Jaguar vkládá velké naděje ve svůj nový sedan XE. Ten bude kladivem na německou prémii a vypadá velmi slibně.
Po zdlouhavém poodhalování a den před premiérou prozrazení, je konečně oficiálně venku společně se všemi důležitými technickými parametry. Jako první model od britského výrobce automobilů, je postaven na zbrusu nové platformě iQ.
Důležitým aspektem při konstruování XE, byla hmotnost. Tu se snažili co možná nevíce snížit. Proto byl ve velké míře využit hliník, který tvoří 75 procent celé konstrukce a pouze 25 procent komponentů, je vyrobeno z oceli. Aby byla hmotnost co nejlépe rozložena, tak je většina ocelových dílů umístěna na zádi. Tím byl dosažen ideální poměr hmotnosti na nápravách 50:50. Celková hmotnost je minimálně 1 474 kg.
Jaguar si dal záležet i na aerodynamice. Na co nejnižším odporu vzduchu pracoval i samotný šéfdesignér Ian Callum. Výsledek jeho práce je pozoruhodný koeficient odporu vzduchu Cd 0,26. I tento fakt měl za následek snížení spotřeby na 3,8 litru na 100 km, v případě nejúspornějšího dieselu. Ten do ovzduší vypustí 99 g CO2 na každý kilometr.
Nejúspornější diesel nenabízí pouze nízkou spotřebu, ale také dostatek výkonu. Dvoulitrový vznětový čtyřválec disponuje 163 koňmi a 380 N.m. točivého momentu. Doposud nejvýkonnější verzi XE S pohání třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 N.m. je tedy shodný s motorem nabízeným pro základní F-Type. S tímto motorem XE S pokoří hranici 100 km/h během 5,1 sekundy a uhánět umí až 250 kilometrovou rychlostí. Spotřeba přitom má být 8,3 litru na 100 km.
K dispozici bude osmistupňový automat ZF. Jaguar uvádí, že nabídne i šestistupňové manuální skříně, pro které verze a motory, to zatím nezmínil. Na závěr dodáme, že se první XE dostanou na náš trh koncem jara v příštím roce. Základní model s benzinovým čtyřválcem o výkonu 200 koní, bude stát 1 037 212 korun, diesel bude o necelé 2 000 korun dražší.
Zdroj: Jaguar
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?