McLaren MP4-12C GT3 - další sportovní nářadí pro třídu GT3

Jan Ševčík, 6. května 2011, 00:35 Google+

Když přišla stáj McLaren se supersportem MP4-12 C bylo jen otázkou času kdy se objeví jeho závodní specifikace. Nyní se to stává skutečností a McLaren představuje svůj speciál pro třídu GT3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MP4-12C

MP4-12C | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Speciál samozřejmě ve spoustě parametrů vychází ze "sériového" supersportu, ovšem změn je více než se na první pohled zdá. Byl odladěn zkušenými testovači jakými jsou Andrew Kirkaldy nebo Alvaro Parente. Byl postaven v souladu s technickými předpisy FIA pro třídu GT3. Ty si vynutily mimojiné snížení výkonu agregátu z 600 na 500 koní, to zapříčinilo především omezení otáček dvakrát přeplňovaného osmiválce objemu 3,8 litru na 7500 ot/min.

Sériová sedmistupňová sekvenční skříň byla pro závodní nasazení nahrazena šestistupňovým manuálem, kterou dodává Ricardo. Manuál je oproti sekvenci o citelných 80 kilogramů lehčí. Na vývoji speciálu se pozitivně projevila úzká spolupráce s dodavateli pro formuli 1 jako jsou Akebono, Mobil 1 nebo Michelin. Elektroniku si vyvinul McLaren tradičně ve vlastní režii.

Vozidlo se pohybuje na osmnáctipalcových elektronech a je bržděno zakázkovými třmeny od Akebono, vpředu šestipístky a vzadu čtyřpístky. Ty se zahryzávají do kotoučů průměru 378/355 mm. Brzdy využívají služeb systému ABS.

Karoserie je, jak jinak, z karbonu a odpovídá předpisům třídy GT3. Jiné je především mohutné zadní přítlačné křídlo, zcela překopán byl plně stavitelný závodní podvozek. Volant údajně odpovídá specifikaci kterou používá Lewis Hamilton. McLaren chce letos vyrobit 20 kusů GT3, závodní premiéru si vůz prožije během závodu série Blancpain Endurance na španělském Circuito de Navarra.

zdroj: carscoop.blogspot.com

Vytisknout

Diskuze: McLaren MP4-12C GT3 - další sportovní nářadí pro třídu GT3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

GM

GM vykázal v prvním čtvrtletí zisk 3,2 miliardy USD

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud