Proti proudu. Tak by se dal označit poslední počin španělského výrobce automobilů
Obrovské nadšení. Tak přesně takové pocity se musely vypodobnit všem milovníkům manuálních převodovek po zprávě, kterou automobilka Seat zveřejnila. Nejvýkonnější verzi španělského hatchbacku totiž výrobci dovybavili kromě dvěma pedály ovládanou inovativní dvouspojkovou automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG i klasickým šesti rychlostním manuálem.
Každému je jasné, že se v dnešní době neustálé honby za co nejnižší spotřebou, nesetkáváme s daným jevem příliš často. Použitím manuálního řazení výrobci zvětšili maximální rychlost vozu o 2 km/hod z rovných 224 na 226, zrychlení z 0 na 100 zůstalo stejné, nepatrně však stoupla průměrná spotřeba, a to z 5,7 l/100 km na 6,0.
Čtyřválcovou benzinovou osmnáctistovku s dvojitým vstřikováním nyní výrobce nabízí za akčních 490 900 korun. Cenové zvýhodnění činí nezanedbatelných 34 000 Kč, oproti DSG je levnější o 45 tisíc Kč, a to je již solidní suma. Když k tomu přičteme dynamický požitek z jízdy, daný téměř fyzickým kontaktem s vozovkou, procházející skrze volant do našich rukou, je manuál jasná volba.
Vskutku výsostný točivý moment 250 N.m je v širokém spektru otáček zajištěn právě díky turbodmychadlu. Hranice začíná na 1250 min-1 a na této hodnotě zůstává až do 5000 min-1. Výkon 132 kW (180 k) a patřičnou rychlost, dokáže ubrzdit jen účinná brzdová soustava, skládající se ze zadních plných a předních vnitřně chlazených kotoučových brzd s průměry 272 a 312 mm.
Chybičku nenajdete ani ve výbavě. Seznam je dlouhý, zahrnuje například automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, doplňky se znakem FR, rádio Entry Plus s 8 reproduktory, sedmnácti palcová kola z lehký slitin, vícebarevné ambientní osvětlení, sportovní sedadla vpředu, specifický černý interiér FR, dvojitou chromovanou koncovku výfuku, sportovní podvozek a zadní světla z LED diod a mnohé další.
Závěrem snad dlužno říci. Máte našetřeno?
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.