Čínská automobilka Great Wall chce definitivně dostat své vozy do Evropy. Hlad evropanů po levnějším a jednodušším voze má vyřešit její továrna v Bulharsku.
Podobně jako dříve japonské a korejské automobilky, i ty čínské se pomalu dostávají ze zaostalosti na světovou úroveň. Logickým důsledkem není nic jiného, než postup na vyspělé trhy.
Po několika marných pokusech s adaptovanými domácími vozy to automobilka Great Wall zkouší znovu, ale o to pořádněji. Staví totiž továrnu v Bulharsku, členském státě Evropské unie.
Zde by měl vznikat nový vůz určený právě pro Evropu. Již v příštím roce by mělo z linek sjet kolem osmi tisíc vozů určených nejprve pro méně nároční trhy jako je Bulharsko či Rumunsko. Postupně se začne výroba rozšiřovat a vozy poputují dále na západ. Během pěti let by se měly prodávat ve všech státech EU.
Mělo by jít o levný vůz v hodnotě kolem osmi tisíc euro (v současné době asi 205 tisíc korun), jehož úkolem bude prošlapat cestičku budoucím vozům.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?