Nová generace vozu, který u nás známe jako Ford Kuga, se bude prodávat globálně. Prozatím se představila v USA pod jménem Escape.
Nová generace Fordu Kuga jednoznačně odkazuje vzhledem na minulou generaci, srovnáme-li jej však s jeho předchůdcem v USA, Escapem minulé generace, tak tam nalezneme posun velmi výrazný.
Nás však zajímá především Evropa. Ta se dočká vozu, který již od pohledu nemá s terénem mnoho společného. Ford se proto chvástá zejména technologiemi pro silniční provoz. I na pohonu všech kol automobilka v první řadě zdůrazňuje dobré držení na silnici a až v řadě druhé offroadové vlastnosti. Pro lepší průjezdy zatáčkami Ford také navrhl novou technologii zvanou Curve Control. Tato kontrola průjezdu zatáčkami dokáže vůz zpomalit, pokud hrozí příliš rychlý nájezd do zatáčky. Naopak Torque Vectoring Control má přinést lepší trakci při výjezdu ze zatáčky.
Velice zajímavá je technologie samočinného otevírání kufru. Tu známe z jiných vozů, avšak Ford ji vylepšil. Zatímco nyní je pro samočinné otevření nutné zmáčknout tlačítko, u Fordu stačí nakopnout záď vozu. Vůz to pozná, díky bezklíčovému vstupu překontroluje, zda má nakopávající osoba v kapse správný klíč, a záď otevře. To se jistě hodí v situaci, kdy má člověk plné ruce.
Ford samozřejmě pod kapotu skryl také další technické vychytávky známé i jiných vozů, například varování před vozem ve slepém úhlu, samočinný parkovací asistent či pokročilý multimediální systém.
Na trh vůz vstupuje s nevelkou motorovou nabídkou, která však může být v Evropě odlišná a konkrétně ji představíme po premiéře evropské verze Kuga. Američtí zákazníci se však mohou těšit na motory 1,6 a 2,0 EcoBoost, které mají výkon 173 a 237 koní. Ty by se mohly objevit i v Evropě. Základní 2,5 o výkonu 168 koní je však jasnou úlitbou americkým zákazníkům. Taktéž se zde jistě na rozdíl od Spojených států dočkáme manuální převodovky. Diesely v zámoří neletí.
Poevropštělé verze bychom se měli dočkat již brzy, vzhledově by se příliš lišit neměla.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?