Rinspeed je znám jako experimentátor se vším všudy. Proč se tedy nepodívat na to, jak by jednou mohla vypadat malá hromadná doprava osob?
Potřeba cestovat je v současné době velmi vysoká. Znamená to vysoké nároky jak na počet aut na silnicích a parkovištích, tak i na hromadnou dopravu. Problémem hromadné dopravy však je, že nemže být všude. Autobusy jsou poměrně veliké a i ty nejmenší nejsou při jednotkách přepravovaných cestujících rentabilní.
Rinspeed vidí řešení v zavedení nových prostředků pro hromadnou dopravu. Představuje si je jako malé taxíky. Na délce pouhých 3,6 metrů dokázala automobilka postavit vůz, ve kterém má místo řidič a také tři cestující a jedno dítě. Ti nicméně nesedí, ale jsou v jakémsi polosedu, polostoji. Na krátkou trasu by to mělo dostačovat. Na rozdíl od současných prostředků hromadné dopravy je Rinspeed MicroMAX vybaven také bezpečnostními pásy. A aby toho nebylo málo, tak také módním kapslovým kávovarem.
O pohon se starají elektromotory umístěné v jednotlivých kolech. Více o nich bohužel nevíme, více detailů chce experimentální automobilka vypustit až během premiéry na březnovém autosalonu v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?