Volkswagen představil první model čistě pro severoamerické trhy. Routan má již na první pohled mnoho společného s novým Chryslerem Voyager, přesto si zachovává svoji osobnost a neztratil by se ani v Evropě.
Volkswagen Routan se stane sourozencem dvou amerických MPV, u nás známějšího Chrysleru Voyager a méně známého Dodge Grand Caravan, přičemž s oběma by měl sjíždět ze společné linky.
Routan je však oběma vozům poměrně málo podobný, na rozdíl od téměř stejného Dodge a Chrysleru se Volkswagen odlišuje. Při pohledu na exteriér si VW na nezměněný profil narouboval svoji typickou masku, kterou použil již u Tiguanu, ta ale ve spojení s celkově mastodontním vozem působí opravdu americky.
Největší kus práce odvedl Volkswagen v interiéru. Ze vzhledu Voyageru nezbylo na palubní desce téměř nic a přitom zůstalo vše na svém místě. V rámci sdílení komponent se odlišení zadařilo jak jen mohlo. Ovladače jsou sice stejné, design plastů je však odlišný. Fotografie sedaček nebyly zveřejněny, nedá se však očekávat, že zde by si Volkswagen vydobyl nějakou změnu.
Pohonné jednotky budou typicky americké. Půjde o dva šestiválce – 3,8 V6 bude mít výkon 197 koní a z klidu na 100 to zvládne za 10,5 sekundy, větší čtyřlitr s výkonem 253 koní onu metu porazí již za rovných 9 sekund.
Co se dovozeu do Evropy týče, o tom se toho zatím moc neví. Tady se v této kategorii prodává Volkswagen Sharan a to již čtrnáctým rokem. Nový Sharan by měl přijít v příštím či popříštím roce, dovoz tak nedává příliš velký smysl, pokud by se ovšem od sebe Volkswagen oba modely silněji oddělil, mohl by tak dobře vyplnit portfolio nabízených variant. Tak jako tak, Routan je navrhován pro USA a jeho hlavní odbytiště pravděpodobně zůstane právě tam.
PS. Volkswagenu asi začínají docházet jména. Všimli jste si podobnost Routan - Touran?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.