Jeden z dvorních ladičů značky Mercedes, Brabus, připravil tuningový paket pro nejnovější kombi značky. Nejde o nic jiného, než o CLS Shooting Brake.
Mercedes Benz se svým stylovým kombi, zdá se, trefil do černého. Podobně jako standardní CLS patřící do prakticky neidentifikovatelné třídy sedanů s tvary kupé se prakticky ihned stalo předmětem inspirace v mnoha jiných vývojových centrech, má i kombík zajímavý potenciál.
Sportovních ambicí vozu si nemohli nepovšimnout ladiči v čele s Brabusem, který se na Mercedes zaměřuje. Provedl mnoho úprav, o které si může požádat prakticky každý zájemce o nové CLS.
Funkční úpravy exteriéru mohou zahrnovat velká, 20palcová kola, která vypadají jednoduše skvěle. Podvozek také může být snížen o 3,5 centimetru a přitvrzen, což již ve spojitosti s velkými koly bude pravděpodobně znamenat zahození posledních zbytků komfortu. Aerodynamice by měly posloužit nové nárazníky, spoilery a prahy, které mohou být vyrobeny i ze superlehkého karbonu.
Rychlosti v přímce by mělo posloužit nové naladění motorů. O 31 koní si může polepšit verze CLS 250 CDI (původně 204 koní). Čtyřicet osm koní dokáže Brabus nadělit původně 265koňovému modelu 350 CDI. Osmiválec CLS 500 si polepší z 408 na rovných 500 koní, čímž atakuje vrcholnou verzi CLS 63 AMG.
Pravým vrcholem je však právě vyladění tohoto nejsilnějšího motoru, osmiválce o objemu 5,5 litrů. Z původních 525 koní se najednou stane 619 koní a točivý moment se zastaví až na hrozivé hodnotě 1000 Nm. Tento přeposilovaný vůz vyrazí z klidu na stovku za 4,2 sekundy a maximální rychlost dokáže překročit 320 km/h. Také dostala tachometr cejchovaný až do 400 km/h...
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.