Automobilky zveřejnily informaci o tom, že se dohodly na společném vývoji a výrobě svých roadsterů.
Za touto dohodou je nutno hledat především snahu ve snižování nákladů. Přeci jen prodejní čísla malých otevřených sporťáků nedosahují výšin rodinných kompaktů. Nástupce ortodoxní Mazdy MX-5 se očekává v roce 2015, ve stejném období by se měla objevit i nová otevřená Alfa Romeo, nejspíše nazvaná Spider.
Ani jedna z firem není v dané kategorii vozů nováčkem, proto zejména společný vývoj může výsledným produktům jen prospět. Aby si oba produkty zachovaly vlastní tvář, předpokládá se pouze sdílení šasi, častečně identická by mohla být i karoserie. Jistá je konstrukce pohonného řetězce, motor uložený vpředu a pohon zadních kol. Design a osazení pohonými jednotkami bude zcela v režii každé z firem. Výroba by měla i pro Alfu Romeo probíhat v japonském závodu Mazdy v Hirošimě.
Ihned se vyrojila řada spekulací jak by mohly roadstery vypadat, Alfa by mohla vycházet třeba z konceptu 2uettottanta.
zdroj: autoblog.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?