Česká policie si převzala dalších sedm rychlých Superbů, které ale nejsou určené na nebezpečné úseky.
Policie se chlubí novými Superby 3,6 V6 4x4, které si „nadělila k Vánocům“. Opět však jde jen o balamutění občanů. Copak se nástroje na vydělávání peněz nadělují?
Nová várka rychlý dálničních „jestřábů“ nahradí starší Passaty R36. Po jednom dorazí do Rudné u Prahy, Nové Vsi, Poříčan, Ostrova u Stříbra, Velkého Beranova, Ivanovicích na Hané a Podivína.
Již nyní je jasné, že na nebezpečných úsecích jezdit nebudou. Zmíněné dálniční úseky, kde budou operovat jsou s nízkým až středně nízkým rizikem. Opět jde tedy o výnosný business, který již dávno s rychlými Passaty česká policie rozjela.
Úsměvné je, jak tyto vozy prezentuje samotná policie. Ta píše: „nové vozy budou sloužit k odhalování a postihování toho nejnebezpečnějšího chování řidičů, se kterým se v dálniční síti setkáváme“. Z toho usuzujeme, že by mohli postihovat řidiče jedoucí bezdůvodně v levém pruhu, nebo v prostředním na tříproudých úsecích, nebezpečně pomalou jízdu na dálnicích, nebo skutečně agresivní řidiče.
Skutečnost bude zřejmě jiná. Tedy taková, jaká je nyní. Tedy postihování třeba řidičů jedoucích ve dvě hodiny ráno po prázdné dálnici rychlostí kolem 140-150 km/h, nebo na přehledných úsecích za světla a bez většího provozu.
Z chování a jednání, jaké dálniční auta předvádějí nám vyvstává úplně jiný závěr. A to, že se snaží vybrat na pokutách co nejvíce. Proto dálnice, kde se velmi jednoduše měří rychlost, jelikož ty skutečně nebezpečné úseky jsou většinou nepřehledné a tudíž měření vozidel či „skrytý dohled“ je obtížný.
A ještě jedna poznámka. Skutečnost, že vozy jsou neoznačené, jen nahrává faktu, že policie nechce aby se o nich vědělo. Jejich záměr je, aby je řidiči neodhalili a tím pádem bylo i jednoduší zjistit přestupek. Pokud chtějí, jak samotná policie tvrdí, provádět prevenci, měli by mít auta označené, kdo na silnici před označeným policejním vozem bude porušovat předpisy?
Na závěr jedna z pozitivních zpráv. Pokud se na dálnici něco přihodí, dopravní nehoda, porouchané auto v odstaveném pruhu, a další, první u těchto událostí jsou většinou právě „superauta“ české policie. Na druhou stranu, na tohle by jim nestačili obyčejné Octavie?
Proč tedy utrácet za drahé rychlé Superby (jeden stojí bezmála milion korun bez vybavení), které české řidiče stejně jen umějí pokutovat za rychlou jízdu, která v drtivé většině nikoho neohrožuje. Kdyby se raději investovalo do výstavby dálniční sítě, která patří podle údajů samotné policie k nejbezpečnějším komunikacím u nás.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?