Nová generace Mini se má představit ještě letos. Automobilka proto vypouští koncept, který má budoucí vzhled naznačit.
Již třetí novodobé Mini se samozřejmě nemůže odchýlit od vzhledu, který byl již před více než 50 lety dán původními Mini od BMC. Tehdy šlo o levný mikrovůz pro nejširší vrstvy. Dnes je Mini prémiovou retro značkou a za své počiny si nechá dobře zaplatit. I přes vyšší cenu je však novodobé Mini velmi úspěšné, což stvrzuje již třetím pokračováním svého nejdůležitějšího modelu - Mini, které by mělo po sedmi letech nahradit současnou generaci.
Mini Vision je předprodukční koncept, který by měl být poměrně blízký sériovému vozu. Je tedy patrné, že se nezmění tradiční "kukuč" se dvěma kulatými a hravými světlomety, mezi kterými se nachází mezera pro vstup vzduchu do motorového prostoru. Třetí generace využije pojetí bližší originálu, tedy jednoho celistvého vstupu namísto dvou umístěných nad sebou.
Jen málo se naopak změní na tradičním, plastovém olemování blatníků a revoluci nečekejme ani na zádi. Identifikovatelná by však měly být větší zadní lampy. Z druhé generace se přenese sportovní prvek v podobě výrazných, uprostřed umístěných výfuků.
Největší revoluce se koná v interiéru. Tachometr se poprvé přesouvá z pozice uprostřed před řidiče. Centrální tachometr jako prohřešek proti ergonomii využívalo Mini kvůli odkazu na původní legendu. Designeři to pro třetí generaci vymysleli šalamounsky - velké kolo uprostřed ponechali, ale udělali z něj místo pro obrazovku zábavního systému.
Za pozornost pak stojí detaily, jako jsou gumy ve výplních dveří, které mají za úkol podržet příruční potřeby. Křížení gum je navrženo tak, aby připomínalo britskou vlajku. Naopak vidět není matriál, ze kterého je vůz vyroben. Jde o inovativní kompozit, který svou strukturou připomíná textilii. Má být skvěle tvarovatelný.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.