Hyundai vystavil na autosalonu v New Yorku novou generaci své vlajkové lodi modelu Sonata. Současně s klasickou benzinovou variantou prezentoval i hybridní verzi.
Nová Sonata poskočila v technice i designu o další krok vpřed. Zaujmou designově čisté a vyvážené linie. Vzhledově může lehce připomínat Passat CC. Sonata nepostrádá dynamické vzezření, zapomenuty jsou nepříliš povedené dřívější kreace. Revoluce se odehrává i pod kapotou Sonaty. Tam se ukrývá nový přeplňovaný zážehový agregát s přímým vstřikem paliva. Z objemu 2,0 litru poskytuje výkon 274 koňských sil. Agregát bude k dispozici výlučně se šestistupňovou automatickou převodovkou a s možností řadit pádly pod volantem.
Je vidět že Hyundai drží krok s konkurencí ve vývoji moderních pohonných agregátů. Představená varianta je určena pro americký trh.Sonata bude nabízena ve dvou výbavách SE a Limited. Prodejní cena se odhaduje pod 25 tisíc dolarů. Verze pro Evropu se jistě objeví brzy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?