Nový Mercedes-Benz GL vo verzii 63 AMG spája komfort triedy S s výkonom športového sedanu. Jedinečné vlastnosti novinky umocňuje motor AMG 5,5 V8 biturbo.
Nové vysokovýkonné luxusné SUV Mercedes-Benz GL 63 AMG spája fascinujúce technológie s bohatou sériovou výbavou a dokonalým komfortom jazdy pre až sedem cestujúcich. Suverénnu dynamiku sľubuje 5,5-litrový dvojturbový motor AMG V8 s maximálnym výkonom 410 kW/557 k a maximálnym krútiacim momentom 760 Nm. Športový podvozok AMG Ride Control so stabilizáciou nakláňania Active Curve System presvedčí vysokou dynamikou jazdy a komfortom typickým pre Mercedesy.
Novinka od Mercedesu zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy, maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Priemerná spotreba benzínu je na úrovni 12,3 litra na 100 kilometrov (288 g CO2/km).
Pri novom GL 63 AMG na prvý pohľad zaujme výrazne dynamický a športovo elegantný dizajn. Podčiarkuje ho okrem iného charakteristicky vzpriamená maska chladiča s čiernou hviezdou a lesklými lamelami, sériové aktívne bixenónové svetlomety so systémom ILS, predné i zadné rozšírené blatníky ako aj vizuálne a akusticky výrazná dvojica pochrómovaných koncoviek výfukovej sústavy.
Prepracované detaily, dokonalá ergonómia a mnoho miesta – aj v interiéri novinky dominujú exkluzívnosť a dynamika. Elektricky nastaviteľné športové sedadlá AMG sú potiahnuté kvalitnou kožou. Štvorlúčový kožený volant s hliníkovými páčkami radenia umožňuje optimálnu kontrolu nad vozidlom. Informácie dopĺňajú štyri okrúhle palubné prístroje v združenom prístroji.
Prenos sily na všetky štyri permanentne poháňané kolesá (predná a zadná náprava 40 : 60) v GL 63 AMG zabezpečuje 7-stupňová automatická prevodovka AMG Seedshift Plus 7G-Tronic s troma jazdnými programami a automatickou funkciou medziplynu pri podradení.
Na rozsiahlu sériovú bezpečnostnú a ďalšiu výbavu nového GL 63 AMG nadväzuje škála zvláštnych i exkluzívnych doplnkov a balíkov štúdia AMG.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.