Hyundai představil novou základnu své modelové řady, model i10 bude tvořit to nejmenší, co lze u této korejské automobilky koupit.
Nový nejmenší Hyundai si odbyl svoji premiéru v Indii. Má to svoji symboliku, právě Indie se totiž stane továrnou pro tyto minivozy. Abych byl přesnější, i10 bude kompletně vyráběn pro celý svět v továrně v Dhílí.
Prozatím byla představena jediná pohonná jednotka. Je jí čtyřválec 1,1 o výkonu slušných 67 koní a točivém momentu 99 Nm. Je pravděpodobné, že v nabídce nezůstane osamocena a nabídkou se připodobní ke Kii Picanto, která nabízí ještě malý diesel 1,1 CRDi a benzínovou jednotkou je namísto 1,1 litr o výkonu 61 koní.
Velice sympatická je základní výbava, která by měla obsahovat čtveřici airbagů, ABS, posilovač řízení, elektricky stahovaná okna, audio s MP3 a kupodivu i klimatizaci. Nedá se předpokládat, že by takto bohatá výbava byla v základu i na našem trhu, každopádně jde o slibný základ.
Hyundai bude muset přistoupit na cenovou válkou, kterou vede velmi úspěšně mimo jiné i sesterská Kia Picanto. Se základní cenou, o které se mluví v Anglii – 250 000 korun, by u nás pohořel.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.