Volkswagen představil na čínském trhu nový sedan Santana. Oblíbený vůz tentokrát nevychází z Passatu, ale z nové Škody Rapid.
Volkswagen Santana je jedním z vozů, které motorizovaly Čínu. Když v roce 1981 přišel, šlo o poměrně moderní auto, které si tamní zákazníci zamilovali. Tento vůz byl jedním z těch, které přiměly tamní představitele ke změně přístupu k prodeji vozů. A právě tato změna byla jedním ze zásadních hybatelů čínského hospodářského zázraku.
Původní Santana se jen s malými retušemi vyrábí dodnes a 30 let, to je hodně i na Čínu. Právě proto automobilka přichází s novou variantou. Pro udržení příjemné ceny stojí na stejné platformě jako Škoda Rapid. Nevyužívá tak nové modulární MQB, ale spokojí se se staršími komponentami.
Čtyři miliony dosud vyrobených kusů jsou dobrou reklamou na vůz, který pod kapotu dostane dva benzínové motory, 1,4 o výkonu 90 koní a 1,6 se 110 koňmi. Tři stupně výbavy nabídnou prakticky vše, na co je zvyklý i zákazník z Evropy, tedy automatickou klimatizaci, sadu airbagů či různá rádia a zábavní systémy.
Do Číny se v blízké době podívá i předobraz nové Santany, Škoda Rapid. Ten se od verze pro Evropu bude mírně lišit, zejména tím, že půjde o standardní sedan, nikoliv o liftback.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?