Dacia Logan se ukazuje v novém

Dacia Logan
Dacia Logan, foto: Archiv AutoRoad.cz
Marek Litzman 18. září 2012 11:27
Sdílej:

Dacia Logan se stala jistým symbolem levného a dostupného vozu. Pro úspory navíc nemusel používat úplně archaickou techniku.

Příchod Dacie Lagan na trh mnoho změnil. Logan se sice (zatím) nestal vozem, který by postavil na kola půl světa, jako se to podařilo ve své době třeba Fordu T nebo o padesát let později Volkswagenu Brouk. Přesto ukázal docela opomíjenou cestu vývoje levného vozu s velkým prostorem. Dacia přitom nemusela použít archaické technické prvky, naopak. Použita byla platforma tehdy aktuálního Renaultu Clio třetí generace. 

Dacia se při vývoji snažila srazit náklady na minimum. Proto je ve voze jen docela málo elektroniky a výbava není zrovna bohatá. Drahý neměl být ani vývoj. Inženýři se údajně měli řídit heslem, že pokud onen prvek zkrátka funguje, není třeba snažit se ho dále zdokonalovat. Na voze bylo také užito několik chytrých úsporných řešení - například zrcátka jsou symetrická v horizontální ose a díky tomu je levé stejné jako pravé. Na cenu za design to není, ale na to se tu nehraje. Je to levné a funguje to.

Druhá generace Loganu byla vyhlížena s očekáváním. Nyní je tu. Oproti docela bezpohlavnímu Loganu první generace přináší mnohem zajímavější vzhled a to jak ve verzi sedan, tak i jako hatchback Sandero.

Pod kapotou se dočkáme osvědčených atmosférických motorů 1,4 a 1,6, které budou o něco úspornější než dosud. Své působení nevzdávají ani diesely 1,5 dCi. Avšak nově se objeví devadesátikoňový benzínový 0,9 TCe s přeplňováním. Spotřeba tohoto motoru bude 4,5 l/100 km a bude vybaven systémem stop-start.

Zlepšení se bude týkat i komfortu. Dacia si připravila sadu elektronických serepetiček od LG včetně zábavního systému. K dispozici mají být i LED světla nebo automatická převodovka.

Více informací bychom se měli dozvědět po oficiálním představení novinky.

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?