Nissan na autosalon v Šanghaji přivezl koncept atraktivního vozu připomínajícího sedan, který však není klasickým sedanem.
V Číně nyní dorůstá generace, která je svým způsobem specifická. Nezažila drsné poměry komunistické Číny 60. let, ale právě naopak, prakticky celý život žije v období naprosto jedinečného růstu. Také se narodila se během uplatňování politiky jediného dítěte. Většina z této generace je tedy jedináčky. To všechno dohromady vytváří velmi početnou skupinu mladých, kteří mají výrazně blíže k západním poměrům než jejich rodiče, žádají nemalý komfort, moderní techniku a především, mají peníze.
Není divu, že právě na tuto skupinu cílí Nissan svým konceptem Friend-Me. Tento vůz je poháněn dvoulitrovým benzínovým čtyřválcem. Motor je zapracován do hybridního systému, bližší parametry nicméně známy nejsou.
Důležitější je zde vzhled. Čína je zemí sedanů a právě tato karoserie je použita i u tohoto konceptu. Tříprostorové uspořádání je ale zbořeno liniemi natolik ladnými, že vůz působí prakticky jednoprostorově. To vytváří velmi dynamický a atraktivní vzhled. Jsme velmi zvědavi, kolik z něj zůstane i v sériové variantě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.