Mahindra Verito Vibe - Logan hatchback pro nižší daně

Marek Litzman, 11. června 2013, 12:55 Google+

Indická automobilka Mahindra má díky spojeneství s Renaultem právo produkovat své valstní verze Loganu. Jak se ale vajít do striktiních legislativních pravidel?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
mahindra verito

mahindra verito | foto: Mahindra

Sdílejte článek

Společnosti Renault a Mahindra utvořily joint venture, díky které má Mahindra od roku 2007 právo produkovat svoje vlastní vozy Dacia Logan, samozřejmě se změněným logem a dalšími drobnostmi. Indické daňové zákony jsou ale neúprosné a vozy s délkou přes 4 metry jsou daněny více než vozy menší. Jak z toho?

Mahindra vyřešila tento problém elegantně. Jednoduše uřízla Loganu zadní část a vytvořila tak hatchback, po kterém mimochodem mnozí zájemci o Logan velmi dlouho marně volali. Nejsem si ale jist, zda by se jim tato varianta líbila. Nejde ani tak o vzhled, ale spíše o praktičnost. tradiční hatchbacky vynikají přístupem do kufru díky možnost zvednutí prakticky celého překrytí zádě, tedy nejen plechu, ale také okna. Zde tomu tak ale není. Otevřít je možné jen plechovou část, sklo je v rámci unifikace se sedanem pevné.

Zbytek vozu známe, jde o klasický Logan. Pod kapotou je motor od Renaultu o výkonu 65 koní, jde o turbodiesel 1,5 dCi. Benzínové motory nabízené nejsou, opět kvůli daňové legislativě.

Výbava je vzhledem k určení docela očekávatelná, v různých stupních výbavy tak lze získat například čelní airbagy, klimatizaci nebo elektrické pomocníky ABS a ESP. Cena bude o nějakých 25 tisíc nižší než u sedanu,

Vytisknout

Diskuze: Mahindra Verito Vibe - Logan hatchback pro nižší daně

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Peugeot RCZ

Peugeot RCZ R: nejvýkonnější model s 260 koňmi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud