Saab 9-5 - oficiální prezentace s technickými detaily

9-5
9-5, foto: Saab
Marek Litzman 28. srpna 2009 12:54
Sdílej:

Saab svoji vlajkovou loď, model 9-5, představil už před několika týdny. Nyní světu konečně zaslal více technických detailů a oficiálních fotek, proto pojďme na ně.

Saab 9-5 minulé generace se v prodejnách objevil už před 12 lety a jeho výměna tak přichází v nejvyšší čas.

Novinka stojí na platformě Epsilon II, kterou známe především z Opelu Insignia. V Saabu je řádně prodloužena a to na rozvor 284 cm. I díky tomu přesáhla délka vozu magickou hranici pět metrů a to přesně o jeden centimetr.

K čemu by byl podvozek bez motoru, pod kapotou proto hledejme dvoulitrový turbomotor o výkonu 220 koní, šestiválec o objemu 2,8 litru a výkonu 300 koní a diesel o výkonu 160 koní s objemem dva litry. Není ale všem dnům konec, proto Saab myslí i do budoucnosti - nabídka se tak rozšíří o základní šestnáctistovku o výkonu 180 koní. Všechny motory jsou přeplňované.

Šestiválec bude sériově spřažen s pohonem všech kol přes elektronickou spojku Haldex, u obou dvoulitrů bude tato možnost za příplatek.

Saab musel po letech opustit svoji tradiční koncepci se zapalováním na místě mezi sedadly. Systém otáčení klíčku vystřídal modernější bezklíčový vstup a zapalování tlačítkem.

Auto je napěchováno, jak tomu v této třídě dnes již bývá, hi-tech elektronikou. Zákazník proto může získat například head-up displej (promítání důležitých informací na čelní sklo), bi-xenonové adaptivní svítilny, rozeznávání dopravních značek známé už z Insignie, třízónovou klimatizaci, systém automatického parkování nebo třeba adaptivní tempomat.

Ani zábavou cestující nepřijdou zkrátka, multimediální systém nabídne krom harddisku také obrazovky s bezdrátovými sluchátky na zadních sedadlech, všemožné vstupy a samozřejmě i navigaci.

Půl roku po příchodu sedanu očekáváme i verzi kombi. Ta je pro automobilku stěžejní, alespoň dosud se jí prodávalo mnohem více než sedanů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?