Japonské Mitsubishi zahajuje v týchto dňoch predaj svojho nového modelu Mirage na domácom trhu.
Úplne nový globálny kompaktný model Mirage z dielne Mitsubishi Motors je vyvinutý z konceptu, ktorý na jednej strane odzrkadľuje požiadavky na základný cenovo dostupný model v rámci rýchlo rastúcich novo vznikajúcich trhov a zároveň spĺňa nároky vyspelých trhov orientované na palivovo efektívne ekologické vozidlo ohľaduplné voči životnému prostrediu.
Mitsubishi Mirage sa vyrába v novom výrobnom závode Mitsubishi Thajsku, ktorý je najväčším závodom spoločnosti značky mimo územia Japonska. Po uvedení do predaja najskôr na thajskom (marec 2012) a následne aj na japonskom trhu (júl 2012) bude model Mirage postupne uvádzaný do predaja aj na trhoch v Európe, Austrálii a v ďalších krajinách.
V Japonsku, kde sa za uplynulý mesiac ešte pred samotným zahájením predaja zozbieralo 5 000 objednávok, bude Mitsubishi Mirage v ponuke v troch úrovniach výbavy s benzínovým trojvalcom 1.0 MIVEC pracujúcim v spojení s novou verziou CVT prevodovky. Zážihový motor dosahuje výkon 51 kW/69 k a maximálny krútiaci 86 Nm. So spotrebou paliva 3,7l/100km je model Mirage najúspornejším vozidlom so zážihovým motorom (okrem hybridov) v Japonsku.
Na palube modelu Mirage sú použité aj najnovšie technológie pre ekologickú jazdu zamerané na zníženie spotreby a emisií CO2 ako napr. systém automatického zastavenia a naštartovania motora AS&G či rekuperačné brzdy. Samozrejmosťou budú aj systémy aktívnej bezpečnosti ako ABS, EBD, systém signalizácie núdzového brzdenia, núdzový brzdový asistent, asistent rozjazdu do kopca či systém aktívnej kontroly stability a trakcie M-ASTC. V ponuke bude v 8 farebných vyhotoveniach.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?