Korejská automobilka SsangYong je proslulá výrobou vzhledově kontroverzních vozů. Přestože se snaží o změny, DNA starších modelů zůstává.
SsangYong Rodius je zvláštní auto. Zejména řešení zádě, u které C sloupky tvoří zaoblený tvar, na který však navazuje hranatá záď, se už několikrát umístila v různých, ne zrovna pozitivních žebříčcích. Přesto má vůz své kouzlo, zejména díky kombinaci pohonu všech kol a velmi prostornému interiéru. Ten nabízí komfortních sedm míst a i při plném obsazení zbyde na rozdíl od většiny sedmimístných vozů ještě použitelný kufr. K dispozici je na některých trzích dokonce i varianta obsaditelná 11 lidmi ve čtyřech řadách (2+3+3+3)
Automobilka se pomalu snaží nahradit starší vozy novějšími, které nabízejí modernější a příjemnější vzhled. Rodius se však bude ještě nějakou dobu prodávat a proto dostává modernizaci.
Ta se netýká vzhledu, ale jen techniky. Pod kapotu se nastěhuje nový turbodiesel o objemu 2,0litru a výkonu 155 koní a točivým momentem 360 Nm. S 2,2 tuny vážícím vozem by měl hýbat se spotřebou, která je o 2 litry nižší než dosud, 7,3 litru na 100 kilometrů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.