Luxusní značka Aplina, která se zabývá úpravou automobilů BMW, vstupuje na český trh. Nejlevnější model stojí pod milion korun!
Značka Alpina je něco jako zaklínadlo. Automobily s tímto nápisem na víku zavazadelníku i dalších místech nejsou jen rychlé a krásné, ale nabízejí i více exkluzivity, kterou vám BMW jako takové určitě nenabídne. Na rozdíl od mnichovského prémiového výrobce totiž spatří světlo světa pouze zlomek aut, které nesou označení Alpina, konkrétně zhruba 1000 vozů ročně. O exkluzivitě svědčí také velice řídká prodejní síť, například Slovensko, Maďarsko, Polsko a Rakousko oficiálního dealera nemají vůbec. V České republice zastupuje Alpinu jeden z předních prodejců vozů BMW Invelt. Navzdory tomu máme pro potenciální zájemce dobrou zprávu. Co se týče servisní sítě, ta je zcela shodná se servisní sítí BMW. Alpinu vám tedy opraví doslova v každém větším městě. Dodací lhůty činí 3-4 měsíce.
Historie značky sahá až do roku 1965, kdy byla společnost založena Burkardem Bovensiepenem. První krůčky znamenaly výrobu doplňků pro vozy BMW a jejich úpravy. Dále se Aplina zabývala výrobou závodních speciálů, které přinesly první úspěchy v roce 1971, kdy zvítězily všechny národní i mezinárodní šampionáty cestovních vozů. Od roku 1978 mají vozy Aplina i svůj vlastní VIN, který je vyražen přesně pod originálním VINem vozů BMW.
V současné době skýtá nabídka automobilky modely D3 BI-TURBO, B5 BI-TURBO, B7 BI-TURBO a zbrusu nový B 3 S BI-TURBO postavený na základu BMW 335i.
Základní verze D3 BI-Turbo je osazena řadovým naftovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru disponujícím dvojitým přeplňováním. Díky vyladění společností Alpina dává tento motor úctyhodný výkon 214 koní a 450 N.m točivého momentu, což jsou hodnoty atakující tovární naftové šestiválce od prémiových výrobců. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá sedanu 6,9 vteřiny a hodnota maximální rychlosti vrcholí na 244 km/h. Deklarovaná kombinovaná spotřeba činí pouhých 5,4 litru na 100 km. U této verze je bezesporu zajímavá cena, která je stanovena na 962 500 Kč. Vezmeme-li v potaz, že základní ceník uvádí cenu BMW 320d v provedení sedan 911 900 Kč, představuje Aplina D3 BI-Turbo sedan proklatě zajímavou nabídku.
Silnější B3 S Bi-Turbo ukrývá pod přední kapotou dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 400 koní a 540 N.m točivého momentu. To vozu propůjčuje takřka shodnou dynamiku jakou disponuje BMW M3. Akcelerace z nuly na 100 km/h zabere tomuto vozu pouze 4,7 vteřiny a hodnota maximální rychlosti vrcholí na 300 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva by se měla udržet pod 10 litry a to konkrétně na cifře 9,7 litru na 100 km. Zde už je cena o poznání vyšší, a to konkrétně 1 550 000 Kč.
Modely B5 a B7 Bi-Turbo jsou osazeny shodným motorem, konkrétně dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru disponujícím výkonem 507 koňských sil a 700 N.m točivého momentu. Díky tomu mají tyto limuzíny stejné dynamické vlastnosti jako podstatně menší B3 S. Stovku pokoří za 4,7 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na 307 resp. 280 km/h v případě největšího modelu B7. Kombinovanou spotřebu paliva výrobce udává 10,8 resp. 12,1 litru. Cena menší B5 Bi-Turbo činí 2 405 000 Kč, vlajková loď potom startuje na 3 145 000 Kč.
Novinkou je také možnost k vybraným modelům přikoupit pohon všech kol Xdrive.
Pro zákazníky je také připravena absolutní individualizace počínaje barvami potahů, konče jmenovkami na přístrojové desce.
Kompletní ceník najdete TADY
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?