Nová verze nejlevnějšího vozu světa pojede na stlačený plyn, výbava nabídne dosud nevídané prvky uvnitř i vně
Indická společnost Tata Motors, nadnárodní společnost sídlící v indické Bombaji, přišla s aktuálně faceliftovou verzí nejvěhlasnějšího modelu značky, vozem Tata Nano – nejlevnějším automobilem světa.
Verze roku 2013 přináší drobné změny i proměny hávu a interiéru malého hatchbacku. U exteriéru zcela miniaturní. Porovnejte přiložené fotografie a možná spatříte tenkou chromovanou lištu do „vé“ či „ú“. Ano, toť téměř vše, opomineme-li rozsáhlejší výběr v oblasti střešního či zbylého barevného provedení. Novinkou jsou i lakované kryty zpětných zrcátek či dvojice nárazníků.
Zajímavý je i „upgrade“ interiéru. Nový audiosystém AmphiStream s čtveřicí reproduktorů podporující technologii Bluetooth, USB a Aux vstup, bezklíčové odemikání a další.
Máte málo? Zbývá pohonná jednotka, respektive jednotky. Základem je známý dvouválec o objemu 624 ccm a výkonu 28 kW (38 k) a 51 Nm. Druhým pak motor s objemem 624ccm, dvouválec o výkonu 24 kW (33 k) spalující zemní plyn. Přijde Vám nyní Nano zajímavější?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.