Dodge přichází s novou verzí sporťáku Viper, která přináší moderní závodní technologii přímo do vozu s homologaci k běžnému provozu.
Jen málokterý americký sporťák je ve světě natolik oblíbený, jako Dodge Viper. Jeho výroba započala již roku 1992 a rozhodně to nevypadá, že by se jeho život měl chýlit ke konci.
Tím spíše, když se nám nyní představila nová verze tohoto vozu se zmijí ve znaku.
Tím je Dodge Viper ACR, přičemž ta tajemná tři písmena znamenají American Club Racer. Je tedy jasné, že se nebude jednat o vůz určený pro maminky, které vezou děti do školy.
Pod, pro Viper tolik typickou, dlouhou kapotou se ukrývá motor o objemu 8,4 litru s válci seřazenými do V a výkonem atakujícím hranici 650 koní. Ten je přenášen na kola, která jsou osazena speciálně navrženými pneumatikami, šestistupňovou manuální převodovkou.
Takový výkon je ovšem nutno dokázat správně využít a v případě potřeby i udržet na uzdě. Z toho důvodu se na voze podílela i společnost Brembo, která dodala vysoce výkonné karbonové brzdy. Dalším řidičovým pomocníkem je bezesporu podvozek, na který byla soustředěna vysoká míra pozornosti a například odpružení bylo kompletně přepracováno. Ovšem největší práci si tým pracující na vytváření tohoto monstra dal s aerodynamickou stránkou vozu.
Toho si ovšem všimne každý hned při prvním pohledu na vůz. Obrovské křídlo se totiž jen tak přehlédnout prostě nedá. Stejná písnička je to i s předním a zadním difuzérem a speciální ACR kapotou, která je poseta množstvím chladících otvorů. Veškeré aerodynamické prvky jsou přitom plně nastavitelné. Výrobce udává, že při rychlosti kolem 280 km/h dokáže vůz vygenerovat přítlak rovný hmotnosti jedné tuny!
Vlastně se není čemu divit. Celý návrh vozu vychází ze zkušeností z prostředí závodních seriií typů: American Le Mans Series, United SportCars Championship a daších serií, kterých vozy Dodge Viper v různých úpravách účastní.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?