McLaren po několika letech spolupráce s Mercedesem představil vlastní supersport - MP4-12C. Po zkušenosti s modelem F1 věříme, že bude úchvatný.
Je to vlastně velkým paradoxem. Posledních několik let vyvíjel McLaren spolu s Mercedesem model SLR, nyní se rozhodly obě firmy přijít na trh s vlastní kůží. A shodou okolností se nám oba nové modely ukázaly ve stejný den.
Nový McLaren je silně inspirován tím, co se prohání na okruzích seriálu F1. Auto je téměř celé z karbonu, což umožnilo stlačit hmotnost k velmi nízkým hodnotám, auto by podle všeho mělo být lehčí než konkurenti. Těmi budou nové Ferrari 458 Italia nebo Lamborghini Gallardo. Díky dražší výrobě ale bude dražší, ale ne o moc základní cena bude asi 4,5 milionu korun, samozřejmě bez daně.
Pod kapotou najde své místo 3,8 litru velký osmiválec přímo od McLarenu o výkonu přes 600 koní, toho je dosaženo přeplňováním. Podle výrobce dosáhne motor 80 % z točivého momentu 600 Nm již od 2 000 ot/min, omezovač rozlet zastaví na osmi a půl tisících. Podle výrobce máme čekat úžasný poměr výkonu a vypuštěného CO2. Je prý dokonce lepší než současné hybridy.
Nechme ale ekologie, koho u takovéhoto vozu, který najede sto kilometrů za měsíc, zajímá? Důležité je zrychlení, které by se mělo odehrát v čase jen lehče převyšujícím tři sekundy a meta 320 km/h by měla být snadno dosažitelná.
Na rozdíl od staršího McLarenu F1 není tento supersport dílem Gordona Murraye, ten šel hledat štěstí jinam, nad vývojem dohlížel neméně slavný a zkušený Ron Dennis.
Nejde o tak skvostný vůz jako v případě modelu F1, který na dlouhou dobu držel rekord v rychlosti sériového vozu, přesto to vypadá na velmi nadějný model. A jeho interiér je prostě... no, podívejte se sami.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?