Česká policie si převzala dalších sedm rychlých Superbů, které ale nejsou určené na nebezpečné úseky.
Policie se chlubí novými Superby 3,6 V6 4x4, které si „nadělila k Vánocům“. Opět však jde jen o balamutění občanů. Copak se nástroje na vydělávání peněz nadělují?
Nová várka rychlý dálničních „jestřábů“ nahradí starší Passaty R36. Po jednom dorazí do Rudné u Prahy, Nové Vsi, Poříčan, Ostrova u Stříbra, Velkého Beranova, Ivanovicích na Hané a Podivína.
Již nyní je jasné, že na nebezpečných úsecích jezdit nebudou. Zmíněné dálniční úseky, kde budou operovat jsou s nízkým až středně nízkým rizikem. Opět jde tedy o výnosný business, který již dávno s rychlými Passaty česká policie rozjela.
Úsměvné je, jak tyto vozy prezentuje samotná policie. Ta píše: „nové vozy budou sloužit k odhalování a postihování toho nejnebezpečnějšího chování řidičů, se kterým se v dálniční síti setkáváme“. Z toho usuzujeme, že by mohli postihovat řidiče jedoucí bezdůvodně v levém pruhu, nebo v prostředním na tříproudých úsecích, nebezpečně pomalou jízdu na dálnicích, nebo skutečně agresivní řidiče.
Skutečnost bude zřejmě jiná. Tedy taková, jaká je nyní. Tedy postihování třeba řidičů jedoucích ve dvě hodiny ráno po prázdné dálnici rychlostí kolem 140-150 km/h, nebo na přehledných úsecích za světla a bez většího provozu.
Z chování a jednání, jaké dálniční auta předvádějí nám vyvstává úplně jiný závěr. A to, že se snaží vybrat na pokutách co nejvíce. Proto dálnice, kde se velmi jednoduše měří rychlost, jelikož ty skutečně nebezpečné úseky jsou většinou nepřehledné a tudíž měření vozidel či „skrytý dohled“ je obtížný.
A ještě jedna poznámka. Skutečnost, že vozy jsou neoznačené, jen nahrává faktu, že policie nechce aby se o nich vědělo. Jejich záměr je, aby je řidiči neodhalili a tím pádem bylo i jednoduší zjistit přestupek. Pokud chtějí, jak samotná policie tvrdí, provádět prevenci, měli by mít auta označené, kdo na silnici před označeným policejním vozem bude porušovat předpisy?
Na závěr jedna z pozitivních zpráv. Pokud se na dálnici něco přihodí, dopravní nehoda, porouchané auto v odstaveném pruhu, a další, první u těchto událostí jsou většinou právě „superauta“ české policie. Na druhou stranu, na tohle by jim nestačili obyčejné Octavie?
Proč tedy utrácet za drahé rychlé Superby (jeden stojí bezmála milion korun bez vybavení), které české řidiče stejně jen umějí pokutovat za rychlou jízdu, která v drtivé většině nikoho neohrožuje. Kdyby se raději investovalo do výstavby dálniční sítě, která patří podle údajů samotné policie k nejbezpečnějším komunikacím u nás.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.