Vidina dobře prodejného levného hatchbacku se nenaplnila. Nejlevnější vůz Nano zaznamenal prudký pokles prodejů. Doma si nevede až tak špatně, co však zahraniční trhy?
„Prodejní trhák“. Takto se o modelu Nano hovořilo v době svého představení v lednu roku 2008. Vůz a jeho prodejní vyhlídky byly přirovnávány k světově úspěšným - uveďme Ford model T (USA), Austin 7 (Velké Británie) nebo VW Brouk.
Ty však zůstaly daleko za očekáváním. Domácí produkce započala v červenci roku 2009. Od té doby se prodalo kolem 229 000 těchto mini hatchbacků. Původní záměry však hovořily o 100 000 prodaných vozech za rok.
Po počátečním kolapsu se však indický odbyt zlepšil, za hranicemi to ale nebylo tak růžové. Letošním rokem nicméně zájem postupně klesl i na domácím trhu. V prodejních statistikách se model umísťoval vždy mezi deseti nejoblíbenějšími, březnové prodeje hlásí jen cca 1 500 kusů.
Provozní ředitel automobilky, Karel Slym, vidí problém především v obecném povědomí lidí o daném vozu. Označuje ji za nálepku „levného“ vozu, jehož ceně odpovídá i kvalita celkového provedení.
Dřívější reakce Taty jsou dosti smutné. Slevy, prodejní akce a opět slevy. Vůz se mohl zakoupit kreditní kartou, zbytek ceny pak majitel doplatil v průběhu 12 měsíců. Aktuální vývoj je však odlišný. Automobilka plánuje brzké uvedení nového modelu a současné inovace toho stávajícího. Nabídka motorizací má být rozšířena z aktuálního agregátu o objemu 624 cm3 s výkonem 28 kW (38 k) a točivým momentem 51 Nm o benzinový s objemem 800 cm3, plánují se vznětové motory či motory na LPG, rozšíření stávající výbavy. Výrazná je i změna strategie k přístupu v oblastech zahraničních trhů. 7. dubna roku 2013 automobilka nově otevřela plně vybavené dealerství v Yangonu, hlavním městě Myanmaru. Součástí bude nabídka všech modelů Taty, odpovídající servisní zázemí.
V Evropě se počítá s otevřením nové továrny. Ta by měla vzniknout na místě původního výrobního závodu výrobce mobilů Nokia v Rumunsku. Levná pracovní síla, které v současnosti využívá například automobilka Dacia, má předejít vysokým clům, spojeným s lodní dopravou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?