Vidina dobře prodejného levného hatchbacku se nenaplnila. Nejlevnější vůz Nano zaznamenal prudký pokles prodejů. Doma si nevede až tak špatně, co však zahraniční trhy?
„Prodejní trhák“. Takto se o modelu Nano hovořilo v době svého představení v lednu roku 2008. Vůz a jeho prodejní vyhlídky byly přirovnávány k světově úspěšným - uveďme Ford model T (USA), Austin 7 (Velké Británie) nebo VW Brouk.
Ty však zůstaly daleko za očekáváním. Domácí produkce započala v červenci roku 2009. Od té doby se prodalo kolem 229 000 těchto mini hatchbacků. Původní záměry však hovořily o 100 000 prodaných vozech za rok.
Po počátečním kolapsu se však indický odbyt zlepšil, za hranicemi to ale nebylo tak růžové. Letošním rokem nicméně zájem postupně klesl i na domácím trhu. V prodejních statistikách se model umísťoval vždy mezi deseti nejoblíbenějšími, březnové prodeje hlásí jen cca 1 500 kusů.
Provozní ředitel automobilky, Karel Slym, vidí problém především v obecném povědomí lidí o daném vozu. Označuje ji za nálepku „levného“ vozu, jehož ceně odpovídá i kvalita celkového provedení.
Dřívější reakce Taty jsou dosti smutné. Slevy, prodejní akce a opět slevy. Vůz se mohl zakoupit kreditní kartou, zbytek ceny pak majitel doplatil v průběhu 12 měsíců. Aktuální vývoj je však odlišný. Automobilka plánuje brzké uvedení nového modelu a současné inovace toho stávajícího. Nabídka motorizací má být rozšířena z aktuálního agregátu o objemu 624 cm3 s výkonem 28 kW (38 k) a točivým momentem 51 Nm o benzinový s objemem 800 cm3, plánují se vznětové motory či motory na LPG, rozšíření stávající výbavy. Výrazná je i změna strategie k přístupu v oblastech zahraničních trhů. 7. dubna roku 2013 automobilka nově otevřela plně vybavené dealerství v Yangonu, hlavním městě Myanmaru. Součástí bude nabídka všech modelů Taty, odpovídající servisní zázemí.
V Evropě se počítá s otevřením nové továrny. Ta by měla vzniknout na místě původního výrobního závodu výrobce mobilů Nokia v Rumunsku. Levná pracovní síla, které v současnosti využívá například automobilka Dacia, má předejít vysokým clům, spojeným s lodní dopravou.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?