Společnost Tata představila na ženevském autosalonu pokračování nedávného konceptu Pixel. Tentokrát se jmenuje Megapixel.
Pokračování úspěšného konceptu schopného umožnit se na patníku díky inovativnímu řešení zadního diferenciálu (koncept si připomeňte zde), je tentokrát koncepčně naprosto odlišný. O jeho pohon se stará čtveřice elektromotorů - po jednom v každém kole. O svůj parádní kousek však nepřišel, neboť elektromotorům je z principu jedno, ve kterém směru se točí. I Megapixel se tak otočí na pár metrech díky protisměrnému otáčení zadních kol.
Ve voze je však ještě jeden, pátý motor. Jde o spalovací jednoválec o objemu 0,33 litru a výkonu 30 koní. Není spojen s koly, pouze s generátorem, který umožňuje prodloužit dojezd - a to značně. Zatímco na elektřinu ujede Megapixel necelých 90 kilometrů, zapojení spalovacího motoru prodlouží dojezd na desetinásobek. A poté samozřejmě stačí jen natankovat. Baterie je možné dobíjet ze zásuvky, ale také z indukčního stanoviště - stačí najet "čumákem" nad nabíjecí podložku a Megapixel se bezdrátově dobíjí.
Maximální rychlost je stanovena na 110 km/h. Automobilka uvádí i spotřebu - jeden litr na 100 kilometrů, tu je ale vzhledem k řešení třeba brát se značnou rezervou.
Novinka je vzhledově o něco blíže produkci, než byl původní Pixel, otázkou ale zůstává užití systému dveří bez B-sloupku, podobně jako u Fordu B-max. Sedačky jsou také zavěšeny na středovém tunelu, což sice přináší snadnější úklid a další úložný prostor pod sedačkami, pro sériové řešení by to ale asi bylo finančně neúnosné.
Ať se dostane do výroby benzínový Pixel či elektrický Megapixel, zdá se, že v Indii se snaží. Evropský trh je poměrně zajímavý a snahy Evropské unie o snižování emisí a řešení dopravní situace ve městech může nahrávat právě takovým vozům, na jakých na dálném východě intenzivně pracují.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.