. Stovku pokoří za 9,9 sekundy.

Jediný benzinový motor je 1,2 TCe o výkonu 96 kW s maximem točivého momentu 205 Nm. Stovku zvládá za 10,1 sekundy a spotřebuje v kombinovaném režimu 5,6 litru. V budoucnu se paleta motorů bude ještě dále rozšiřovat.

Pohon 4x4 v režimu LOCK je pohon všech kol v poměru 50:50. Funguje však jen do rychlosti 40 km/h pak se přepíná do režimu auto.

img-responsive

Renault Kadjar | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Jízdní dojmy:

Kadjar je jedním z mála SUV, které má agilní jízdní vlastnosti. Podvozek filtruje vše co mu české silnice připraví a přitom strpí i rychlejší tempo.
Při přejezdech nerovností je však hlučnější, než například Škoda Yeti, na druhou stranu má dobře odladěné řízení. Sice bez větší zpětné vazby, ale zato klade optimální odpor a nepůsobí laxním a přeposilovaným dojmem.

Na brzdách je ale zadek dost nervózní, svou vinu na tom nesou i dost přeposilované brzdy, které se hůře dávkují.

Šestistupňový manuál je poměrně přesný, dráhy jsou optimálně dlouhé a až na 5. a 6. převodový stupeň, lze řadit rychlosti velmi plynule a bez zadrhávání.

img-responsive

Renault Kadjar | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Pod kapotou jsme měli možnost zkusit tu nejsilnější motorizaci. Tedy 1,6 dCi o výkonu 96 kW a s maximem točivého momentu o hodnotě 320 Nm. Ten byl dostupný až v 1750 otáčkách a chvíli trvá, než se roztočí turbodmychadlo a začne plnit motor maximálním tlakem. Zpožděnou reakci motoru umocňuje i opožděnější reakce na plyn. Ale nejedná se o žádnou tragédii.

Jinak je motor dobře odhlučněný, má zdravou sílu a není nutné jej, kdo ví jak trápit, aby naservíroval nějakou tu dynamiku. Na závodění je ale poměrně slabý, však musí bojovat s hmotností 1611 kg (u nejslabší verze s benzinovou 1,2 TCe je hmotnost 1381 kg).

Cena

Renault nabízí tři základní stupně výbavy. Základní Life bude k dispozici až později (září 2015). Základní cena se tedy týká druhé výbavy ZEN, která nabízí automatickou klimatizaci, 17“ litá kola, přední mlhovky s přisvěcováním do zatáček, kožený volant, rádio s CD a další. Jeho cena se základním benzinovým motorem startuje na hodnotě 489 900,- nejlevnější diesel pořídíte za 544 900,- (1,5 dCi 81 kW).

 

Vytisknout

Diskuze: Renault Kadjar - velké překvapení! (jízdní dojmy)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Seat Leon Cupra 280 SC

TEST: Viděli jsme ďábla, Seat Leon Cupra 280 SC. Sledujte

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud