Mercedes Benz tradičně staví do nabídky řadu obrněných vozidel se jménem Guard, které mimo klasického komfortu nabízejí i speciální bezpečnost.
Na silnici je běžným okem nepoznáte. Obvykle mívají tmavší skla než ostatní, ale ani to není nutností. Obrněná vozidla jsou postavená tak, aby splynula s provozem. Jsou to běžné luxusní vozy, které mají pod sériovou karoserií umístěny pláty neprůstřelného materiálu, zesílená okna a další doplňky, díky čemuž se od zbytku provozu přeci jen liší, jen to nedávají znát.
Výroba bezpečných vozů je pro luxusní automobilky nutností. Zákazníci je žádají všude po světě a poptávka rozhodně neklesá, ačkoliv přesná čísla si automobilky obvykle nechávají pro sebe.
Mercedes Benz nabízí poměrně ucelenou řadu vozů nazvanou Guard, která sestává z mastodontního off-roadu třídy G a dvou sedanů tříd S a E. K tomuto se nyní přidává znatelně civilnější SUV třídy ML.
Mercedes Benz v současné době již při návrhu počítá se zástavbou bezpečnostních prvků a automobilka uvádí, že tomu tak bylo i u třídy ML. Prozatím je však v nabídce jen slabší stupeň balistické ochrany nazvaný VR4. Jde spíše o ochranu před nahodilým útokem v méně bezpečných oblastech, pancéřování zastaví revolverové náboje do kalibru .44 Magnum, avšak s oblíbenými AK47 si už neporadí. Silnější ochrana VR7 prozatím není k dispozici a Mercedes se o ní nezmiňuje, avšak ostatní vozy z řady Guard mají v nabídce i tuto variantu. Lze tedy očekávat pozdější nástup na trh.
Pancéřování předalo vozu na hmotnosti šest metráků. V nabídce jsou proto silnější motory, ML500 Guard ukrývá pod kapotou 408koňový přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru. Diesel je v nabídce taktéž, jde o třílitrový šestiválec o výkonu 258 koní.
Vyšší hmotnosti byla přirozeně přizpůsobena i konstrukce podvozku, která by si měla s dodatečnými kily poradit. Ani sebelepší podvozek by však nebyl mnoho platný bez vybavení pneumatikami schopnými provozu i bez vzduchu. Lze s nimi ujet několik desítek kilometrů rychlostí až 80 km/h.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?