Čínská automobilka Great Wall chce definitivně dostat své vozy do Evropy. Hlad evropanů po levnějším a jednodušším voze má vyřešit její továrna v Bulharsku.
Podobně jako dříve japonské a korejské automobilky, i ty čínské se pomalu dostávají ze zaostalosti na světovou úroveň. Logickým důsledkem není nic jiného, než postup na vyspělé trhy.
Po několika marných pokusech s adaptovanými domácími vozy to automobilka Great Wall zkouší znovu, ale o to pořádněji. Staví totiž továrnu v Bulharsku, členském státě Evropské unie.
Zde by měl vznikat nový vůz určený právě pro Evropu. Již v příštím roce by mělo z linek sjet kolem osmi tisíc vozů určených nejprve pro méně nároční trhy jako je Bulharsko či Rumunsko. Postupně se začne výroba rozšiřovat a vozy poputují dále na západ. Během pěti let by se měly prodávat ve všech státech EU.
Mělo by jít o levný vůz v hodnotě kolem osmi tisíc euro (v současné době asi 205 tisíc korun), jehož úkolem bude prošlapat cestičku budoucím vozům.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?