Automobilky zveřejnily informaci o tom, že se dohodly na společném vývoji a výrobě svých roadsterů.
Za touto dohodou je nutno hledat především snahu ve snižování nákladů. Přeci jen prodejní čísla malých otevřených sporťáků nedosahují výšin rodinných kompaktů. Nástupce ortodoxní Mazdy MX-5 se očekává v roce 2015, ve stejném období by se měla objevit i nová otevřená Alfa Romeo, nejspíše nazvaná Spider.
Ani jedna z firem není v dané kategorii vozů nováčkem, proto zejména společný vývoj může výsledným produktům jen prospět. Aby si oba produkty zachovaly vlastní tvář, předpokládá se pouze sdílení šasi, častečně identická by mohla být i karoserie. Jistá je konstrukce pohonného řetězce, motor uložený vpředu a pohon zadních kol. Design a osazení pohonými jednotkami bude zcela v režii každé z firem. Výroba by měla i pro Alfu Romeo probíhat v japonském závodu Mazdy v Hirošimě.
Ihned se vyrojila řada spekulací jak by mohly roadstery vypadat, Alfa by mohla vycházet třeba z konceptu 2uettottanta.
zdroj: autoblog.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.