Dieselové supermini - hothatch od Citroenu

Jan Fiala, 27. září 2007, 08:30 Google+

V kategorii malých vozů supermini, kam se Citroen C2 řadí, není příliš obvyklé nabízet i sportovnější verze. Výjimku z pravidla však tvoří Citroen C2 VTS, tedy přiostřená verze této "nákupní tašky na kolech".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C2 VTS

C2 VTS | foto: Citroën

Sdílejte článek

A protože v Evropě "letí" nafta, dostal se přeplňovaný dieselový motor i pod kapotu tohoto vozu - přichází Citroen C2 VTS 1.6 HDi. Konkrétně jde o výkonovou verzi 110k (80kW), kterou známe z větších modelů Citroenu a která má povzbudit nevalné prodeje tohoto minivozu.

Citroen C2 VTS 1.6 HDi v sobě kombinuje svižnost, úspornost a nízké emise - spotřeba mimo město dosahuje 3,9 l/100km.

Vůz se vyznačuje sportovním designem exteriéru i interiéru - uvnitř jsou sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, čalounění ladí s barvou karoserie a na voze najdeme kromě spoilerů i logo VTS, které jednoznačně prozrazuje zvědavému divákovi, s kým má tu čest.

Motor 1.6HDi o výkonu 110 koní je standardně spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h. V porovnání s benzinovou verzí C2 VTS dává motor o 80 procent vyšší maximální točivý moment, konkrétně 265 Nm ve 2000 otáčkách za minutu.

Co je důležité, je ohleduplnost modelu C2 1.6HDi VTS k životnímu prostředí. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,6 l/100km a emise oxidu uhličitého jsou na úrovni 119 g/km - hodnopty pro "hothatch" zcela výjimečné.

Výbava C2 1.6HDi VTS je podobně rozsáhlá, jako u benzinové verze. Standardně je dodávána klimatizace, ESP, čtyři airbagy, alarm a ABS s EBD. Vůz je postaven na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin v designu 'Cheetah'.

Zdroj: Citroen

Vytisknout

Diskuze: Dieselové supermini - hothatch od Citroenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Češi utrácí za nové vozy rekordně

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud