Seat Leon: nejvýkonnější verze s manuálem

Stanislav Růžička, 25. dubna 2013, 23:50 Google+

Proti proudu. Tak by se dal označit poslední počin španělského výrobce automobilů

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
seat leon

seat leon | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Obrovské nadšení. Tak přesně takové pocity se musely vypodobnit všem milovníkům manuálních převodovek po zprávě, kterou automobilka Seat zveřejnila. Nejvýkonnější verzi španělského hatchbacku totiž výrobci dovybavili kromě dvěma pedály ovládanou inovativní dvouspojkovou automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG i klasickým šesti rychlostním manuálem.

Každému je jasné, že se v dnešní době neustálé honby za co nejnižší spotřebou, nesetkáváme s daným jevem příliš často. Použitím manuálního řazení výrobci zvětšili maximální rychlost vozu o 2 km/hod z rovných 224 na 226, zrychlení z 0 na 100 zůstalo stejné, nepatrně však stoupla průměrná spotřeba, a to z 5,7 l/100 km na 6,0.

Čtyřválcovou benzinovou osmnáctistovku s dvojitým vstřikováním nyní výrobce nabízí za akčních 490 900 korun. Cenové zvýhodnění činí nezanedbatelných 34 000 Kč, oproti DSG je levnější o 45 tisíc Kč, a to je již solidní suma. Když k tomu přičteme dynamický požitek z jízdy, daný téměř fyzickým kontaktem s vozovkou, procházející skrze volant do našich rukou, je manuál jasná volba.

Vskutku výsostný točivý moment 250 N.m je v širokém spektru otáček zajištěn právě díky turbodmychadlu. Hranice začíná na 1250 min-1 a na této hodnotě zůstává až do 5000 min-1. Výkon 132 kW (180 k) a patřičnou rychlost, dokáže ubrzdit jen účinná brzdová soustava, skládající se ze zadních plných a předních vnitřně chlazených kotoučových brzd s průměry 272 a 312 mm.

Chybičku nenajdete ani ve výbavě. Seznam je dlouhý, zahrnuje například automatickou dvouzónovou klimatizaci Climatronic, doplňky se znakem FR, rádio Entry Plus s 8 reproduktory, sedmnácti palcová kola z lehký slitin, vícebarevné ambientní osvětlení, sportovní sedadla vpředu, specifický černý interiér FR, dvojitou chromovanou koncovku výfuku, sportovní podvozek a zadní světla z LED diod a mnohé další.

Závěrem snad dlužno říci. Máte našetřeno?

 

Vytisknout

Diskuze: Seat Leon: nejvýkonnější verze s manuálem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

dacia duster

DC Duster: trochu jiná Dacia

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud