Dnes sa konečne odhalila čínska Škoda Rapid v prevedení sedan. Čím sa líši v Európe predávaného liftbacku?
Dnes sa konečne odhalila čínska verzia novej Škody Rapid v prevedení sedan. Aj keď prvé oficiálne fotografie nepochádzajú priamo od automobilky prostredníctvom oficiálneho predstavenia novinky, máme k dispozícii ateliérové fotky a viacero zaujímavých informácií.
Na úvod si pripomeňme, že v súčasnosti sa Škoda Rapid vyrába v dvoch prevedeniach, ku ktorým teraz pribudne tretie. V Indii poznajú pod menom Rapid kompaktný sedan, ktorý sa prednou časťou podobá na európsku Fabiu, zvyšná časť karosérie zasa pripomína miestny Volkswagen Vento (Polo sedan). Konštrukčným základom pre tento model je práve Vento, ktoré darovalo indickému Rapidu takmer celý interiér a jeho komponenty.
Druhý Rapid, ktorý sa predáva v Európe od jesene minulého roka nemusíme predstavovať, keďže ho všetci dobre poznáme.
Posledným tretím variantom modelu Rapid je práve dnes odhalený sedan, ktorý má najbližšie k nášmu európskemu Rapidu, s ktorým zdieľa celú prednú časť a podvozok s rázvorom náprav 2 603 mm. Zadná časť je upravená po vzore indického Rapidu. Čínsky sedan sa oproti u nás predávanému modelu natiahol do dĺžky o 18 mm (4 501 mm).
Pod jeho kapotou budú v ponuke benzínové atmosférické štvorvalce s objemom 1,4 litra (65 kW/88 k) a 1,6 litra (80 kW/110 k). Motory budú kombinované s 5-stupňovou manuálnou, alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.