Jeden z dvorních ladičů značky Mercedes, Brabus, připravil tuningový paket pro nejnovější kombi značky. Nejde o nic jiného, než o CLS Shooting Brake.
Mercedes Benz se svým stylovým kombi, zdá se, trefil do černého. Podobně jako standardní CLS patřící do prakticky neidentifikovatelné třídy sedanů s tvary kupé se prakticky ihned stalo předmětem inspirace v mnoha jiných vývojových centrech, má i kombík zajímavý potenciál.
Sportovních ambicí vozu si nemohli nepovšimnout ladiči v čele s Brabusem, který se na Mercedes zaměřuje. Provedl mnoho úprav, o které si může požádat prakticky každý zájemce o nové CLS.
Funkční úpravy exteriéru mohou zahrnovat velká, 20palcová kola, která vypadají jednoduše skvěle. Podvozek také může být snížen o 3,5 centimetru a přitvrzen, což již ve spojitosti s velkými koly bude pravděpodobně znamenat zahození posledních zbytků komfortu. Aerodynamice by měly posloužit nové nárazníky, spoilery a prahy, které mohou být vyrobeny i ze superlehkého karbonu.
Rychlosti v přímce by mělo posloužit nové naladění motorů. O 31 koní si může polepšit verze CLS 250 CDI (původně 204 koní). Čtyřicet osm koní dokáže Brabus nadělit původně 265koňovému modelu 350 CDI. Osmiválec CLS 500 si polepší z 408 na rovných 500 koní, čímž atakuje vrcholnou verzi CLS 63 AMG.
Pravým vrcholem je však právě vyladění tohoto nejsilnějšího motoru, osmiválce o objemu 5,5 litrů. Z původních 525 koní se najednou stane 619 koní a točivý moment se zastaví až na hrozivé hodnotě 1000 Nm. Tento přeposilovaný vůz vyrazí z klidu na stovku za 4,2 sekundy a maximální rychlost dokáže překročit 320 km/h. Také dostala tachometr cejchovaný až do 400 km/h...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?