Mercedes Benz tradičně staví do nabídky řadu obrněných vozidel se jménem Guard, které mimo klasického komfortu nabízejí i speciální bezpečnost.
Na silnici je běžným okem nepoznáte. Obvykle mívají tmavší skla než ostatní, ale ani to není nutností. Obrněná vozidla jsou postavená tak, aby splynula s provozem. Jsou to běžné luxusní vozy, které mají pod sériovou karoserií umístěny pláty neprůstřelného materiálu, zesílená okna a další doplňky, díky čemuž se od zbytku provozu přeci jen liší, jen to nedávají znát.
Výroba bezpečných vozů je pro luxusní automobilky nutností. Zákazníci je žádají všude po světě a poptávka rozhodně neklesá, ačkoliv přesná čísla si automobilky obvykle nechávají pro sebe.
Mercedes Benz nabízí poměrně ucelenou řadu vozů nazvanou Guard, která sestává z mastodontního off-roadu třídy G a dvou sedanů tříd S a E. K tomuto se nyní přidává znatelně civilnější SUV třídy ML.
Mercedes Benz v současné době již při návrhu počítá se zástavbou bezpečnostních prvků a automobilka uvádí, že tomu tak bylo i u třídy ML. Prozatím je však v nabídce jen slabší stupeň balistické ochrany nazvaný VR4. Jde spíše o ochranu před nahodilým útokem v méně bezpečných oblastech, pancéřování zastaví revolverové náboje do kalibru .44 Magnum, avšak s oblíbenými AK47 si už neporadí. Silnější ochrana VR7 prozatím není k dispozici a Mercedes se o ní nezmiňuje, avšak ostatní vozy z řady Guard mají v nabídce i tuto variantu. Lze tedy očekávat pozdější nástup na trh.
Pancéřování předalo vozu na hmotnosti šest metráků. V nabídce jsou proto silnější motory, ML500 Guard ukrývá pod kapotou 408koňový přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 litru. Diesel je v nabídce taktéž, jde o třílitrový šestiválec o výkonu 258 koní.
Vyšší hmotnosti byla přirozeně přizpůsobena i konstrukce podvozku, která by si měla s dodatečnými kily poradit. Ani sebelepší podvozek by však nebyl mnoho platný bez vybavení pneumatikami schopnými provozu i bez vzduchu. Lze s nimi ujet několik desítek kilometrů rychlostí až 80 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?