Nový Mercedes-Benz GL vo verzii 63 AMG spája komfort triedy S s výkonom športového sedanu. Jedinečné vlastnosti novinky umocňuje motor AMG 5,5 V8 biturbo.
Nové vysokovýkonné luxusné SUV Mercedes-Benz GL 63 AMG spája fascinujúce technológie s bohatou sériovou výbavou a dokonalým komfortom jazdy pre až sedem cestujúcich. Suverénnu dynamiku sľubuje 5,5-litrový dvojturbový motor AMG V8 s maximálnym výkonom 410 kW/557 k a maximálnym krútiacim momentom 760 Nm. Športový podvozok AMG Ride Control so stabilizáciou nakláňania Active Curve System presvedčí vysokou dynamikou jazdy a komfortom typickým pre Mercedesy.
Novinka od Mercedesu zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná spotreba benzínu je na úrovni 12,3 litra na 100 kilometrov (288 g CO2/km).
Pri novom GL 63 AMG na prvý pohľad zaujme výrazne dynamický a športovo elegantný dizajn. Podčiarkuje ho okrem iného charakteristicky vzpriamená maska chladiča s čiernou hviezdou a lesklými lamelami, sériové aktívne bixenónové svetlomety so systémom ILS, predné i zadné rozšírené blatníky ako aj vizuálne a akusticky výrazná dvojica pochrómovaných koncoviek výfukovej sústavy.
Prepracované detaily, dokonalá ergonómia a mnoho miesta – aj v interiéri novinky dominujú exkluzívnosť a dynamika. Elektricky nastaviteľné športové sedadlá AMG sú potiahnuté kvalitnou kožou. Štvorlúčový kožený volant s hliníkovými páčkami radenia umožňuje optimálnu kontrolu nad vozidlom. Informácie dopĺňajú štyri okrúhle palubné prístroje v združenom prístroji.
Prenos sily na všetky štyri permanentne poháňané kolesá (predná a zadná náprava 40 : 60) v GL 63 AMG zabezpečuje 7-stupňová automatická prevodovka AMG Seedshift Plus 7G-Tronic s troma jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.
Na rozsiahlu sériovú bezpečnostnú a ďalšiu výbavu nového GL 63 AMG nadväzuje škála zvláštnych i exkluzívnych doplnkov a balíkov štúdia AMG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.