SsangYong Rodius se vrací v novém kabátku. Rozměrné MPV bude opět bodovat bezkonkurenčním prostorem a spojením s pohonem všech kol.
Zásadní konkurenční výhodou SsangYongu Rodius, který se bude na některých trzích prodávat jako Korando Turismo, je obří prostor. Konstruktérům se podařilo vměstnat do karoserie čtyři řady sedadel, což znamená až jedenáct osob ve voze (2+3+3+3). To jinak zvládají jen dodávky. Variabilita interiéru samozřejmě zaručí možnost vyjmutí všech sedadel zadních tří řad a převoz množství nákladu v kufru. Posun sedadel dvou prostředních řad zase dovolí osmičlennou konfiguraci s obrovským prostorem na nohy.
O pohon vozu se postará dvoulitrový přeplňovaný diesel o výkonu 155 koní. Na některých trzích přijde i šestiválcový benzín. Výkon bude putovat přes šestistupňovou přímo řazenou či pětistupňovou automatickou převodovku na všechna čtyři kola.
Tradiční bolestí SsangYongů byl design. Nové Korando Turismo se v tomto mírně vylepšilo. Záď již nepůsobí tak podivným dojmem, o něco kontroverznější je oproti tomu příď. Inu, posuďte sami...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.