Nová verze nejlevnějšího vozu světa pojede na stlačený plyn, výbava nabídne dosud nevídané prvky uvnitř i vně
Indická společnost Tata Motors, nadnárodní společnost sídlící v indické Bombaji, přišla s aktuálně faceliftovou verzí nejvěhlasnějšího modelu značky, vozem Tata Nano – nejlevnějším automobilem světa.
Verze roku 2013 přináší drobné změny i proměny hávu a interiéru malého hatchbacku. U exteriéru zcela miniaturní. Porovnejte přiložené fotografie a možná spatříte tenkou chromovanou lištu do „vé“ či „ú“. Ano, toť téměř vše, opomineme-li rozsáhlejší výběr v oblasti střešního či zbylého barevného provedení. Novinkou jsou i lakované kryty zpětných zrcátek či dvojice nárazníků.
Zajímavý je i „upgrade“ interiéru. Nový audiosystém AmphiStream s čtveřicí reproduktorů podporující technologii Bluetooth, USB a Aux vstup, bezklíčové odemikání a další.
Máte málo? Zbývá pohonná jednotka, respektive jednotky. Základem je známý dvouválec o objemu 624 ccm a výkonu 28 kW (38 k) a 51 Nm. Druhým pak motor s objemem 624ccm, dvouválec o výkonu 24 kW (33 k) spalující zemní plyn. Přijde Vám nyní Nano zajímavější?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?