McLaren po několika letech spolupráce s Mercedesem představil vlastní supersport - MP4-12C. Po zkušenosti s modelem F1 věříme, že bude úchvatný.
Je to vlastně velkým paradoxem. Posledních několik let vyvíjel McLaren spolu s Mercedesem model SLR, nyní se rozhodly obě firmy přijít na trh s vlastní kůží. A shodou okolností se nám oba nové modely ukázaly ve stejný den.
Nový McLaren je silně inspirován tím, co se prohání na okruzích seriálu F1. Auto je téměř celé z karbonu, což umožnilo stlačit hmotnost k velmi nízkým hodnotám, auto by podle všeho mělo být lehčí než konkurenti. Těmi budou nové Ferrari 458 Italia nebo Lamborghini Gallardo. Díky dražší výrobě ale bude dražší, ale ne o moc základní cena bude asi 4,5 milionu korun, samozřejmě bez daně.
Pod kapotou najde své místo 3,8 litru velký osmiválec přímo od McLarenu o výkonu přes 600 koní, toho je dosaženo přeplňováním. Podle výrobce dosáhne motor 80 % z točivého momentu 600 Nm již od 2 000 ot/min, omezovač rozlet zastaví na osmi a půl tisících. Podle výrobce máme čekat úžasný poměr výkonu a vypuštěného CO2. Je prý dokonce lepší než současné hybridy.
Nechme ale ekologie, koho u takovéhoto vozu, který najede sto kilometrů za měsíc, zajímá? Důležité je zrychlení, které by se mělo odehrát v čase jen lehče převyšujícím tři sekundy a meta 320 km/h by měla být snadno dosažitelná.
Na rozdíl od staršího McLarenu F1 není tento supersport dílem Gordona Murraye, ten šel hledat štěstí jinam, nad vývojem dohlížel neméně slavný a zkušený Ron Dennis.
Nejde o tak skvostný vůz jako v případě modelu F1, který na dlouhou dobu držel rekord v rychlosti sériového vozu, přesto to vypadá na velmi nadějný model. A jeho interiér je prostě... no, podívejte se sami.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?