Mercedes ML Guard - pro stav nebezpečí

mercedes-benz ml
mercedes-benz ml, foto: Mercedes-Benz
Marek Litzman 13. března 2013 12:13
Sdílej:

Mercedes Benz tradičně staví do nabídky řadu obrněných vozidel se jménem Guard, které mimo klasického komfortu nabízejí i speciální bezpečnost.

Na silnici je běžným okem nepoznáte. Obvykle mívají tmavší skla než ostatní, ale ani to není nutností. Obrněná vozidla jsou postavená tak, aby splynula s provozem. Jsou to běžné luxusní vozy, které mají pod sériovou karoserií umístěny pláty neprůstřelného materiálu, zesílená okna a další doplňky, díky čemuž se od zbytku provozu přeci jen liší, jen to nedávají znát.

Výroba bezpečných vozů je pro luxusní automobilky nutností. Zákazníci je žádají všude po světě a poptávka rozhodně neklesá, ačkoliv přesná čísla si automobilky obvykle nechávají pro sebe. 

Mercedes Benz nabízí poměrně ucelenou řadu vozů nazvanou Guard, která sestává z mastodontního off-roadu třídy G a dvou sedanů tříd S a E. K tomuto se nyní přidává znatelně civilnější SUV třídy ML.

Mercedes Benz v současné době již při návrhu počítá se zástavbou bezpečnostních prvků a automobilka uvádí, že tomu tak bylo i u třídy ML. Prozatím je však v nabídce jen slabší stupeň balistické ochrany nazvaný VR4. Jde spíše o ochranu před nahodilým útokem v méně bezpečných oblastech, pancéřování zastaví revolverové náboje do kalibru .44 Magnum, avšak s oblíbenými AK47 si už neporadí. Silnější ochrana VR7 prozatím není k dispozici a Mercedes se o ní nezmiňuje, avšak ostatní vozy z řady Guard mají v nabídce i tuto variantu. Lze tedy očekávat pozdější nástup na trh.

Pancéřování předalo vozu na hmotnosti šest metráků. V nabídce jsou proto silnější motory, ML500 Guard ukrývá pod kapotou 408koňový přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru. Diesel je v nabídce taktéž, jde o třílitrový šestiválec o výkonu 258 koní.

Vyšší hmotnosti byla přirozeně přizpůsobena i konstrukce podvozku, která by si měla s dodatečnými kily poradit. Ani sebelepší podvozek by však nebyl mnoho platný bez vybavení pneumatikami schopnými provozu i bez vzduchu. Lze s nimi ujet několik desítek kilometrů rychlostí až 80 km/h.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nová Tesla model Y Juniper (2025)

Nová Tesla model Y Juniper zná české ceny

Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.

Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.