Volkswagen představil první model čistě pro severoamerické trhy. Routan má již na první pohled mnoho společného s novým Chryslerem Voyager, přesto si zachovává svoji osobnost a neztratil by se ani v Evropě.
Volkswagen Routan se stane sourozencem dvou amerických MPV, u nás známějšího Chrysleru Voyager a méně známého Dodge Grand Caravan, přičemž s oběma by měl sjíždět ze společné linky.
Routan je však oběma vozům poměrně málo podobný, na rozdíl od téměř stejného Dodge a Chrysleru se Volkswagen odlišuje. Při pohledu na exteriér si VW na nezměněný profil narouboval svoji typickou masku, kterou použil již u Tiguanu, ta ale ve spojení s celkově mastodontním vozem působí opravdu americky.
Největší kus práce odvedl Volkswagen v interiéru. Ze vzhledu Voyageru nezbylo na palubní desce téměř nic a přitom zůstalo vše na svém místě. V rámci sdílení komponent se odlišení zadařilo jak jen mohlo. Ovladače jsou sice stejné, design plastů je však odlišný. Fotografie sedaček nebyly zveřejněny, nedá se však očekávat, že zde by si Volkswagen vydobyl nějakou změnu.
Pohonné jednotky budou typicky americké. Půjde o dva šestiválce – 3,8 V6 bude mít výkon 197 koní a z klidu na 100 to zvládne za 10,5 sekundy, větší čtyřlitr s výkonem 253 koní onu metu porazí již za rovných 9 sekund.
Co se dovozeu do Evropy týče, o tom se toho zatím moc neví. Tady se v této kategorii prodává Volkswagen Sharan a to již čtrnáctým rokem. Nový Sharan by měl přijít v příštím či popříštím roce, dovoz tak nedává příliš velký smysl, pokud by se ovšem od sebe Volkswagen oba modely silněji oddělil, mohl by tak dobře vyplnit portfolio nabízených variant. Tak jako tak, Routan je navrhován pro USA a jeho hlavní odbytiště pravděpodobně zůstane právě tam.
PS. Volkswagenu asi začínají docházet jména. Všimli jste si podobnost Routan - Touran?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.