Britská automobilka Jaguar představila svůj nový supersportovní vůz kombinující dva elektromotory a malý benzínový čtyřválec s výkonem 500 koní.
Srdcem vozu je unikátní čtyřválcový motor s objemem 1,6 litru, který je schopen pracovat až do hranice 10 000 ot./min. Malý čtyřválec využívá sekvenčního přeplňování. Kompresor má za úkol přeplňovat do cca 5500 ot./min. a od této hranice jeho úlohu přebírá turbodmychadlo. Tato konfigurace má zajistit plynulý nárůst výkonu až do 10 000 ot./min a nejvyšší výkon 500 koní.
Jaguar tvrdí, že vývoj vysoce výkonného malého motoru zužitkuje v budoucnu v automobilovém sportu. Automobilka předpokládá, že podobné 1,6 litrové čtyřválce budou v brzké době nasazeny ve formuli 1.
Dva výkonné elektrické motory budou pohánět kola přední nápravy, zatímco benzínový motor pošle veškerý svůj výkon na zadní kola přes sedmistupňovou robotizovanou převodovku.
Pro úsporu hmotnosti použil Jaguar jednospojkovou robotizovanou převodovku. Tu se snažil Jaguár umístit co nejníže, s ohledem na nízké těžiště vozu. Výkon z elektrických motorů jde na kola přední nápravy přes nezávislé spojky, což umožňuje vozu plynule rozdělovat výkon mezi všechny čtyři kola. Hybridní soustava vozu je doplněna o systém KERS.
Dynamické parametry vozu jsou unikátní, stejně jako vlastní koncepce. Zrychlení na stokilometrovou rychlost trvá pouhé 3 sekundy, stošedesátikilometrové rychlosti vůz dosáhne za 6 sekund a maximální rychlost činí přes 320 km/h.
Celá konstrukce nového Jaguáru je vymodelována z uhlíkových vláken, které jsou v přední a zadní části doplněny o hliníkové prvky, vytvářející deformační zóny vozu.
Baterie mohou být dobíjeny přes elektrickou přípojku. Možnost čistě elektrického provozu je mezi supersportovními vozy prozatím unikátní. C-X75 může na elektřinu urazit až 66 km.
Nový model je ve finálním stádiu vývoje a na trh by se měl dostat v roce 2014. Plánovaná produkce činí kolem 200 vozů. Cena jednoho je stanovena na závratných £800000 (cca 24 000 000 Kč).
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.