Proti proudu. Tak by se dal označit poslední počin španělského výrobce automobilů
Obrovské nadšení. Tak přesně takové pocity se musely vypodobnit všem milovníkům manuálních převodovek po zprávě, kterou automobilka Seat zveřejnila. Nejvýkonnější verzi španělského hatchbacku totiž výrobci dovybavili kromě dvěma pedály ovládanou inovativní dvouspojkovou automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG i klasickým šesti rychlostním manuálem.
Každému je jasné, že se v dnešní době neustálé honby za co nejnižší spotřebou, nesetkáváme s daným jevem příliš často. Použitím manuálního řazení výrobci zvětšili maximální rychlost vozu o 2 km/hod z rovných 224 na 226, zrychlení z 0 na 100 zůstalo stejné, nepatrně však stoupla průměrná spotřeba, a to z 5,7 l/100 km na 6,0.
Čtyřválcovou benzinovou osmnáctistovku s dvojitým vstřikováním nyní výrobce nabízí za akčních 490 900 korun. Cenové zvýhodnění činí nezanedbatelných 34 000 Kč, oproti DSG je levnější o 45 tisíc Kč, a to je již solidní suma. Když k tomu přičteme dynamický požitek z jízdy, daný téměř fyzickým kontaktem s vozovkou, procházející skrze volant do našich rukou, je manuál jasná volba.
Vskutku výsostný točivý moment 250 N.m je v širokém spektru otáček zajištěn právě díky turbodmychadlu. Hranice začíná na 1250 min-1 a na této hodnotě zůstává až do 5000 min-1. Výkon 132 kW (180 k) a patřičnou rychlost, dokáže ubrzdit jen účinná brzdová soustava, skládající se ze zadních plných a předních vnitřně chlazených kotoučových brzd s průměry 272 a 312 mm.
Chybičku nenajdete ani ve výbavě. Seznam je dlouhý, zahrnuje například automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, doplňky se znakem FR, rádio Entry Plus s 8 reproduktory, sedmnácti palcová kola z lehký slitin, vícebarevné ambientní osvětlení, sportovní sedadla vpředu, specifický černý interiér FR, dvojitou chromovanou koncovku výfuku, sportovní podvozek a zadní světla z LED diod a mnohé další.
Závěrem snad dlužno říci. Máte našetřeno?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.