Audi chystá uvést na trhu začátkem roku 2016 zcela nový model s označením Q1 a sportovnější verzi Q2, která se vychází z dřívěji představené koncepční verze Crossline Coupé.
Audi chystá uvést na trhu začátkem roku 2016 zcela nový model s označením Q1 a sportovnější verzi Q2, která se vychází z dřívěji představené koncepční verze Crossline Coupé.
Audi Q1 i Q2 nabídnou mnoho barev čalounění a také několik designů pro lichoběžníkovou masku chladiče. Interiér převezme velké množství detailů od Audi A3 nebo od příští generace Audi A1. Ve standardu můžeme u Q1 a Q2 očekávat například multimediální systém MMI.
Oba modely dostanou podvozkovou platformu MQB, kterou dostane i budoucí generace VW Polo. Po stránce rozměrů Audi Q1 nepřesáhne na délku 4 metry, Audi Q2 pak bude disponovat délkou 4,2 metru. Q2 bude oproti Q1 také širší (1900 mm vs. 1750 mm).
Pod kapotou se objeví především přeplňované motorizace v kombinaci se systémem stop-start. Základním motorem se stane litrový tříválec převzatý z Volkswagenu Up!. Dále lze očekávat přeplňovaný motor o objemu 1.2 litru a nově vyvinutý 1.4 TFSI původem z Audi A3 e-tron. Vrcholnou nabídkou pak bude zakončovat model SQ1 s přeplňovanou 1.6kou o výkonu kolem 200 koní.
Nabídka dieselových motorů bude obsahovat několik výkonových variant. Mezi ně se řadí 1.4 TDI a 1.6 TDI. Základní převodovkou pro všechny motorizace se stane šestistupňový manuál, popřípadě za příplatek desetistupňový automat DSG.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.