Mercedes ML Guard - pro stav nebezpečí

mercedes-benz ml
mercedes-benz ml, foto: Mercedes-Benz
Marek Litzman 13. března 2013 12:13
Sdílej:

Mercedes Benz tradičně staví do nabídky řadu obrněných vozidel se jménem Guard, které mimo klasického komfortu nabízejí i speciální bezpečnost.

Na silnici je běžným okem nepoznáte. Obvykle mívají tmavší skla než ostatní, ale ani to není nutností. Obrněná vozidla jsou postavená tak, aby splynula s provozem. Jsou to běžné luxusní vozy, které mají pod sériovou karoserií umístěny pláty neprůstřelného materiálu, zesílená okna a další doplňky, díky čemuž se od zbytku provozu přeci jen liší, jen to nedávají znát.

Výroba bezpečných vozů je pro luxusní automobilky nutností. Zákazníci je žádají všude po světě a poptávka rozhodně neklesá, ačkoliv přesná čísla si automobilky obvykle nechávají pro sebe. 

Mercedes Benz nabízí poměrně ucelenou řadu vozů nazvanou Guard, která sestává z mastodontního off-roadu třídy G a dvou sedanů tříd S a E. K tomuto se nyní přidává znatelně civilnější SUV třídy ML.

Mercedes Benz v současné době již při návrhu počítá se zástavbou bezpečnostních prvků a automobilka uvádí, že tomu tak bylo i u třídy ML. Prozatím je však v nabídce jen slabší stupeň balistické ochrany nazvaný VR4. Jde spíše o ochranu před nahodilým útokem v méně bezpečných oblastech, pancéřování zastaví revolverové náboje do kalibru .44 Magnum, avšak s oblíbenými AK47 si už neporadí. Silnější ochrana VR7 prozatím není k dispozici a Mercedes se o ní nezmiňuje, avšak ostatní vozy z řady Guard mají v nabídce i tuto variantu. Lze tedy očekávat pozdější nástup na trh.

Pancéřování předalo vozu na hmotnosti šest metráků. V nabídce jsou proto silnější motory, ML500 Guard ukrývá pod kapotou 408koňový přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru. Diesel je v nabídce taktéž, jde o třílitrový šestiválec o výkonu 258 koní.

Vyšší hmotnosti byla přirozeně přizpůsobena i konstrukce podvozku, která by si měla s dodatečnými kily poradit. Ani sebelepší podvozek by však nebyl mnoho platný bez vybavení pneumatikami schopnými provozu i bez vzduchu. Lze s nimi ujet několik desítek kilometrů rychlostí až 80 km/h.

Témata:
Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.