Seat Leon: nejvýkonnější verze s manuálem

Stanislav Růžička, 25. dubna 2013, 23:50 Google+

Proti proudu. Tak by se dal označit poslední počin španělského výrobce automobilů

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
seat leon

seat leon | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Obrovské nadšení. Tak přesně takové pocity se musely vypodobnit všem milovníkům manuálních převodovek po zprávě, kterou automobilka Seat zveřejnila. Nejvýkonnější verzi španělského hatchbacku totiž výrobci dovybavili kromě dvěma pedály ovládanou inovativní dvouspojkovou automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG i klasickým šesti rychlostním manuálem.

Každému je jasné, že se v dnešní době neustálé honby za co nejnižší spotřebou, nesetkáváme s daným jevem příliš často. Použitím manuálního řazení výrobci zvětšili maximální rychlost vozu o 2 km/hod z rovných 224 na 226, zrychlení z 0 na 100 zůstalo stejné, nepatrně však stoupla průměrná spotřeba, a to z 5,7 l/100 km na 6,0.

Čtyřválcovou benzinovou osmnáctistovku s dvojitým vstřikováním nyní výrobce nabízí za akčních 490 900 korun. Cenové zvýhodnění činí nezanedbatelných 34 000 Kč, oproti DSG je levnější o 45 tisíc Kč, a to je již solidní suma. Když k tomu přičteme dynamický požitek z jízdy, daný téměř fyzickým kontaktem s vozovkou, procházející skrze volant do našich rukou, je manuál jasná volba.

Vskutku výsostný točivý moment 250 N.m je v širokém spektru otáček zajištěn právě díky turbodmychadlu. Hranice začíná na 1250 min-1 a na této hodnotě zůstává až do 5000 min-1. Výkon 132 kW (180 k) a patřičnou rychlost, dokáže ubrzdit jen účinná brzdová soustava, skládající se ze zadních plných a předních vnitřně chlazených kotoučových brzd s průměry 272 a 312 mm.

Chybičku nenajdete ani ve výbavě. Seznam je dlouhý, zahrnuje například automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, doplňky se znakem FR, rádio Entry Plus s 8 reproduktory, sedmnácti palcová kola z lehký slitin, vícebarevné ambientní osvětlení, sportovní sedadla vpředu, specifický černý interiér FR, dvojitou chromovanou koncovku výfuku, sportovní podvozek a zadní světla z LED diod a mnohé další.

Závěrem snad dlužno říci. Máte našetřeno?

 

Vytisknout

Diskuze: Seat Leon: nejvýkonnější verze s manuálem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

dacia duster

DC Duster: trochu jiná Dacia

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud