Nová generace Mini se má představit ještě letos. Automobilka proto vypouští koncept, který má budoucí vzhled naznačit.
Již třetí novodobé Mini se samozřejmě nemůže odchýlit od vzhledu, který byl již před více než 50 lety dán původními Mini od BMC. Tehdy šlo o levný mikrovůz pro nejširší vrstvy. Dnes je Mini prémiovou retro značkou a za své počiny si nechá dobře zaplatit. I přes vyšší cenu je však novodobé Mini velmi úspěšné, což stvrzuje již třetím pokračováním svého nejdůležitějšího modelu - Mini, které by mělo po sedmi letech nahradit současnou generaci.
Mini Vision je předprodukční koncept, který by měl být poměrně blízký sériovému vozu. Je tedy patrné, že se nezmění tradiční "kukuč" se dvěma kulatými a hravými světlomety, mezi kterými se nachází mezera pro vstup vzduchu do motorového prostoru. Třetí generace využije pojetí bližší originálu, tedy jednoho celistvého vstupu namísto dvou umístěných nad sebou.
Jen málo se naopak změní na tradičním, plastovém olemování blatníků a revoluci nečekejme ani na zádi. Identifikovatelná by však měly být větší zadní lampy. Z druhé generace se přenese sportovní prvek v podobě výrazných, uprostřed umístěných výfuků.
Největší revoluce se koná v interiéru. Tachometr se poprvé přesouvá z pozice uprostřed před řidiče. Centrální tachometr jako prohřešek proti ergonomii využívalo Mini kvůli odkazu na původní legendu. Designeři to pro třetí generaci vymysleli šalamounsky - velké kolo uprostřed ponechali, ale udělali z něj místo pro obrazovku zábavního systému.
Za pozornost pak stojí detaily, jako jsou gumy ve výplních dveří, které mají za úkol podržet příruční potřeby. Křížení gum je navrženo tak, aby připomínalo britskou vlajku. Naopak vidět není matriál, ze kterého je vůz vyroben. Jde o inovativní kompozit, který svou strukturou připomíná textilii. Má být skvěle tvarovatelný.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.