Volkswagen představil první model čistě pro severoamerické trhy. Routan má již na první pohled mnoho společného s novým Chryslerem Voyager, přesto si zachovává svoji osobnost a neztratil by se ani v Evropě.
Volkswagen Routan se stane sourozencem dvou amerických MPV, u nás známějšího Chrysleru Voyager a méně známého Dodge Grand Caravan, přičemž s oběma by měl sjíždět ze společné linky.
Routan je však oběma vozům poměrně málo podobný, na rozdíl od téměř stejného Dodge a Chrysleru se Volkswagen odlišuje. Při pohledu na exteriér si VW na nezměněný profil narouboval svoji typickou masku, kterou použil již u Tiguanu, ta ale ve spojení s celkově mastodontním vozem působí opravdu americky.
Největší kus práce odvedl Volkswagen v interiéru. Ze vzhledu Voyageru nezbylo na palubní desce téměř nic a přitom zůstalo vše na svém místě. V rámci sdílení komponent se odlišení zadařilo jak jen mohlo. Ovladače jsou sice stejné, design plastů je však odlišný. Fotografie sedaček nebyly zveřejněny, nedá se však očekávat, že zde by si Volkswagen vydobyl nějakou změnu.
Pohonné jednotky budou typicky americké. Půjde o dva šestiválce – 3,8 V6 bude mít výkon 197 koní a z klidu na 100 to zvládne za 10,5 sekundy, větší čtyřlitr s výkonem 253 koní onu metu porazí již za rovných 9 sekund.
Co se dovozeu do Evropy týče, o tom se toho zatím moc neví. Tady se v této kategorii prodává Volkswagen Sharan a to již čtrnáctým rokem. Nový Sharan by měl přijít v příštím či popříštím roce, dovoz tak nedává příliš velký smysl, pokud by se ovšem od sebe Volkswagen oba modely silněji oddělil, mohl by tak dobře vyplnit portfolio nabízených variant. Tak jako tak, Routan je navrhován pro USA a jeho hlavní odbytiště pravděpodobně zůstane právě tam.
PS. Volkswagenu asi začínají docházet jména. Všimli jste si podobnost Routan - Touran?
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.