Když přišla stáj McLaren se supersportem MP4-12 C bylo jen otázkou času kdy se objeví jeho závodní specifikace. Nyní se to stává skutečností a McLaren představuje svůj speciál pro třídu GT3.
Speciál samozřejmě ve spoustě parametrů vychází ze "sériového" supersportu, ovšem změn je více než se na první pohled zdá. Byl odladěn zkušenými testovači jakými jsou Andrew Kirkaldy nebo Alvaro Parente. Byl postaven v souladu s technickými předpisy FIA pro třídu GT3. Ty si vynutily mimojiné snížení výkonu agregátu z 600 na 500 koní, to zapříčinilo především omezení otáček dvakrát přeplňovaného osmiválce objemu 3,8 litru na 7500 ot/min.
Sériová sedmistupňová sekvenční skříň byla pro závodní nasazení nahrazena šestistupňovým manuálem, kterou dodává Ricardo. Manuál je oproti sekvenci o citelných 80 kilogramů lehčí. Na vývoji speciálu se pozitivně projevila úzká spolupráce s dodavateli pro formuli 1 jako jsou Akebono, Mobil 1 nebo Michelin. Elektroniku si vyvinul McLaren tradičně ve vlastní režii.
Vozidlo se pohybuje na osmnáctipalcových elektronech a je bržděno zakázkovými třmeny od Akebono, vpředu šestipístky a vzadu čtyřpístky. Ty se zahryzávají do kotoučů průměru 378/355 mm. Brzdy využívají služeb systému ABS.
Karoserie je, jak jinak, z karbonu a odpovídá předpisům třídy GT3. Jiné je především mohutné zadní přítlačné křídlo, zcela překopán byl plně stavitelný závodní podvozek. Volant údajně odpovídá specifikaci kterou používá Lewis Hamilton. McLaren chce letos vyrobit 20 kusů GT3, závodní premiéru si vůz prožije během závodu série Blancpain Endurance na španělském Circuito de Navarra.
zdroj: carscoop.blogspot.com
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?