Nová verze nejlevnějšího vozu světa pojede na stlačený plyn, výbava nabídne dosud nevídané prvky uvnitř i vně
Indická společnost Tata Motors, nadnárodní společnost sídlící v indické Bombaji, přišla s aktuálně faceliftovou verzí nejvěhlasnějšího modelu značky, vozem Tata Nano – nejlevnějším automobilem světa.
Verze roku 2013 přináší drobné změny i proměny hávu a interiéru malého hatchbacku. U exteriéru zcela miniaturní. Porovnejte přiložené fotografie a možná spatříte tenkou chromovanou lištu do „vé“ či „ú“. Ano, toť téměř vše, opomineme-li rozsáhlejší výběr v oblasti střešního či zbylého barevného provedení. Novinkou jsou i lakované kryty zpětných zrcátek či dvojice nárazníků.
Zajímavý je i „upgrade“ interiéru. Nový audiosystém AmphiStream s čtveřicí reproduktorů podporující technologii Bluetooth, USB a Aux vstup, bezklíčové odemikání a další.
Máte málo? Zbývá pohonná jednotka, respektive jednotky. Základem je známý dvouválec o objemu 624 ccm a výkonu 28 kW (38 k) a 51 Nm. Druhým pak motor s objemem 624ccm, dvouválec o výkonu 24 kW (33 k) spalující zemní plyn. Přijde Vám nyní Nano zajímavější?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.