Volkswagen představil první model čistě pro severoamerické trhy. Routan má již na první pohled mnoho společného s novým Chryslerem Voyager, přesto si zachovává svoji osobnost a neztratil by se ani v Evropě.
Volkswagen Routan se stane sourozencem dvou amerických MPV, u nás známějšího Chrysleru Voyager a méně známého Dodge Grand Caravan, přičemž s oběma by měl sjíždět ze společné linky.
Routan je však oběma vozům poměrně málo podobný, na rozdíl od téměř stejného Dodge a Chrysleru se Volkswagen odlišuje. Při pohledu na exteriér si VW na nezměněný profil narouboval svoji typickou masku, kterou použil již u Tiguanu, ta ale ve spojení s celkově mastodontním vozem působí opravdu americky.
Největší kus práce odvedl Volkswagen v interiéru. Ze vzhledu Voyageru nezbylo na palubní desce téměř nic a přitom zůstalo vše na svém místě. V rámci sdílení komponent se odlišení zadařilo jak jen mohlo. Ovladače jsou sice stejné, design plastů je však odlišný. Fotografie sedaček nebyly zveřejněny, nedá se však očekávat, že zde by si Volkswagen vydobyl nějakou změnu.
Pohonné jednotky budou typicky americké. Půjde o dva šestiválce – 3,8 V6 bude mít výkon 197 koní a z klidu na 100 to zvládne za 10,5 sekundy, větší čtyřlitr s výkonem 253 koní onu metu porazí již za rovných 9 sekund.
Co se dovozeu do Evropy týče, o tom se toho zatím moc neví. Tady se v této kategorii prodává Volkswagen Sharan a to již čtrnáctým rokem. Nový Sharan by měl přijít v příštím či popříštím roce, dovoz tak nedává příliš velký smysl, pokud by se ovšem od sebe Volkswagen oba modely silněji oddělil, mohl by tak dobře vyplnit portfolio nabízených variant. Tak jako tak, Routan je navrhován pro USA a jeho hlavní odbytiště pravděpodobně zůstane právě tam.
PS. Volkswagenu asi začínají docházet jména. Všimli jste si podobnost Routan - Touran?
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?