Jaguar XE - konkurent BMW 3 oficiálně odhalen.

ar2, 9. září 2014, 13:07 Google+

Jaguar vkládá velké naděje ve svůj nový sedan XE. Ten bude kladivem na německou prémii a vypadá velmi slibně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
jaguar XE

jaguar XE | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Po zdlouhavém poodhalování a den před premiérou prozrazení, je konečně oficiálně venku společně se všemi důležitými technickými parametry. Jako první model od britského výrobce automobilů, je postaven na zbrusu nové platformě iQ.

 

Důležitým aspektem při konstruování XE, byla hmotnost. Tu se snažili co možná nevíce snížit. Proto byl ve velké míře využit hliník, který tvoří 75 procent celé konstrukce a pouze 25 procent komponentů, je vyrobeno z oceli. Aby byla hmotnost co nejlépe rozložena, tak je většina ocelových dílů umístěna na zádi. Tím byl dosažen ideální poměr hmotnosti na nápravách 50:50. Celková hmotnost je minimálně 1 474 kg.

 

Jaguar si dal záležet i na aerodynamice. Na co nejnižším odporu vzduchu pracoval i samotný šéfdesignér Ian Callum. Výsledek jeho práce je pozoruhodný koeficient odporu vzduchu Cd 0,26. I tento fakt měl za následek snížení spotřeby na 3,8 litru na 100 km, v případě nejúspornějšího dieselu. Ten do ovzduší vypustí 99 g CO2 na každý kilometr.

 

Nejúspornější diesel nenabízí pouze nízkou spotřebu, ale také dostatek výkonu. Dvoulitrový vznětový čtyřválec disponuje 163 koňmi a 380 N.m. točivého momentu. Doposud nejvýkonnější verzi XE S pohání třílitrový přeplňovaný šestiválec o výkonu 340 koní a točivém momentu 450 N.m. je tedy shodný s motorem nabízeným pro základní F-Type. S tímto motorem XE S pokoří hranici 100 km/h během 5,1 sekundy a uhánět umí až 250 kilometrovou rychlostí. Spotřeba přitom má být 8,3 litru na 100 km.

 

K dispozici bude osmistupňový automat ZF. Jaguar uvádí, že nabídne i šestistupňové manuální skříně, pro které verze a motory, to zatím nezmínil. Na závěr dodáme, že se první XE dostanou na náš trh koncem jara v příštím roce. Základní model s benzinovým čtyřválcem o výkonu 200 koní, bude stát 1 037 212 korun, diesel bude o necelé 2 000 korun dražší.

 

Zdroj: Jaguar

Vytisknout

Diskuze: Jaguar XE - konkurent BMW 3 oficiálně odhalen.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Další generace Volkswagenu Polo projde velkými změnami - anotační foto

Další generace Volkswagenu Polo projde velkými změnami

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud