Hyundai představil novou základnu své modelové řady, model i10 bude tvořit to nejmenší, co lze u této korejské automobilky koupit.
Nový nejmenší Hyundai si odbyl svoji premiéru v Indii. Má to svoji symboliku, právě Indie se totiž stane továrnou pro tyto minivozy. Abych byl přesnější, i10 bude kompletně vyráběn pro celý svět v továrně v Dhílí.
Prozatím byla představena jediná pohonná jednotka. Je jí čtyřválec 1,1 o výkonu slušných 67 koní a točivém momentu 99 Nm. Je pravděpodobné, že v nabídce nezůstane osamocena a nabídkou se připodobní ke Kii Picanto, která nabízí ještě malý diesel 1,1 CRDi a benzínovou jednotkou je namísto 1,1 litr o výkonu 61 koní.
Velice sympatická je základní výbava, která by měla obsahovat čtveřici airbagů, ABS, posilovač řízení, elektricky stahovaná okna, audio s MP3 a kupodivu i klimatizaci. Nedá se předpokládat, že by takto bohatá výbava byla v základu i na našem trhu, každopádně jde o slibný základ.
Hyundai bude muset přistoupit na cenovou válkou, kterou vede velmi úspěšně mimo jiné i sesterská Kia Picanto. Se základní cenou, o které se mluví v Anglii – 250 000 korun, by u nás pohořel.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?