Dacia Logan se stala jistým symbolem levného a dostupného vozu. Pro úspory navíc nemusel používat úplně archaickou techniku.
Příchod Dacie Lagan na trh mnoho změnil. Logan se sice (zatím) nestal vozem, který by postavil na kola půl světa, jako se to podařilo ve své době třeba Fordu T nebo o padesát let později Volkswagenu Brouk. Přesto ukázal docela opomíjenou cestu vývoje levného vozu s velkým prostorem. Dacia přitom nemusela použít archaické technické prvky, naopak. Použita byla platforma tehdy aktuálního Renaultu Clio třetí generace.
Dacia se při vývoji snažila srazit náklady na minimum. Proto je ve voze jen docela málo elektroniky a výbava není zrovna bohatá. Drahý neměl být ani vývoj. Inženýři se údajně měli řídit heslem, že pokud onen prvek zkrátka funguje, není třeba snažit se ho dále zdokonalovat. Na voze bylo také užito několik chytrých úsporných řešení - například zrcátka jsou symetrická v horizontální ose a díky tomu je levé stejné jako pravé. Na cenu za design to není, ale na to se tu nehraje. Je to levné a funguje to.
Druhá generace Loganu byla vyhlížena s očekáváním. Nyní je tu. Oproti docela bezpohlavnímu Loganu první generace přináší mnohem zajímavější vzhled a to jak ve verzi sedan, tak i jako hatchback Sandero.
Pod kapotou se dočkáme osvědčených atmosférických motorů 1,4 a 1,6, které budou o něco úspornější než dosud. Své působení nevzdávají ani diesely 1,5 dCi. Avšak nově se objeví devadesátikoňový benzínový 0,9 TCe s přeplňováním. Spotřeba tohoto motoru bude 4,5 l/100 km a bude vybaven systémem stop-start.
Zlepšení se bude týkat i komfortu. Dacia si připravila sadu elektronických serepetiček od LG včetně zábavního systému. K dispozici mají být i LED světla nebo automatická převodovka.
Více informací bychom se měli dozvědět po oficiálním představení novinky.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.