Japonské Mitsubishi zahajuje v týchto dňoch predaj svojho nového modelu Mirage na domácom trhu.
Úplne nový globálny kompaktný model Mirage z dielne Mitsubishi Motors je vyvinutý z konceptu, ktorý na jednej strane odzrkadľuje požiadavky na základný cenovo dostupný model v rámci rýchlo rastúcich novo vznikajúcich trhov a zároveň spĺňa nároky vyspelých trhov orientované na palivovo efektívne ekologické vozidlo ohľaduplné voči životnému prostrediu.
Mitsubishi Mirage sa vyrába v novom výrobnom závode Mitsubishi Thajsku, ktorý je najväčším závodom spoločnosti značky mimo územia Japonska. Po uvedení do predaja najskôr na thajskom (marec 2012) a následne aj na japonskom trhu (júl 2012) bude model Mirage postupne uvádzaný do predaja aj na trhoch v Európe, Austrálii a v ďalších krajinách.
V Japonsku, kde sa za uplynulý mesiac ešte pred samotným zahájením predaja zozbieralo 5 000 objednávok, bude Mitsubishi Mirage v ponuke v troch úrovniach výbavy s benzínovým trojvalcom 1.0 MIVEC pracujúcim v spojení s novou verziou CVT prevodovky. Zážihový motor dosahuje výkon 51 kW/69 k a maximálny krútiaci 86 Nm. So spotrebou paliva 3,7l/100km je model Mirage najúspornejším vozidlom so zážihovým motorom (okrem hybridov) v Japonsku.
Na palube modelu Mirage sú použité aj najnovšie technológie pre ekologickú jazdu zamerané na zníženie spotreby a emisií CO2 ako napr. systém automatického zastavenia a naštartovania motora AS&G či rekuperačné brzdy. Samozrejmosťou budú aj systémy aktívnej bezpečnosti ako ABS, EBD, systém signalizácie núdzového brzdenia, núdzový brzdový asistent, asistent rozjazdu do kopca či systém aktívnej kontroly stability a trakcie M-ASTC. V ponuke bude v 8 farebných vyhotoveniach.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.