Hyundai vystavil na autosalonu v New Yorku novou generaci své vlajkové lodi modelu Sonata. Současně s klasickou benzinovou variantou prezentoval i hybridní verzi.
Nová Sonata poskočila v technice i designu o další krok vpřed. Zaujmou designově čisté a vyvážené linie. Vzhledově může lehce připomínat Passat CC. Sonata nepostrádá dynamické vzezření, zapomenuty jsou nepříliš povedené dřívější kreace. Revoluce se odehrává i pod kapotou Sonaty. Tam se ukrývá nový přeplňovaný zážehový agregát s přímým vstřikem paliva. Z objemu 2,0 litru poskytuje výkon 274 koňských sil. Agregát bude k dispozici výlučně se šestistupňovou automatickou převodovkou a s možností řadit pádly pod volantem.
Je vidět že Hyundai drží krok s konkurencí ve vývoji moderních pohonných agregátů. Představená varianta je určena pro americký trh.Sonata bude nabízena ve dvou výbavách SE a Limited. Prodejní cena se odhaduje pod 25 tisíc dolarů. Verze pro Evropu se jistě objeví brzy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?