Společnost Tata představila na ženevském autosalonu pokračování nedávného konceptu Pixel. Tentokrát se jmenuje Megapixel.
Pokračování úspěšného konceptu schopného umožnit se na patníku díky inovativnímu řešení zadního diferenciálu (koncept si připomeňte zde), je tentokrát koncepčně naprosto odlišný. O jeho pohon se stará čtveřice elektromotorů - po jednom v každém kole. O svůj parádní kousek však nepřišel, neboť elektromotorům je z principu jedno, ve kterém směru se točí. I Megapixel se tak otočí na pár metrech díky protisměrnému otáčení zadních kol.
Ve voze je však ještě jeden, pátý motor. Jde o spalovací jednoválec o objemu 0,33 litru a výkonu 30 koní. Není spojen s koly, pouze s generátorem, který umožňuje prodloužit dojezd - a to značně. Zatímco na elektřinu ujede Megapixel necelých 90 kilometrů, zapojení spalovacího motoru prodlouží dojezd na desetinásobek. A poté samozřejmě stačí jen natankovat. Baterie je možné dobíjet ze zásuvky, ale také z indukčního stanoviště - stačí najet "čumákem" nad nabíjecí podložku a Megapixel se bezdrátově dobíjí.
Maximální rychlost je stanovena na 110 km/h. Automobilka uvádí i spotřebu - jeden litr na 100 kilometrů, tu je ale vzhledem k řešení třeba brát se značnou rezervou.
Novinka je vzhledově o něco blíže produkci, než byl původní Pixel, otázkou ale zůstává užití systému dveří bez B-sloupku, podobně jako u Fordu B-max. Sedačky jsou také zavěšeny na středovém tunelu, což sice přináší snadnější úklid a další úložný prostor pod sedačkami, pro sériové řešení by to ale asi bylo finančně neúnosné.
Ať se dostane do výroby benzínový Pixel či elektrický Megapixel, zdá se, že v Indii se snaží. Evropský trh je poměrně zajímavý a snahy Evropské unie o snižování emisí a řešení dopravní situace ve městech může nahrávat právě takovým vozům, na jakých na dálném východě intenzivně pracují.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.