Saab 9-5 - oficiální prezentace s technickými detaily

Marek Litzman, 28. srpna 2009, 12:54 Google+

Saab svoji vlajkovou loď, model 9-5, představil už před několika týdny. Nyní světu konečně zaslal více technických detailů a oficiálních fotek, proto pojďme na ně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
9-5

9-5 | foto: Saab

Sdílejte článek

Saab 9-5 minulé generace se v prodejnách objevil už před 12 lety a jeho výměna tak přichází v nejvyšší čas.

Novinka stojí na platformě Epsilon II, kterou známe především z Opelu Insignia. V Saabu je řádně prodloužena a to na rozvor 284 cm. I díky tomu přesáhla délka vozu magickou hranici pět metrů a to přesně o jeden centimetr.

K čemu by byl podvozek bez motoru, pod kapotou proto hledejme dvoulitrový turbomotor o výkonu 220 koní, šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní a diesel o výkonu 160 koní s objemem dva litry. Není ale všem dnům konec, proto Saab myslí i do budoucnosti - nabídka se tak rozšíří o základní šestnáctistovku o výkonu 180 koní. Všechny motory jsou přeplňované.

Šestiválec bude sériově spřažen s pohonem všech kol přes elektronickou spojku Haldex, u obou dvoulitrů bude tato možnost za příplatek.

Saab musel po letech opustit svoji tradiční koncepci se zapalováním na místě mezi sedadly. Systém otáčení klíčku vystřídal modernější bezklíčový vstup a zapalování tlačítkem.

Auto je napěchováno, jak tomu v této třídě dnes již bývá, hi-tech elektronikou. Zákazník proto může získat například head-up displej (promítání důležitých informací na čelní sklo), bi-xenonové adaptivní svítilny, rozeznávání dopravních značek známé už z Insignie, třízónovou klimatizaci, systém automatického parkování nebo třeba adaptivní tempomat.

Ani zábavou cestující nepřijdou zkrátka, multimediální systém nabídne krom harddisku také obrazovky s bezdrátovými sluchátky na zadních sedadlech, všemožné vstupy a samozřejmě i navigaci.

Půl roku po příchodu sedanu očekáváme i verzi kombi. Ta je pro automobilku stěžejní, alespoň dosud se jí prodávalo mnohem více než sedanů.

Vytisknout

Diskuze: Saab 9-5 - oficiální prezentace s technickými detaily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Yeti

EuroNCAP testovala sedmero vozů, skoro všechny s pěti hvězdami

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud