Jaguar vkládá velké naděje ve svůj nový sedan XE. Ten bude kladivem na německou prémii a vypadá velmi slibně.
Po zdlouhavém poodhalování a den před premiérou prozrazení, je konečně oficiálně venku společně se všemi důležitými technickými parametry. Jako první model od britského výrobce automobilů, je postaven na zbrusu nové platformě iQ.
Důležitým aspektem při konstruování XE, byla hmotnost. Tu se snažili co možná nevíce snížit. Proto byl ve velké míře využit hliník, který tvoří 75 procent celé konstrukce a pouze 25 procent komponentů, je vyrobeno z oceli. Aby byla hmotnost co nejlépe rozložena, tak je většina ocelových dílů umístěna na zádi. Tím byl dosažen ideální poměr hmotnosti na nápravách 50:50. Celková hmotnost je minimálně 1 474 kg.
Jaguar si dal záležet i na aerodynamice. Na co nejnižším odporu vzduchu pracoval i samotný šéfdesignér Ian Callum. Výsledek jeho práce je pozoruhodný koeficient odporu vzduchu Cd 0,26. I tento fakt měl za následek snížení spotřeby na 3,8 litru na 100 km, v případě nejúspornějšího dieselu. Ten do ovzduší vypustí 99 g CO2 na každý kilometr.
Nejúspornější diesel nenabízí pouze nízkou spotřebu, ale také dostatek výkonu. Dvoulitrový vznětový čtyřválec disponuje 163 koňmi a 380 N.m. točivého momentu. Doposud nejvýkonnější verzi XE S pohání třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 N.m. je tedy shodný s motorem nabízeným pro základní F-Type. S tímto motorem XE S pokoří hranici 100 km/h během 5,1 sekundy a uhánět umí až 250 kilometrovou rychlostí. Spotřeba přitom má být 8,3 litru na 100 km.
K dispozici bude osmistupňový automat ZF. Jaguar uvádí, že nabídne i šestistupňové manuální skříně, pro které verze a motory, to zatím nezmínil. Na závěr dodáme, že se první XE dostanou na náš trh koncem jara v příštím roce. Základní model s benzinovým čtyřválcem o výkonu 200 koní, bude stát 1 037 212 korun, diesel bude o necelé 2 000 korun dražší.
Zdroj: Jaguar
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.