Česká policie si převzala dalších sedm rychlých Superbů, které ale nejsou určené na nebezpečné úseky.
Policie se chlubí novými Superby 3,6 V6 4x4, které si „nadělila k Vánocům“. Opět však jde jen o balamutění občanů. Copak se nástroje na vydělávání peněz nadělují?
Nová várka rychlý dálničních „jestřábů“ nahradí starší Passaty R36. Po jednom dorazí do Rudné u Prahy, Nové Vsi, Poříčan, Ostrova u Stříbra, Velkého Beranova, Ivanovicích na Hané a Podivína.
Již nyní je jasné, že na nebezpečných úsecích jezdit nebudou. Zmíněné dálniční úseky, kde budou operovat jsou s nízkým až středně nízkým rizikem. Opět jde tedy o výnosný business, který již dávno s rychlými Passaty česká policie rozjela.
Úsměvné je, jak tyto vozy prezentuje samotná policie. Ta píše: „nové vozy budou sloužit k odhalování a postihování toho nejnebezpečnějšího chování řidičů, se kterým se v dálniční síti setkáváme“. Z toho usuzujeme, že by mohli postihovat řidiče jedoucí bezdůvodně v levém pruhu, nebo v prostředním na tříproudých úsecích, nebezpečně pomalou jízdu na dálnicích, nebo skutečně agresivní řidiče.
Skutečnost bude zřejmě jiná. Tedy taková, jaká je nyní. Tedy postihování třeba řidičů jedoucích ve dvě hodiny ráno po prázdné dálnici rychlostí kolem 140-150 km/h, nebo na přehledných úsecích za světla a bez většího provozu.
Z chování a jednání, jaké dálniční auta předvádějí nám vyvstává úplně jiný závěr. A to, že se snaží vybrat na pokutách co nejvíce. Proto dálnice, kde se velmi jednoduše měří rychlost, jelikož ty skutečně nebezpečné úseky jsou většinou nepřehledné a tudíž měření vozidel či „skrytý dohled“ je obtížný.
A ještě jedna poznámka. Skutečnost, že vozy jsou neoznačené, jen nahrává faktu, že policie nechce aby se o nich vědělo. Jejich záměr je, aby je řidiči neodhalili a tím pádem bylo i jednoduší zjistit přestupek. Pokud chtějí, jak samotná policie tvrdí, provádět prevenci, měli by mít auta označené, kdo na silnici před označeným policejním vozem bude porušovat předpisy?
Na závěr jedna z pozitivních zpráv. Pokud se na dálnici něco přihodí, dopravní nehoda, porouchané auto v odstaveném pruhu, a další, první u těchto událostí jsou většinou právě „superauta“ české policie. Na druhou stranu, na tohle by jim nestačili obyčejné Octavie?
Proč tedy utrácet za drahé rychlé Superby (jeden stojí bezmála milion korun bez vybavení), které české řidiče stejně jen umějí pokutovat za rychlou jízdu, která v drtivé většině nikoho neohrožuje. Kdyby se raději investovalo do výstavby dálniční sítě, která patří podle údajů samotné policie k nejbezpečnějším komunikacím u nás.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.