Indická automobilka Mahindra má díky spojeneství s Renaultem právo produkovat své valstní verze Loganu. Jak se ale vajít do striktiních legislativních pravidel?
Společnosti Renault a Mahindra utvořily joint venture, díky které má Mahindra od roku 2007 právo produkovat svoje vlastní vozy Dacia Logan, samozřejmě se změněným logem a dalšími drobnostmi. Indické daňové zákony jsou ale neúprosné a vozy s délkou přes 4 metry jsou daněny více než vozy menší. Jak z toho?
Mahindra vyřešila tento problém elegantně. Jednoduše uřízla Loganu zadní část a vytvořila tak hatchback, po kterém mimochodem mnozí zájemci o Logan velmi dlouho marně volali. Nejsem si ale jist, zda by se jim tato varianta líbila. Nejde ani tak o vzhled, ale spíše o praktičnost. tradiční hatchbacky vynikají přístupem do kufru díky možnost zvednutí prakticky celého překrytí zádě, tedy nejen plechu, ale také okna. Zde tomu tak ale není. Otevřít je možné jen plechovou část, sklo je v rámci unifikace se sedanem pevné.
Zbytek vozu známe, jde o klasický Logan. Pod kapotou je motor od Renaultu o výkonu 65 koní, jde o turbodiesel 1,5 dCi. Benzínové motory nabízené nejsou, opět kvůli daňové legislativě.
Výbava je vzhledem k určení docela očekávatelná, v různých stupních výbavy tak lze získat například čelní airbagy, klimatizaci nebo elektrické pomocníky ABS a ESP. Cena bude o nějakých 25 tisíc nižší než u sedanu,
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?