Audi chystá uvést na trhu začátkem roku 2016 zcela nový model s označením Q1 a sportovnější verzi Q2, která se vychází z dřívěji představené koncepční verze Crossline Coupé.
Audi chystá uvést na trhu začátkem roku 2016 zcela nový model s označením Q1 a sportovnější verzi Q2, která se vychází z dřívěji představené koncepční verze Crossline Coupé.
Audi Q1 i Q2 nabídnou mnoho barev čalounění a také několik designů pro lichoběžníkovou masku chladiče. Interiér převezme velké množství detailů od Audi A3 nebo od příští generace Audi A1. Ve standardu můžeme u Q1 a Q2 očekávat například multimediální systém MMI.
Oba modely dostanou podvozkovou platformu MQB, kterou dostane i budoucí generace VW Polo. Po stránce rozměrů Audi Q1 nepřesáhne na délku 4 metry, Audi Q2 pak bude disponovat délkou 4,2 metru. Q2 bude oproti Q1 také širší (1900 mm vs. 1750 mm).
Pod kapotou se objeví především přeplňované motorizace v kombinaci se systémem stop-start. Základním motorem se stane litrový tříválec převzatý z Volkswagenu Up!. Dále lze očekávat přeplňovaný motor o objemu 1.2 litru a nově vyvinutý 1.4 TFSI původem z Audi A3 e-tron. Vrcholnou nabídkou pak bude zakončovat model SQ1 s přeplňovanou 1.6kou o výkonu kolem 200 koní.
Nabídka dieselových motorů bude obsahovat několik výkonových variant. Mezi ně se řadí 1.4 TDI a 1.6 TDI. Základní převodovkou pro všechny motorizace se stane šestistupňový manuál, popřípadě za příplatek desetistupňový automat DSG.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.