Nová verze nejlevnějšího vozu světa pojede na stlačený plyn, výbava nabídne dosud nevídané prvky uvnitř i vně
Indická společnost Tata Motors, nadnárodní společnost sídlící v indické Bombaji, přišla s aktuálně faceliftovou verzí nejvěhlasnějšího modelu značky, vozem Tata Nano – nejlevnějším automobilem světa.
Verze roku 2013 přináší drobné změny i proměny hávu a interiéru malého hatchbacku. U exteriéru zcela miniaturní. Porovnejte přiložené fotografie a možná spatříte tenkou chromovanou lištu do „vé“ či „ú“. Ano, toť téměř vše, opomineme-li rozsáhlejší výběr v oblasti střešního či zbylého barevného provedení. Novinkou jsou i lakované kryty zpětných zrcátek či dvojice nárazníků.
Zajímavý je i „upgrade“ interiéru. Nový audiosystém AmphiStream s čtveřicí reproduktorů podporující technologii Bluetooth, USB a Aux vstup, bezklíčové odemikání a další.
Máte málo? Zbývá pohonná jednotka, respektive jednotky. Základem je známý dvouválec o objemu 624 ccm a výkonu 28 kW (38 k) a 51 Nm. Druhým pak motor s objemem 624ccm, dvouválec o výkonu 24 kW (33 k) spalující zemní plyn. Přijde Vám nyní Nano zajímavější?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?