Mercedes ML Guard - pro stav nebezpečí

mercedes-benz ml
mercedes-benz ml, foto: Mercedes-Benz
Marek Litzman 13. března 2013 12:13
Sdílej:

Mercedes Benz tradičně staví do nabídky řadu obrněných vozidel se jménem Guard, které mimo klasického komfortu nabízejí i speciální bezpečnost.

Na silnici je běžným okem nepoznáte. Obvykle mívají tmavší skla než ostatní, ale ani to není nutností. Obrněná vozidla jsou postavená tak, aby splynula s provozem. Jsou to běžné luxusní vozy, které mají pod sériovou karoserií umístěny pláty neprůstřelného materiálu, zesílená okna a další doplňky, díky čemuž se od zbytku provozu přeci jen liší, jen to nedávají znát.

Výroba bezpečných vozů je pro luxusní automobilky nutností. Zákazníci je žádají všude po světě a poptávka rozhodně neklesá, ačkoliv přesná čísla si automobilky obvykle nechávají pro sebe. 

Mercedes Benz nabízí poměrně ucelenou řadu vozů nazvanou Guard, která sestává z mastodontního off-roadu třídy G a dvou sedanů tříd S a E. K tomuto se nyní přidává znatelně civilnější SUV třídy ML.

Mercedes Benz v současné době již při návrhu počítá se zástavbou bezpečnostních prvků a automobilka uvádí, že tomu tak bylo i u třídy ML. Prozatím je však v nabídce jen slabší stupeň balistické ochrany nazvaný VR4. Jde spíše o ochranu před nahodilým útokem v méně bezpečných oblastech, pancéřování zastaví revolverové náboje do kalibru .44 Magnum, avšak s oblíbenými AK47 si už neporadí. Silnější ochrana VR7 prozatím není k dispozici a Mercedes se o ní nezmiňuje, avšak ostatní vozy z řady Guard mají v nabídce i tuto variantu. Lze tedy očekávat pozdější nástup na trh.

Pancéřování předalo vozu na hmotnosti šest metráků. V nabídce jsou proto silnější motory, ML500 Guard ukrývá pod kapotou 408koňový přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru. Diesel je v nabídce taktéž, jde o třílitrový šestiválec o výkonu 258 koní.

Vyšší hmotnosti byla přirozeně přizpůsobena i konstrukce podvozku, která by si měla s dodatečnými kily poradit. Ani sebelepší podvozek by však nebyl mnoho platný bez vybavení pneumatikami schopnými provozu i bez vzduchu. Lze s nimi ujet několik desítek kilometrů rychlostí až 80 km/h.

Témata:
Stalo se
Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.

Ekonomika
Ilustrační foto

Povinné pojištění auta: Co to je a jak ho sjednat?

Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?