Volkswagen představil na čínském trhu nový sedan Santana. Oblíbený vůz tentokrát nevychází z Passatu, ale z nové Škody Rapid.
Volkswagen Santana je jedním z vozů, které motorizovaly Čínu. Když v roce 1981 přišel, šlo o poměrně moderní auto, které si tamní zákazníci zamilovali. Tento vůz byl jedním z těch, které přiměly tamní představitele ke změně přístupu k prodeji vozů. A právě tato změna byla jedním ze zásadních hybatelů čínského hospodářského zázraku.
Původní Santana se jen s malými retušemi vyrábí dodnes a 30 let, to je hodně i na Čínu. Právě proto automobilka přichází s novou variantou. Pro udržení příjemné ceny stojí na stejné platformě jako Škoda Rapid. Nevyužívá tak nové modulární MQB, ale spokojí se se staršími komponentami.
Čtyři miliony dosud vyrobených kusů jsou dobrou reklamou na vůz, který pod kapotu dostane dva benzínové motory, 1,4 o výkonu 90 koní a 1,6 se 110 koňmi. Tři stupně výbavy nabídnou prakticky vše, na co je zvyklý i zákazník z Evropy, tedy automatickou klimatizaci, sadu airbagů či různá rádia a zábavní systémy.
Do Číny se v blízké době podívá i předobraz nové Santany, Škoda Rapid. Ten se od verze pro Evropu bude mírně lišit, zejména tím, že půjde o standardní sedan, nikoliv o liftback.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.