Lamborghini mělo do Frankfurtu přivézt něco speciálního. Čekali jsme i nový model, nakonec je z toho ale "jen" pekelně vyladěné Gallardo.
Lamborghini Gallardo není nikterak pomalé auto, přesto automobilka investuje mnoho sil do jeho postupného ladění. Nyní tu máme jeho nejvýkonnější verzi vůbec.
Desetiválec byl posílen na finální výkon 570 koní, což je o 60 více než ve standardním Gallardu. A co více, automobilka věnovala práci také odvěkému rivalu motorového výkonu, totiž hmotnosti. Tak díky mnoho úpravám spadla o citelných 70 kilo, díky čemuž váží Gallardo Super Trofeo Stradale skvělých 1340 kg.
Výkon desetiválce je tradičně přenášen na všechna čtyři kola, jak je u Lamba již zvykem. Užita je robotizovaná převodovka se šesti stupni, která se ovládá pádly pod volantem. K dispozici je i mód pro superrychlý odpich z místa.
Superrychlý nepíši nadarmo, pokud se totiž pedál plynu dotkne země, může se tohle nadopované Gallardo pohybovat stokilometrovou rychlostí již za 3,4 sekundy. Maximální rychlost je 320 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?