Hyundai i20 na nejmodernější vlně rádoby terénních aut.
Nová i20 dorazí i v oplastované verzi. Stejně jako Fábie Scout před 6 lety, i malý korejec nabídne jen off-roadový vzhled nikoliv dovednosti. Doplní tak nabídku crossoverů ix35 a ix20 Cross, která je spíše MPV nežli crossover.
Hyundai ví, že nyní je čas začít vkládat naděje do B segmentu a příklad si bude brát ze Škodovky. Však už slibuje i20 ve verzi kombi, ve sportovní verzi i20 N, dokonce by ráda představila i kupé. Aby se mohla pyšnit ještě více, nabídne verzi cross. To vše bude vyrábět v Turecku.
Kdo by si snad chtěl mnout ruce s tím, že dorazí na trh malý hatchback popřípadě kombík s pohonem všech kol a bude stát pár drobných, může ihned na tento sen zapomenout. Pohon všech kol u i20 Cross nečekejte, technicky je to prakticky vyloučené, nehledě na nákladný vývoj a výrobu.
Přední kola s možnou elektrickou uzávěrkou diferenciálu (jako má například Fabie) budou pohánět agregáty dostupné u klasické i20. Výrazným odlišením tak bude jen plast, jiný design sedadel a ozdobné plaketky s názvem Cross.
Zdroj: Anything On Wheels, Ilustrace: Indian Autos Blog
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?