Automobilky zveřejnily informaci o tom, že se dohodly na společném vývoji a výrobě svých roadsterů.
Za touto dohodou je nutno hledat především snahu ve snižování nákladů. Přeci jen prodejní čísla malých otevřených sporťáků nedosahují výšin rodinných kompaktů. Nástupce ortodoxní Mazdy MX-5 se očekává v roce 2015, ve stejném období by se měla objevit i nová otevřená Alfa Romeo, nejspíše nazvaná Spider.
Ani jedna z firem není v dané kategorii vozů nováčkem, proto zejména společný vývoj může výsledným produktům jen prospět. Aby si oba produkty zachovaly vlastní tvář, předpokládá se pouze sdílení šasi, častečně identická by mohla být i karoserie. Jistá je konstrukce pohonného řetězce, motor uložený vpředu a pohon zadních kol. Design a osazení pohonými jednotkami bude zcela v režii každé z firem. Výroba by měla i pro Alfu Romeo probíhat v japonském závodu Mazdy v Hirošimě.
Ihned se vyrojila řada spekulací jak by mohly roadstery vypadat, Alfa by mohla vycházet třeba z konceptu 2uettottanta.
zdroj: autoblog.com
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?