Jaguar XE - konkurent BMW 3 oficiálně odhalen.

ar2, 9. září 2014, 13:07 Google+

Jaguar vkládá velké naděje ve svůj nový sedan XE. Ten bude kladivem na německou prémii a vypadá velmi slibně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
jaguar XE

jaguar XE | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Po zdlouhavém poodhalování a den před premiérou prozrazení, je konečně oficiálně venku společně se všemi důležitými technickými parametry. Jako první model od britského výrobce automobilů, je postaven na zbrusu nové platformě iQ.

 

Důležitým aspektem při konstruování XE, byla hmotnost. Tu se snažili co možná nevíce snížit. Proto byl ve velké míře využit hliník, který tvoří 75 procent celé konstrukce a pouze 25 procent komponentů, je vyrobeno z oceli. Aby byla hmotnost co nejlépe rozložena, tak je většina ocelových dílů umístěna na zádi. Tím byl dosažen ideální poměr hmotnosti na nápravách 50:50. Celková hmotnost je minimálně 1 474 kg.

 

Jaguar si dal záležet i na aerodynamice. Na co nejnižším odporu vzduchu pracoval i samotný šéfdesignér Ian Callum. Výsledek jeho práce je pozoruhodný koeficient odporu vzduchu Cd 0,26. I tento fakt měl za následek snížení spotřeby na 3,8 litru na 100 km, v případě nejúspornějšího dieselu. Ten do ovzduší vypustí 99 g CO2 na každý kilometr.

 

Nejúspornější diesel nenabízí pouze nízkou spotřebu, ale také dostatek výkonu. Dvoulitrový vznětový čtyřválec disponuje 163 koňmi a 380 N.m. točivého momentu. Doposud nejvýkonnější verzi XE S pohání třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 N.m. je tedy shodný s motorem nabízeným pro základní F-Type. S tímto motorem XE S pokoří hranici 100 km/h během 5,1 sekundy a uhánět umí až 250 kilometrovou rychlostí. Spotřeba přitom má být 8,3 litru na 100 km.

 

K dispozici bude osmistupňový automat ZF. Jaguar uvádí, že nabídne i šestistupňové manuální skříně, pro které verze a motory, to zatím nezmínil. Na závěr dodáme, že se první XE dostanou na náš trh koncem jara v příštím roce. Základní model s benzinovým čtyřválcem o výkonu 200 koní, bude stát 1 037 212 korun, diesel bude o necelé 2 000 korun dražší.

 

Zdroj: Jaguar

Vytisknout

Diskuze: Jaguar XE - konkurent BMW 3 oficiálně odhalen.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Další generace Volkswagenu Polo projde velkými změnami - anotační foto

Další generace Volkswagenu Polo projde velkými změnami

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud