Kia Sportage facelift: První jízdní dojmy

kia sportage
kia sportage, foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz
ar2 5. dubna 2014 08:15
Sdílej:

Třetí generace Jihokorejského SUV Sportage prošla faceliftem. Oficiální představení v České Republice proběhlo včera a my jsme u toho samozřejmě nechyběli. Přinášíme vám všechny důležité informace a první jízdní dojmy.

Druhý nejprodávanější model automobilky Kia na českém trhu je po Cee´du SUV Sportage. Od svého uvedení na trh se pro něj rozhodlo více než 5 500 českých řidičů a tak je jeho facelift velmi očekávanou událostí. Změn se v rámci faceliftu odehrálo hned několik. Pozměněn byl design exteriéru a interiéru, přibyly nové prvky výbavy a pozměněna byla také technika.

Exteriér – Decentní omlazení

Obměna designu není moc výrazná. Však se to ani neočekávalo. Facelift, který čeká každý model většinou uprostřed životního cyklu (v případě Sportage po 4 letech), přináší jen decentní změny. Nová je například maska chladiče, vzadu jsou nové LED světlomety a celkový dojem z vozu podtrhují kola z lehkých slitin s novým designem. Ty můžete mít ve velikostech od 16 až do 18 palců.

Interiér – Stále robustní

Interiér je přesně takový, jaký jej zníme z předfaceliftové verze.  To znamená, že v něm nacházíme příjemné materiály a kvalitní zpracování. Horní části výplní dveří, přístrojová deska nebo středový tunel, tam všude jsou měkčené plasty. Velkorysý prostor, který nabízí na předních sedadlech zvláště v příčném směru jistě oceníte. Sedadla mají měkkou výplň a nepříliš velké boční vedení, což vás nebude tolik trápit. Vrásky vám bude dělat výhled z vozu. Masivní A sloupky zakryjí v zatáčce i středně velké MPV. O nic lepší to není ani při výhledu vzad, kde se znovu setkáváte s velmi masivními sloupky a korunuje to malé zadní okno.

Obměnou prošel panel přístrojů nazývaný Supervision, jehož součástí je LCD display s úhlopříčkou 4,2 palce. Nově je k dispozici profesionální audio systém Infinity by Harman®, dále posilovač řízení Kia FlexSteer s volitelnými režimy a nové vstupy USB/iPod.

Jízda – SPORTage

Změny se také týkaly podvozku. Nově má SUV od Kie upravený příčný zkrutný stabilizátor vpředu, který potlačuje nedotáčivost při průjezdu zatáčkou. Na zadní nápravě byly pružiny vyměněny za tužší, a přední i zadní tlumiče dostaly nový systém ventilů. Celkově se z trochu „houpavého“ SUV stává auto, které se nebudete bát poslat do zatáčky rychleji, než jste byli u předfaceliftované verze zvyklý. Sportage se vrhá do zatáček ochotně, poslušně drží stopu, náklon i přes vyšší těžiště není tak výrazný a ostřejší jízda vás nudit rozhodně nebude.

Tužší nastavení se logicky odráží na komfortu. Nemůžeme říci, že byla Sportage na silnicích, které byly po zimně plné výmolů, nekomfortní, jen si občas dovolila nějakou tu nerovnost přenést do interiéru. Nutno dodat, že auto bylo obuto na nízko profilových 18“ kolech. Každopádně, více nás zaskočil hluk od podvozku, který se linul při přejezdech ostřejších nerovností. Naopak aerodynamický hluk byl vskutku na nízké hladině. Dopomohlo k tomu i nové odhlučnění. To spočívá v doplnění o tlumící mezivrstvu čelního skla.

Dieselový dvoulitr má zdravou sílu a náruživost. Přitom se mu zdatně daří maskovat svůj vznětový původ a svým tichým chodem přispívá ke klidu a pohodě v kabině vozu. Jeho dynamické schopnosti jsou obdivuhodné. Ještě aby ne, však disponuje stejným výkonem (135 kW) jako nová Škoda Octavia RS TDI.Značně kolísavá spotřeba nepatří k nejsilnější stránce. Ve městě si motor vystačí s 8 litry, na dálnici taktéž a při jízdě mimo město jsme se dostali i k hranici 6 litrů. To však jen za předpokladu, že rezignujete na svižnou jízdu.

Cena - základ stojí stejně jako před faceliftem

Základní cena faceliftované verze je 419 980,- za tuto částku dostanete motor 1,6 GDI ve výbavě Active. Za 1,7 CRDi 85 kW se připlácí rovných 80 tisíc. Základní výbava obsahuje například: manuální klimatizaci, tónovaná skla, elektrická zrcátka s vyhříváním, elektrické ovládání všech čtyř oken, Rádio s CD, MP3 a USB, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač a 16“ litá kola. Tempomat nebo parkovací senzory jsou k dispozici jen pro nejvyšší výbavu Exclusive. Ta startuje s 1,7 CRDi na ceně 564 980,-. Za pohon 4x4, který je dostupný jen pro 2,0 GDI a 2,0 CRDi, si připlatíte 30 tisíc. Automat pro 2,0 CRDi 4x4 stojí navíc 40 tisíc.

Závěr – Facelift pro vyzrálé SUV se podařil

 

Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše. Sportage s nový faceliftem celkově dospěla a potvrdila své kvality. Jemné omlazení exteriéru, vyztužený podvozek, lepší tlumení vnějšího hluku a nadprůměrně schopný motor 2.0 CRDi, nás utvrdily v tom, že doposud 3. místo na evropském trhu v segmentu SUV, má zaslouženě. Je to velmi dobré auto, ale bez chyb určitě není. Komfort na rozbitých cestách a hluk od podvozku jsou úskalími, která mohou jinak vyspělé „sportáži“ uškodit.

My se už těšíme na klasický redakční test faceliftované třetí generace, kde budeme mít možnost jí pořádně prověřit.

 

 

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.