Jeden z dvorních ladičů značky Mercedes, Brabus, připravil tuningový paket pro nejnovější kombi značky. Nejde o nic jiného, než o CLS Shooting Brake.
Mercedes Benz se svým stylovým kombi, zdá se, trefil do černého. Podobně jako standardní CLS patřící do prakticky neidentifikovatelné třídy sedanů s tvary kupé se prakticky ihned stalo předmětem inspirace v mnoha jiných vývojových centrech, má i kombík zajímavý potenciál.
Sportovních ambicí vozu si nemohli nepovšimnout ladiči v čele s Brabusem, který se na Mercedes zaměřuje. Provedl mnoho úprav, o které si může požádat prakticky každý zájemce o nové CLS.
Funkční úpravy exteriéru mohou zahrnovat velká, 20palcová kola, která vypadají jednoduše skvěle. Podvozek také může být snížen o 3,5 centimetru a přitvrzen, což již ve spojitosti s velkými koly bude pravděpodobně znamenat zahození posledních zbytků komfortu. Aerodynamice by měly posloužit nové nárazníky, spoilery a prahy, které mohou být vyrobeny i ze superlehkého karbonu.
Rychlosti v přímce by mělo posloužit nové naladění motorů. O 31 koní si může polepšit verze CLS 250 CDI (původně 204 koní). Čtyřicet osm koní dokáže Brabus nadělit původně 265koňovému modelu 350 CDI. Osmiválec CLS 500 si polepší z 408 na rovných 500 koní, čímž atakuje vrcholnou verzi CLS 63 AMG.
Pravým vrcholem je však právě vyladění tohoto nejsilnějšího motoru, osmiválce o objemu 5,5 litrů. Z původních 525 koní se najednou stane 619 koní a točivý moment se zastaví až na hrozivé hodnotě 1000 Nm. Tento přeposilovaný vůz vyrazí z klidu na stovku za 4,2 sekundy a maximální rychlost dokáže překročit 320 km/h. Také dostala tachometr cejchovaný až do 400 km/h...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.