Čínská automobilka Great Wall chce definitivně dostat své vozy do Evropy. Hlad evropanů po levnějším a jednodušším voze má vyřešit její továrna v Bulharsku.
Podobně jako dříve japonské a korejské automobilky, i ty čínské se pomalu dostávají ze zaostalosti na světovou úroveň. Logickým důsledkem není nic jiného, než postup na vyspělé trhy.
Po několika marných pokusech s adaptovanými domácími vozy to automobilka Great Wall zkouší znovu, ale o to pořádněji. Staví totiž továrnu v Bulharsku, členském státě Evropské unie.
Zde by měl vznikat nový vůz určený právě pro Evropu. Již v příštím roce by mělo z linek sjet kolem osmi tisíc vozů určených nejprve pro méně nároční trhy jako je Bulharsko či Rumunsko. Postupně se začne výroba rozšiřovat a vozy poputují dále na západ. Během pěti let by se měly prodávat ve všech státech EU.
Mělo by jít o levný vůz v hodnotě kolem osmi tisíc euro (v současné době asi 205 tisíc korun), jehož úkolem bude prošlapat cestičku budoucím vozům.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?