Luxusní značka Aplina, která se zabývá úpravou automobilů BMW, vstupuje na český trh. Nejlevnější model stojí pod milion korun!
Značka Alpina je něco jako zaklínadlo. Automobily s tímto nápisem na víku zavazadelníku i dalších místech nejsou jen rychlé a krásné, ale nabízejí i více exkluzivity, kterou vám BMW jako takové určitě nenabídne. Na rozdíl od mnichovského prémiového výrobce totiž spatří světlo světa pouze zlomek aut, které nesou označení Alpina, konkrétně zhruba 1000 vozů ročně. O exkluzivitě svědčí také velice řídká prodejní síť, například Slovensko, Maďarsko, Polsko a Rakousko oficiálního dealera nemají vůbec. V České republice zastupuje Alpinu jeden z předních prodejců vozů BMW Invelt. Navzdory tomu máme pro potenciální zájemce dobrou zprávu. Co se týče servisní sítě, ta je zcela shodná se servisní sítí BMW. Alpinu vám tedy opraví doslova v každém větším městě. Dodací lhůty činí 3-4 měsíce.
Historie značky sahá až do roku 1965, kdy byla společnost založena Burkardem Bovensiepenem. První krůčky znamenaly výrobu doplňků pro vozy BMW a jejich úpravy. Dále se Aplina zabývala výrobou závodních speciálů, které přinesly první úspěchy v roce 1971, kdy zvítězily všechny národní i mezinárodní šampionáty cestovních vozů. Od roku 1978 mají vozy Aplina i svůj vlastní VIN, který je vyražen přesně pod originálním VINem vozů BMW.
V současné době skýtá nabídka automobilky modely D3 BI-TURBO, B5 BI-TURBO, B7 BI-TURBO a zbrusu nový B 3 S BI-TURBO postavený na základu BMW 335i.
Základní verze D3 BI-Turbo je osazena řadovým naftovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru disponujícím dvojitým přeplňováním. Díky vyladění společností Alpina dává tento motor úctyhodný výkon 214 koní a 450 N.m točivého momentu, což jsou hodnoty atakující tovární naftové šestiválce od prémiových výrobců. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá sedanu 6,9 vteřiny a hodnota maximální rychlosti vrcholí na 244 km/h. Deklarovaná kombinovaná spotřeba činí pouhých 5,4 litru na 100 km. U této verze je bezesporu zajímavá cena, která je stanovena na 962 500 Kč. Vezmeme-li v potaz, že základní ceník uvádí cenu BMW 320d v provedení sedan 911 900 Kč, představuje Aplina D3 BI-Turbo sedan proklatě zajímavou nabídku.
Silnější B3 S Bi-Turbo ukrývá pod přední kapotou dvakrát přeplňovaný šestiválec o výkonu 400 koní a 540 N.m točivého momentu. To vozu propůjčuje takřka shodnou dynamiku jakou disponuje BMW M3. Akcelerace z nuly na 100 km/h zabere tomuto vozu pouze 4,7 vteřiny a hodnota maximální rychlosti vrcholí na 300 km/h. Kombinovaná spotřeba paliva by se měla udržet pod 10 litry a to konkrétně na cifře 9,7 litru na 100 km. Zde už je cena o poznání vyšší, a to konkrétně 1 550 000 Kč.
Modely B5 a B7 Bi-Turbo jsou osazeny shodným motorem, konkrétně dvakrát přeplňovaným osmiválcem o objemu 4,4 litru disponujícím výkonem 507 koňských sil a 700 N.m točivého momentu. Díky tomu mají tyto limuzíny stejné dynamické vlastnosti jako podstatně menší B3 S. Stovku pokoří za 4,7 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na 307 resp. 280 km/h v případě největšího modelu B7. Kombinovanou spotřebu paliva výrobce udává 10,8 resp. 12,1 litru. Cena menší B5 Bi-Turbo činí 2 405 000 Kč, vlajková loď potom startuje na 3 145 000 Kč.
Novinkou je také možnost k vybraným modelům přikoupit pohon všech kol Xdrive.
Pro zákazníky je také připravena absolutní individualizace počínaje barvami potahů, konče jmenovkami na přístrojové desce.
Kompletní ceník najdete TADY
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.