Nový Mercedes-Benz GL vo verzii 63 AMG spája komfort triedy S s výkonom športového sedanu. Jedinečné vlastnosti novinky umocňuje motor AMG 5,5 V8 biturbo.
Nové vysokovýkonné luxusné SUV Mercedes-Benz GL 63 AMG spája fascinujúce technológie s bohatou sériovou výbavou a dokonalým komfortom jazdy pre až sedem cestujúcich. Suverénnu dynamiku sľubuje 5,5-litrový dvojturbový motor AMG V8 s maximálnym výkonom 410 kW/557 k a maximálnym krútiacim momentom 760 Nm. Športový podvozok AMG Ride Control so stabilizáciou nakláňania Active Curve System presvedčí vysokou dynamikou jazdy a komfortom typickým pre Mercedesy.
Novinka od Mercedesu zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná spotreba benzínu je na úrovni 12,3 litra na 100 kilometrov (288 g CO2/km).
Pri novom GL 63 AMG na prvý pohľad zaujme výrazne dynamický a športovo elegantný dizajn. Podčiarkuje ho okrem iného charakteristicky vzpriamená maska chladiča s čiernou hviezdou a lesklými lamelami, sériové aktívne bixenónové svetlomety so systémom ILS, predné i zadné rozšírené blatníky ako aj vizuálne a akusticky výrazná dvojica pochrómovaných koncoviek výfukovej sústavy.
Prepracované detaily, dokonalá ergonómia a mnoho miesta – aj v interiéri novinky dominujú exkluzívnosť a dynamika. Elektricky nastaviteľné športové sedadlá AMG sú potiahnuté kvalitnou kožou. Štvorlúčový kožený volant s hliníkovými páčkami radenia umožňuje optimálnu kontrolu nad vozidlom. Informácie dopĺňajú štyri okrúhle palubné prístroje v združenom prístroji.
Prenos sily na všetky štyri permanentne poháňané kolesá (predná a zadná náprava 40 : 60) v GL 63 AMG zabezpečuje 7-stupňová automatická prevodovka AMG Seedshift Plus 7G-Tronic s troma jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.
Na rozsiahlu sériovú bezpečnostnú a ďalšiu výbavu nového GL 63 AMG nadväzuje škála zvláštnych i exkluzívnych doplnkov a balíkov štúdia AMG.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?