Když přišla stáj McLaren se supersportem MP4-12 C bylo jen otázkou času kdy se objeví jeho závodní specifikace. Nyní se to stává skutečností a McLaren představuje svůj speciál pro třídu GT3.
Speciál samozřejmě ve spoustě parametrů vychází ze "sériového" supersportu, ovšem změn je více než se na první pohled zdá. Byl odladěn zkušenými testovači jakými jsou Andrew Kirkaldy nebo Alvaro Parente. Byl postaven v souladu s technickými předpisy FIA pro třídu GT3. Ty si vynutily mimojiné snížení výkonu agregátu z 600 na 500 koní, to zapříčinilo především omezení otáček dvakrát přeplňovaného osmiválce objemu 3,8 litru na 7500 ot/min.
Sériová sedmistupňová sekvenční skříň byla pro závodní nasazení nahrazena šestistupňovým manuálem, kterou dodává Ricardo. Manuál je oproti sekvenci o citelných 80 kilogramů lehčí. Na vývoji speciálu se pozitivně projevila úzká spolupráce s dodavateli pro formuli 1 jako jsou Akebono, Mobil 1 nebo Michelin. Elektroniku si vyvinul McLaren tradičně ve vlastní režii.
Vozidlo se pohybuje na osmnáctipalcových elektronech a je bržděno zakázkovými třmeny od Akebono, vpředu šestipístky a vzadu čtyřpístky. Ty se zahryzávají do kotoučů průměru 378/355 mm. Brzdy využívají služeb systému ABS.
Karoserie je, jak jinak, z karbonu a odpovídá předpisům třídy GT3. Jiné je především mohutné zadní přítlačné křídlo, zcela překopán byl plně stavitelný závodní podvozek. Volant údajně odpovídá specifikaci kterou používá Lewis Hamilton. McLaren chce letos vyrobit 20 kusů GT3, závodní premiéru si vůz prožije během závodu série Blancpain Endurance na španělském Circuito de Navarra.
zdroj: carscoop.blogspot.com
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.