Volkswagen představil první model čistě pro severoamerické trhy. Routan má již na první pohled mnoho společného s novým Chryslerem Voyager, přesto si zachovává svoji osobnost a neztratil by se ani v Evropě.
Volkswagen Routan se stane sourozencem dvou amerických MPV, u nás známějšího Chrysleru Voyager a méně známého Dodge Grand Caravan, přičemž s oběma by měl sjíždět ze společné linky.
Routan je však oběma vozům poměrně málo podobný, na rozdíl od téměř stejného Dodge a Chrysleru se Volkswagen odlišuje. Při pohledu na exteriér si VW na nezměněný profil narouboval svoji typickou masku, kterou použil již u Tiguanu, ta ale ve spojení s celkově mastodontním vozem působí opravdu americky.
Největší kus práce odvedl Volkswagen v interiéru. Ze vzhledu Voyageru nezbylo na palubní desce téměř nic a přitom zůstalo vše na svém místě. V rámci sdílení komponent se odlišení zadařilo jak jen mohlo. Ovladače jsou sice stejné, design plastů je však odlišný. Fotografie sedaček nebyly zveřejněny, nedá se však očekávat, že zde by si Volkswagen vydobyl nějakou změnu.
Pohonné jednotky budou typicky americké. Půjde o dva šestiválce – 3,8 V6 bude mít výkon 197 koní a z klidu na 100 to zvládne za 10,5 sekundy, větší čtyřlitr s výkonem 253 koní onu metu porazí již za rovných 9 sekund.
Co se dovozeu do Evropy týče, o tom se toho zatím moc neví. Tady se v této kategorii prodává Volkswagen Sharan a to již čtrnáctým rokem. Nový Sharan by měl přijít v příštím či popříštím roce, dovoz tak nedává příliš velký smysl, pokud by se ovšem od sebe Volkswagen oba modely silněji oddělil, mohl by tak dobře vyplnit portfolio nabízených variant. Tak jako tak, Routan je navrhován pro USA a jeho hlavní odbytiště pravděpodobně zůstane právě tam.
PS. Volkswagenu asi začínají docházet jména. Všimli jste si podobnost Routan - Touran?
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.