McLaren MP4-12C GT3 - další sportovní nářadí pro třídu GT3

Jan Ševčík, 6. května 2011, 00:35 Google+

Když přišla stáj McLaren se supersportem MP4-12 C bylo jen otázkou času kdy se objeví jeho závodní specifikace. Nyní se to stává skutečností a McLaren představuje svůj speciál pro třídu GT3.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
MP4-12C

MP4-12C | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Speciál samozřejmě ve spoustě parametrů vychází ze "sériového" supersportu, ovšem změn je více než se na první pohled zdá. Byl odladěn zkušenými testovači jakými jsou Andrew Kirkaldy nebo Alvaro Parente. Byl postaven v souladu s technickými předpisy FIA pro třídu GT3. Ty si vynutily mimojiné snížení výkonu agregátu z 600 na 500 koní, to zapříčinilo především omezení otáček dvakrát přeplňovaného osmiválce objemu 3,8 litru na 7500 ot/min.

Sériová sedmistupňová sekvenční skříň byla pro závodní nasazení nahrazena šestistupňovým manuálem, kterou dodává Ricardo. Manuál je oproti sekvenci o citelných 80 kilogramů lehčí. Na vývoji speciálu se pozitivně projevila úzká spolupráce s dodavateli pro formuli 1 jako jsou Akebono, Mobil 1 nebo Michelin. Elektroniku si vyvinul McLaren tradičně ve vlastní režii.

Vozidlo se pohybuje na osmnáctipalcových elektronech a je bržděno zakázkovými třmeny od Akebono, vpředu šestipístky a vzadu čtyřpístky. Ty se zahryzávají do kotoučů průměru 378/355 mm. Brzdy využívají služeb systému ABS.

Karoserie je, jak jinak, z karbonu a odpovídá předpisům třídy GT3. Jiné je především mohutné zadní přítlačné křídlo, zcela překopán byl plně stavitelný závodní podvozek. Volant údajně odpovídá specifikaci kterou používá Lewis Hamilton. McLaren chce letos vyrobit 20 kusů GT3, závodní premiéru si vůz prožije během závodu série Blancpain Endurance na španělském Circuito de Navarra.

zdroj: carscoop.blogspot.com

Vytisknout

Diskuze: McLaren MP4-12C GT3 - další sportovní nářadí pro třídu GT3

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

GM

GM vykázal v prvním čtvrtletí zisk 3,2 miliardy USD

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud