Brabus se pouští do nového projektu, se kterým by mohl smáznout upravené BMW M5 z trůnu nejrychlejšího vozu světa. Rekordní rychlost má nyní hodnotu 372 km/h. Bude Rocket rychlejší?
Brabus, jeden z nejvýznamnějších ladičů značky Mercedes Benz, krátce po představení nové generace Mercedesu CLS představil tento vůz v superrychlé úpravě, která se šmahem stává jedním z nejrychlejších sedanů světa.
Vůz, který by si výkony zasloužil spíše okruhy, bude moci trhat i běžné silnice svým výkonem 800 koní a točivým momentem 1100 Nm. Díky silnému motoru je tento upravený sedan schopen vystřelit z klidu na stovku za 3,7 sekundy, dvoustovková meta bude pokořena za 9,8 sekundy a třístovková za 23,8 sekundy. To ale neznamená konec zrychlování. Zákazníci svůj vůz sice dostanou s omezovačem na 350 km/h (kvůli pneumatikám), ale podle Brabusu leží maximum někde za hranicí 370 km/h.
Aby bylo možné v takovýchto rychlostech vůz ovládat, vyvinul Brabus balíček pro aerodynamickou optimalizaci vozu. Nová přední maska má za úkol přivádět dostatek vzduchu pro chlazení motoru. Aerodynamická účinnost byla ověřována ve větrném tunelu.
Je jasné, že vůz s takovýmito schopnostmi nebude žádná láce. Tuner si za něj naúčtuje půl milionu euro.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.