Britská automobilka Jaguar představila svůj nový supersportovní vůz kombinující dva elektromotory a malý benzínový čtyřválec s výkonem 500 koní.
Srdcem vozu je unikátní čtyřválcový motor s objemem 1,6 litru, který je schopen pracovat až do hranice 10 000 ot./min. Malý čtyřválec využívá sekvenčního přeplňování. Kompresor má za úkol přeplňovat do cca 5500 ot./min. a od této hranice jeho úlohu přebírá turbodmychadlo. Tato konfigurace má zajistit plynulý nárůst výkonu až do 10 000 ot./min a nejvyšší výkon 500 koní.
Jaguar tvrdí, že vývoj vysoce výkonného malého motoru zužitkuje v budoucnu v automobilovém sportu. Automobilka předpokládá, že podobné 1,6 litrové čtyřválce budou v brzké době nasazeny ve formuli 1.
Dva výkonné elektrické motory budou pohánět kola přední nápravy, zatímco benzínový motor pošle veškerý svůj výkon na zadní kola přes sedmistupňovou robotizovanou převodovku.
Pro úsporu hmotnosti použil Jaguar jednospojkovou robotizovanou převodovku. Tu se snažil Jaguár umístit co nejníže, s ohledem na nízké těžiště vozu. Výkon z elektrických motorů jde na kola přední nápravy přes nezávislé spojky, což umožňuje vozu plynule rozdělovat výkon mezi všechny čtyři kola. Hybridní soustava vozu je doplněna o systém KERS.
Dynamické parametry vozu jsou unikátní, stejně jako vlastní koncepce. Zrychlení na stokilometrovou rychlost trvá pouhé 3 sekundy, stošedesátikilometrové rychlosti vůz dosáhne za 6 sekund a maximální rychlost činí přes 320 km/h.
Celá konstrukce nového Jaguáru je vymodelována z uhlíkových vláken, které jsou v přední a zadní části doplněny o hliníkové prvky, vytvářející deformační zóny vozu.
Baterie mohou být dobíjeny přes elektrickou přípojku. Možnost čistě elektrického provozu je mezi supersportovními vozy prozatím unikátní. C-X75 může na elektřinu urazit až 66 km.
Nový model je ve finálním stádiu vývoje a na trh by se měl dostat v roce 2014. Plánovaná produkce činí kolem 200 vozů. Cena jednoho je stanovena na závratných £800000 (cca 24 000 000 Kč).
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.