Hyundai představil novou základnu své modelové řady, model i10 bude tvořit to nejmenší, co lze u této korejské automobilky koupit.
Nový nejmenší Hyundai si odbyl svoji premiéru v Indii. Má to svoji symboliku, právě Indie se totiž stane továrnou pro tyto minivozy. Abych byl přesnější, i10 bude kompletně vyráběn pro celý svět v továrně v Dhílí.
Prozatím byla představena jediná pohonná jednotka. Je jí čtyřválec 1,1 o výkonu slušných 67 koní a točivém momentu 99 Nm. Je pravděpodobné, že v nabídce nezůstane osamocena a nabídkou se připodobní ke Kii Picanto, která nabízí ještě malý diesel 1,1 CRDi a benzínovou jednotkou je namísto 1,1 litr o výkonu 61 koní.
Velice sympatická je základní výbava, která by měla obsahovat čtveřici airbagů, ABS, posilovač řízení, elektricky stahovaná okna, audio s MP3 a kupodivu i klimatizaci. Nedá se předpokládat, že by takto bohatá výbava byla v základu i na našem trhu, každopádně jde o slibný základ.
Hyundai bude muset přistoupit na cenovou válkou, kterou vede velmi úspěšně mimo jiné i sesterská Kia Picanto. Se základní cenou, o které se mluví v Anglii – 250 000 korun, by u nás pohořel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?