Brabus se pouští do nového projektu, se kterým by mohl smáznout upravené BMW M5 z trůnu nejrychlejšího vozu světa. Rekordní rychlost má nyní hodnotu 372 km/h. Bude Rocket rychlejší?
Brabus, jeden z nejvýznamnějších ladičů značky Mercedes Benz, krátce po představení nové generace Mercedesu CLS představil tento vůz v superrychlé úpravě, která se šmahem stává jedním z nejrychlejších sedanů světa.
Vůz, který by si výkony zasloužil spíše okruhy, bude moci trhat i běžné silnice svým výkonem 800 koní a točivým momentem 1100 Nm. Díky silnému motoru je tento upravený sedan schopen vystřelit z klidu na stovku za 3,7 sekundy, dvoustovková meta bude pokořena za 9,8 sekundy a třístovková za 23,8 sekundy. To ale neznamená konec zrychlování. Zákazníci svůj vůz sice dostanou s omezovačem na 350 km/h (kvůli pneumatikám), ale podle Brabusu leží maximum někde za hranicí 370 km/h.
Aby bylo možné v takovýchto rychlostech vůz ovládat, vyvinul Brabus balíček pro aerodynamickou optimalizaci vozu. Nová přední maska má za úkol přivádět dostatek vzduchu pro chlazení motoru. Aerodynamická účinnost byla ověřována ve větrném tunelu.
Je jasné, že vůz s takovýmito schopnostmi nebude žádná láce. Tuner si za něj naúčtuje půl milionu euro.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?