Dodge přichází s novou verzí sporťáku Viper, která přináší moderní závodní technologii přímo do vozu s homologaci k běžnému provozu.
Jen málokterý americký sporťák je ve světě natolik oblíbený, jako Dodge Viper. Jeho výroba započala již roku 1992 a rozhodně to nevypadá, že by se jeho život měl chýlit ke konci.
Tím spíše, když se nám nyní představila nová verze tohoto vozu se zmijí ve znaku.
Tím je Dodge Viper ACR, přičemž ta tajemná tři písmena znamenají American Club Racer. Je tedy jasné, že se nebude jednat o vůz určený pro maminky, které vezou děti do školy.
Pod, pro Viper tolik typickou, dlouhou kapotou se ukrývá motor o objemu 8,4 litru s válci seřazenými do V a výkonem atakujícím hranici 650 koní. Ten je přenášen na kola, která jsou osazena speciálně navrženými pneumatikami, šestistupňovou manuální převodovkou.
Takový výkon je ovšem nutno dokázat správně využít a v případě potřeby i udržet na uzdě. Z toho důvodu se na voze podílela i společnost Brembo, která dodala vysoce výkonné karbonové brzdy. Dalším řidičovým pomocníkem je bezesporu podvozek, na který byla soustředěna vysoká míra pozornosti a například odpružení bylo kompletně přepracováno. Ovšem největší práci si tým pracující na vytváření tohoto monstra dal s aerodynamickou stránkou vozu.
Toho si ovšem všimne každý hned při prvním pohledu na vůz. Obrovské křídlo se totiž jen tak přehlédnout prostě nedá. Stejná písnička je to i s předním a zadním difuzérem a speciální ACR kapotou, která je poseta množstvím chladících otvorů. Veškeré aerodynamické prvky jsou přitom plně nastavitelné. Výrobce udává, že při rychlosti kolem 280 km/h dokáže vůz vygenerovat přítlak rovný hmotnosti jedné tuny!
Vlastně se není čemu divit. Celý návrh vozu vychází ze zkušeností z prostředí závodních seriií typů: American Le Mans Series, United SportCars Championship a daších serií, kterých vozy Dodge Viper v různých úpravách účastní.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.