Brabus se pouští do nového projektu, se kterým by mohl smáznout upravené BMW M5 z trůnu nejrychlejšího vozu světa. Rekordní rychlost má nyní hodnotu 372 km/h. Bude Rocket rychlejší?
Brabus, jeden z nejvýznamnějších ladičů značky Mercedes Benz, krátce po představení nové generace Mercedesu CLS představil tento vůz v superrychlé úpravě, která se šmahem stává jedním z nejrychlejších sedanů světa.
Vůz, který by si výkony zasloužil spíše okruhy, bude moci trhat i běžné silnice svým výkonem 800 koní a točivým momentem 1100 Nm. Díky silnému motoru je tento upravený sedan schopen vystřelit z klidu na stovku za 3,7 sekundy, dvoustovková meta bude pokořena za 9,8 sekundy a třístovková za 23,8 sekundy. To ale neznamená konec zrychlování. Zákazníci svůj vůz sice dostanou s omezovačem na 350 km/h (kvůli pneumatikám), ale podle Brabusu leží maximum někde za hranicí 370 km/h.
Aby bylo možné v takovýchto rychlostech vůz ovládat, vyvinul Brabus balíček pro aerodynamickou optimalizaci vozu. Nová přední maska má za úkol přivádět dostatek vzduchu pro chlazení motoru. Aerodynamická účinnost byla ověřována ve větrném tunelu.
Je jasné, že vůz s takovýmito schopnostmi nebude žádná láce. Tuner si za něj naúčtuje půl milionu euro.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?