Korejská automobilka SsangYong je proslulá výrobou vzhledově kontroverzních vozů. Přestože se snaží o změny, DNA starších modelů zůstává.
SsangYong Rodius je zvláštní auto. Zejména řešení zádě, u které C sloupky tvoří zaoblený tvar, na který však navazuje hranatá záď, se už několikrát umístila v různých, ne zrovna pozitivních žebříčcích. Přesto má vůz své kouzlo, zejména díky kombinaci pohonu všech kol a velmi prostornému interiéru. Ten nabízí komfortních sedm míst a i při plném obsazení zbyde na rozdíl od většiny sedmimístných vozů ještě použitelný kufr. K dispozici je na některých trzích dokonce i varianta obsaditelná 11 lidmi ve čtyřech řadách (2+3+3+3)
Automobilka se pomalu snaží nahradit starší vozy novějšími, které nabízejí modernější a příjemnější vzhled. Rodius se však bude ještě nějakou dobu prodávat a proto dostává modernizaci.
Ta se netýká vzhledu, ale jen techniky. Pod kapotu se nastěhuje nový turbodiesel o objemu 2,0litru a výkonu 155 koní a točivým momentem 360 Nm. S 2,2 tuny vážícím vozem by měl hýbat se spotřebou, která je o 2 litry nižší než dosud, 7,3 litru na 100 kilometrů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?