Hyundai i20 na nejmodernější vlně rádoby terénních aut.
Nová i20 dorazí i v oplastované verzi. Stejně jako Fábie Scout před 6 lety, i malý korejec nabídne jen off-roadový vzhled nikoliv dovednosti. Doplní tak nabídku crossoverů ix35 a ix20 Cross, která je spíše MPV nežli crossover.
Hyundai ví, že nyní je čas začít vkládat naděje do B segmentu a příklad si bude brát ze Škodovky. Však už slibuje i20 ve verzi kombi, ve sportovní verzi i20 N, dokonce by ráda představila i kupé. Aby se mohla pyšnit ještě více, nabídne verzi cross. To vše bude vyrábět v Turecku.
Kdo by si snad chtěl mnout ruce s tím, že dorazí na trh malý hatchback popřípadě kombík s pohonem všech kol a bude stát pár drobných, může ihned na tento sen zapomenout. Pohon všech kol u i20 Cross nečekejte, technicky je to prakticky vyloučené, nehledě na nákladný vývoj a výrobu.
Přední kola s možnou elektrickou uzávěrkou diferenciálu (jako má například Fabie) budou pohánět agregáty dostupné u klasické i20. Výrazným odlišením tak bude jen plast, jiný design sedadel a ozdobné plaketky s názvem Cross.
Zdroj: Anything On Wheels, Ilustrace: Indian Autos Blog
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?