Saab svoji vlajkovou loď, model 9-5, představil už před několika týdny. Nyní světu konečně zaslal více technických detailů a oficiálních fotek, proto pojďme na ně.
Saab 9-5 minulé generace se v prodejnách objevil už před 12 lety a jeho výměna tak přichází v nejvyšší čas.
Novinka stojí na platformě Epsilon II, kterou známe především z Opelu Insignia. V Saabu je řádně prodloužena a to na rozvor 284 cm. I díky tomu přesáhla délka vozu magickou hranici pět metrů a to přesně o jeden centimetr.
K čemu by byl podvozek bez motoru, pod kapotou proto hledejme dvoulitrový turbomotor o výkonu 220 koní, šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní a diesel o výkonu 160 koní s objemem dva litry. Není ale všem dnům konec, proto Saab myslí i do budoucnosti - nabídka se tak rozšíří o základní šestnáctistovku o výkonu 180 koní. Všechny motory jsou přeplňované.
Šestiválec bude sériově spřažen s pohonem všech kol přes elektronickou spojku Haldex, u obou dvoulitrů bude tato možnost za příplatek.
Saab musel po letech opustit svoji tradiční koncepci se zapalováním na místě mezi sedadly. Systém otáčení klíčku vystřídal modernější bezklíčový vstup a zapalování tlačítkem.
Auto je napěchováno, jak tomu v této třídě dnes již bývá, hi-tech elektronikou. Zákazník proto může získat například head-up displej (promítání důležitých informací na čelní sklo), bi-xenonové adaptivní svítilny, rozeznávání dopravních značek známé už z Insignie, třízónovou klimatizaci, systém automatického parkování nebo třeba adaptivní tempomat.
Ani zábavou cestující nepřijdou zkrátka, multimediální systém nabídne krom harddisku také obrazovky s bezdrátovými sluchátky na zadních sedadlech, všemožné vstupy a samozřejmě i navigaci.
Půl roku po příchodu sedanu očekáváme i verzi kombi. Ta je pro automobilku stěžejní, alespoň dosud se jí prodávalo mnohem více než sedanů.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.