Nissan na autosalon v Šanghaji přivezl koncept atraktivního vozu připomínajícího sedan, který však není klasickým sedanem.
V Číně nyní dorůstá generace, která je svým způsobem specifická. Nezažila drsné poměry komunistické Číny 60. let, ale právě naopak, prakticky celý život žije v období naprosto jedinečného růstu. Také se narodila se během uplatňování politiky jediného dítěte. Většina z této generace je tedy jedináčky. To všechno dohromady vytváří velmi početnou skupinu mladých, kteří mají výrazně blíže k západním poměrům než jejich rodiče, žádají nemalý komfort, moderní techniku a především, mají peníze.
Není divu, že právě na tuto skupinu cílí Nissan svým konceptem Friend-Me. Tento vůz je poháněn dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem. Motor je zapracován do hybridního systému, bližší parametry nicméně známy nejsou.
Důležitější je zde vzhled. Čína je zemí sedanů a právě tato karoserie je použita i u tohoto konceptu. Tříprostorové uspořádání je ale zbořeno liniemi natolik ladnými, že vůz působí prakticky jednoprostorově. To vytváří velmi dynamický a atraktivní vzhled. Jsme velmi zvědavi, kolik z něj zůstane i v sériové variantě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?