Japonské Mitsubishi zahajuje v týchto dňoch predaj svojho nového modelu Mirage na domácom trhu.
Úplne nový globálny kompaktný model Mirage z dielne Mitsubishi Motors je vyvinutý z konceptu, ktorý na jednej strane odzrkadľuje požiadavky na základný cenovo dostupný model v rámci rýchlo rastúcich novo vznikajúcich trhov a zároveň spĺňa nároky vyspelých trhov orientované na palivovo efektívne ekologické vozidlo ohľaduplné voči životnému prostrediu.
Mitsubishi Mirage sa vyrába v novom výrobnom závode Mitsubishi Thajsku, ktorý je najväčším závodom spoločnosti značky mimo územia Japonska. Po uvedení do predaja najskôr na thajskom (marec 2012) a následne aj na japonskom trhu (júl 2012) bude model Mirage postupne uvádzaný do predaja aj na trhoch v Európe, Austrálii a v ďalších krajinách.
V Japonsku, kde sa za uplynulý mesiac ešte pred samotným zahájením predaja zozbieralo 5 000 objednávok, bude Mitsubishi Mirage v ponuke v troch úrovniach výbavy s benzínovým trojvalcom 1.0 MIVEC pracujúcim v spojení s novou verziou CVT prevodovky. Zážihový motor dosahuje výkon 51 kW/69 k a maximálny krútiaci 86 Nm. So spotrebou paliva 3,7l/100km je model Mirage najúspornejším vozidlom so zážihovým motorom (okrem hybridov) v Japonsku.
Na palube modelu Mirage sú použité aj najnovšie technológie pre ekologickú jazdu zamerané na zníženie spotreby a emisií CO2 ako napr. systém automatického zastavenia a naštartovania motora AS&G či rekuperačné brzdy. Samozrejmosťou budú aj systémy aktívnej bezpečnosti ako ABS, EBD, systém signalizácie núdzového brzdenia, núdzový brzdový asistent, asistent rozjazdu do kopca či systém aktívnej kontroly stability a trakcie M-ASTC. V ponuke bude v 8 farebných vyhotoveniach.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?