Tata Nano: prudký pokles prodejů, reakce – slevy, vyšší výbava

Stanislav Růžička, 12. dubna 2013, 11:26 Google+

Vidina dobře prodejného levného hatchbacku se nenaplnila. Nejlevnější vůz Nano zaznamenal prudký pokles prodejů. Doma si nevede až tak špatně, co však zahraniční trhy?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
tata nano

tata nano | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

„Prodejní trhák“. Takto se o modelu Nano hovořilo v době svého představení v lednu roku 2008. Vůz a jeho prodejní vyhlídky byly přirovnávány k světově úspěšným - uveďme Ford model T (USA), Austin 7 (Velké Británie) nebo VW Brouk.

Ty však zůstaly daleko za očekáváním. Domácí produkce započala v červenci roku 2009. Od té doby se prodalo kolem 229 000 těchto mini hatchbacků. Původní záměry však hovořily o 100 000 prodaných vozech za rok.

Po počátečním kolapsu se však indický odbyt zlepšil, za hranicemi to ale nebylo tak růžové. Letošním rokem nicméně zájem postupně klesl i na domácím trhu. V prodejních statistikách se model umísťoval vždy mezi deseti nejoblíbenějšími, březnové prodeje hlásí jen cca 1 500 kusů.

Provozní ředitel automobilky, Karel Slym, vidí problém především v obecném povědomí lidí o daném vozu. Označuje ji za nálepku „levného“ vozu, jehož ceně odpovídá i kvalita celkového provedení.

Dřívější reakce Taty jsou dosti smutné. Slevy, prodejní akce a opět slevy. Vůz se mohl zakoupit kreditní kartou, zbytek ceny pak majitel doplatil v průběhu 12 měsíců. Aktuální vývoj je však odlišný. Automobilka plánuje brzké uvedení nového modelu a současné inovace toho stávajícího. Nabídka motorizací má být rozšířena z aktuálního agregátu o objemu 624 cm3 s výkonem 28 kW (38 k) a točivým momentem 51 Nm o benzinový s objemem 800 cm3, plánují se vznětové motory či motory na LPG, rozšíření stávající výbavy. Výrazná je i změna strategie k přístupu v oblastech zahraničních trhů. 7. dubna roku 2013 automobilka nově otevřela plně vybavené dealerství v Yangonu, hlavním městě Myanmaru. Součástí bude nabídka všech modelů Taty, odpovídající servisní zázemí.

V Evropě se počítá s otevřením nové továrny. Ta by měla vzniknout na místě původního výrobního závodu výrobce mobilů Nokia v Rumunsku. Levná pracovní síla, které v současnosti využívá například automobilka Dacia, má předejít vysokým clům, spojeným s lodní dopravou.

 

Vytisknout

Diskuze: Tata Nano: prudký pokles prodejů, reakce – slevy, vyšší výbava

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

DS Wild Rubis

Citroën DS Wild Rubis - crossover oficiálně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud