Saab svoji vlajkovou loď, model 9-5, představil už před několika týdny. Nyní světu konečně zaslal více technických detailů a oficiálních fotek, proto pojďme na ně.
Saab 9-5 minulé generace se v prodejnách objevil už před 12 lety a jeho výměna tak přichází v nejvyšší čas.
Novinka stojí na platformě Epsilon II, kterou známe především z Opelu Insignia. V Saabu je řádně prodloužena a to na rozvor 284 cm. I díky tomu přesáhla délka vozu magickou hranici pět metrů a to přesně o jeden centimetr.
K čemu by byl podvozek bez motoru, pod kapotou proto hledejme dvoulitrový turbomotor o výkonu 220 koní, šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní a diesel o výkonu 160 koní s objemem dva litry. Není ale všem dnům konec, proto Saab myslí i do budoucnosti - nabídka se tak rozšíří o základní šestnáctistovku o výkonu 180 koní. Všechny motory jsou přeplňované.
Šestiválec bude sériově spřažen s pohonem všech kol přes elektronickou spojku Haldex, u obou dvoulitrů bude tato možnost za příplatek.
Saab musel po letech opustit svoji tradiční koncepci se zapalováním na místě mezi sedadly. Systém otáčení klíčku vystřídal modernější bezklíčový vstup a zapalování tlačítkem.
Auto je napěchováno, jak tomu v této třídě dnes již bývá, hi-tech elektronikou. Zákazník proto může získat například head-up displej (promítání důležitých informací na čelní sklo), bi-xenonové adaptivní svítilny, rozeznávání dopravních značek známé už z Insignie, třízónovou klimatizaci, systém automatického parkování nebo třeba adaptivní tempomat.
Ani zábavou cestující nepřijdou zkrátka, multimediální systém nabídne krom harddisku také obrazovky s bezdrátovými sluchátky na zadních sedadlech, všemožné vstupy a samozřejmě i navigaci.
Půl roku po příchodu sedanu očekáváme i verzi kombi. Ta je pro automobilku stěžejní, alespoň dosud se jí prodávalo mnohem více než sedanů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?