Dodge Viper ACR - Závoďák s "espézetkou"

Dodge
Dodge, foto: Dodge
ar3 9. května 2015 06:39
Sdílej:

Dodge přichází s novou verzí sporťáku Viper, která přináší moderní závodní technologii přímo do vozu s homologaci k běžnému provozu.

Jen málokterý americký sporťák je ve světě natolik oblíbený, jako Dodge Viper. Jeho výroba započala již roku 1992 a rozhodně to nevypadá, že by se jeho život měl chýlit ke konci. 

Tím spíše, když se nám nyní představila nová verze tohoto vozu se zmijí ve znaku.

Tím je Dodge Viper ACR, přičemž ta tajemná tři písmena znamenají American Club Racer. Je tedy jasné, že se nebude jednat o vůz určený pro maminky, které vezou děti do školy. 

Pod, pro Viper tolik typickou, dlouhou kapotou se ukrývá motor o objemu 8,4 litru s válci seřazenými do V a výkonem atakujícím hranici 650 koní. Ten je přenášen na kola, která jsou osazena speciálně navrženými pneumatikami, šestistupňovou manuální převodovkou.

Takový výkon je ovšem nutno dokázat správně využít a v případě potřeby i udržet na uzdě. Z toho důvodu se na voze podílela i společnost Brembo, která dodala vysoce výkonné karbonové brzdy. Dalším řidičovým pomocníkem je bezesporu podvozek, na který byla soustředěna vysoká míra pozornosti a například odpružení bylo kompletně přepracováno. Ovšem největší práci si tým pracující na vytváření tohoto monstra dal s aerodynamickou stránkou vozu.

Toho si ovšem všimne každý hned při prvním pohledu na vůz. Obrovské křídlo se totiž jen tak přehlédnout prostě nedá. Stejná písnička je to i s předním a zadním difuzérem a speciální ACR kapotou, která je poseta množstvím chladících otvorů. Veškeré aerodynamické prvky jsou přitom plně nastavitelné. Výrobce udává, že při rychlosti kolem 280 km/h dokáže vůz vygenerovat přítlak rovný hmotnosti jedné tuny!

Vlastně se není čemu divit. Celý návrh vozu vychází ze zkušeností z prostředí závodních seriií typů: American Le Mans Series, United SportCars Championship a daších serií, kterých vozy Dodge Viper v různých úpravách účastní.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?