Polská automobilka Arrinera ukázala první snímky nového supersportu v jeho finální a konečné podobě.
Polská společnost Arrinera už o svém supersportu mluví delší dobu. Po jeho představení však přišla studená sprcha v podobě nařčení z plagiátorství - vůz se totiž velmi podobal vozům slavné značky Lamborghini.
Nyní je na řadě restart. První čtyři snímky ukazují něco z novinky, kterou sledují nejen fanoušci v Polsku, ale na kterou jsme zvědaví i my.
Zajímavé je, že automobilka při uvedení vůbec nemluví o původním jméně - Arrinera Venocara. Je možné, že vůz se nakonec bude prodávat buď pod úplně jiným jménem, nebo jen pod jménem vlastního výrobce bez označení modelu.
Pod kapotou se bude pravděpodobně i nadále ukrývat motor z Chevrolettu Corvette, kompresorem přeplňovaný osmiválec o objemu 6,2 litru a s výkonem 650 koní. Vzhledem k velmi hojnému užití karbonu při konstrukci můžeme očekávat nízkou hmotnost - původní vůz vážil kolem 1,3 tuny. To jsou slibná čísla k tomu, aby tento vůz dokázal prohnat ledajaký konkurenční supersport.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?