Dnes sa konečne odhalila čínska Škoda Rapid v prevedení sedan. Čím sa líši v Európe predávaného liftbacku?
Dnes sa konečne odhalila čínska verzia novej Škody Rapid v prevedení sedan. Aj keď prvé oficiálne fotografie nepochádzajú priamo od automobilky prostredníctvom oficiálneho predstavenia novinky, máme k dispozícii ateliérové fotky a viacero zaujímavých informácií.
Na úvod si pripomeňme, že v súčasnosti sa Škoda Rapid vyrába v dvoch prevedeniach, ku ktorým teraz pribudne tretie. V Indii poznajú pod menom Rapid kompaktný sedan, ktorý sa prednou časťou podobá na európsku Fabiu, zvyšná časť karosérie zasa pripomína miestny Volkswagen Vento (Polo sedan). Konštrukčným základom pre tento model je práve Vento, ktoré darovalo indickému Rapidu takmer celý interiér a jeho komponenty.
Druhý Rapid, ktorý sa predáva v Európe od jesene minulého roka nemusíme predstavovať, keďže ho všetci dobre poznáme.
Posledným tretím variantom modelu Rapid je práve dnes odhalený sedan, ktorý má najbližšie k nášmu európskemu Rapidu, s ktorým zdieľa celú prednú časť a podvozok s rázvorom náprav 2 603 mm. Zadná časť je upravená po vzore indického Rapidu. Čínsky sedan sa oproti u nás predávanému modelu natiahol do dĺžky o 18 mm (4 501 mm).
Pod jeho kapotou budú v ponuke benzínové atmosférické štvorvalce s objemom 1,4 litra (65 kW/88 k) a 1,6 litra (80 kW/110 k). Motory budú kombinované s 5-stupňovou manuálnou, alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.