Nová generace vozu, který u nás známe jako Ford Kuga, se bude prodávat globálně. Prozatím se představila v USA pod jménem Escape.
Nová generace Fordu Kuga jednoznačně odkazuje vzhledem na minulou generaci, srovnáme-li jej však s jeho předchůdcem v USA, Escapem minulé generace, tak tam nalezneme posun velmi výrazný.
Nás však zajímá především Evropa. Ta se dočká vozu, který již od pohledu nemá s terénem mnoho společného. Ford se proto chvástá zejména technologiemi pro silniční provoz. I na pohonu všech kol automobilka v první řadě zdůrazňuje dobré držení na silnici a až v řadě druhé offroadové vlastnosti. Pro lepší průjezdy zatáčkami Ford také navrhl novou technologii zvanou Curve Control. Tato kontrola průjezdu zatáčkami dokáže vůz zpomalit, pokud hrozí příliš rychlý nájezd do zatáčky. Naopak Torque Vectoring Control má přinést lepší trakci při výjezdu ze zatáčky.
Velice zajímavá je technologie samočinného otevírání kufru. Tu známe z jiných vozů, avšak Ford ji vylepšil. Zatímco nyní je pro samočinné otevření nutné zmáčknout tlačítko, u Fordu stačí nakopnout záď vozu. Vůz to pozná, díky bezklíčovému vstupu překontroluje, zda má nakopávající osoba v kapse správný klíč, a záď otevře. To se jistě hodí v situaci, kdy má člověk plné ruce.
Ford samozřejmě pod kapotu skryl také další technické vychytávky známé i jiných vozů, například varování před vozem ve slepém úhlu, samočinný parkovací asistent či pokročilý multimediální systém.
Na trh vůz vstupuje s nevelkou motorovou nabídkou, která však může být v Evropě odlišná a konkrétně ji představíme po premiéře evropské verze Kuga. Američtí zákazníci se však mohou těšit na motory 1,6 a 2,0 EcoBoost, které mají výkon 173 a 237 koní. Ty by se mohly objevit i v Evropě. Základní 2,5 o výkonu 168 koní je však jasnou úlitbou americkým zákazníkům. Taktéž se zde jistě na rozdíl od Spojených států dočkáme manuální převodovky. Diesely v zámoří neletí.
Poevropštělé verze bychom se měli dočkat již brzy, vzhledově by se příliš lišit neměla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.