Nová generace vozu, který u nás známe jako Ford Kuga, se bude prodávat globálně. Prozatím se představila v USA pod jménem Escape.
Nová generace Fordu Kuga jednoznačně odkazuje vzhledem na minulou generaci, srovnáme-li jej však s jeho předchůdcem v USA, Escapem minulé generace, tak tam nalezneme posun velmi výrazný.
Nás však zajímá především Evropa. Ta se dočká vozu, který již od pohledu nemá s terénem mnoho společného. Ford se proto chvástá zejména technologiemi pro silniční provoz. I na pohonu všech kol automobilka v první řadě zdůrazňuje dobré držení na silnici a až v řadě druhé offroadové vlastnosti. Pro lepší průjezdy zatáčkami Ford také navrhl novou technologii zvanou Curve Control. Tato kontrola průjezdu zatáčkami dokáže vůz zpomalit, pokud hrozí příliš rychlý nájezd do zatáčky. Naopak Torque Vectoring Control má přinést lepší trakci při výjezdu ze zatáčky.
Velice zajímavá je technologie samočinného otevírání kufru. Tu známe z jiných vozů, avšak Ford ji vylepšil. Zatímco nyní je pro samočinné otevření nutné zmáčknout tlačítko, u Fordu stačí nakopnout záď vozu. Vůz to pozná, díky bezklíčovému vstupu překontroluje, zda má nakopávající osoba v kapse správný klíč, a záď otevře. To se jistě hodí v situaci, kdy má člověk plné ruce.
Ford samozřejmě pod kapotu skryl také další technické vychytávky známé i jiných vozů, například varování před vozem ve slepém úhlu, samočinný parkovací asistent či pokročilý multimediální systém.
Na trh vůz vstupuje s nevelkou motorovou nabídkou, která však může být v Evropě odlišná a konkrétně ji představíme po premiéře evropské verze Kuga. Američtí zákazníci se však mohou těšit na motory 1,6 a 2,0 EcoBoost, které mají výkon 173 a 237 koní. Ty by se mohly objevit i v Evropě. Základní 2,5 o výkonu 168 koní je však jasnou úlitbou americkým zákazníkům. Taktéž se zde jistě na rozdíl od Spojených států dočkáme manuální převodovky. Diesely v zámoří neletí.
Poevropštělé verze bychom se měli dočkat již brzy, vzhledově by se příliš lišit neměla.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?