Dieselové supermini - hothatch od Citroenu

Jan Fiala, 27. září 2007, 08:30 Google+

V kategorii malých vozů supermini, kam se Citroen C2 řadí, není příliš obvyklé nabízet i sportovnější verze. Výjimku z pravidla však tvoří Citroen C2 VTS, tedy přiostřená verze této "nákupní tašky na kolech".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C2 VTS

C2 VTS | foto: Citroën

Sdílejte článek

A protože v Evropě "letí" nafta, dostal se přeplňovaný dieselový motor i pod kapotu tohoto vozu - přichází Citroen C2 VTS 1.6 HDi. Konkrétně jde o výkonovou verzi 110k (80kW), kterou známe z větších modelů Citroenu a která má povzbudit nevalné prodeje tohoto minivozu.

Citroen C2 VTS 1.6 HDi v sobě kombinuje svižnost, úspornost a nízké emise - spotřeba mimo město dosahuje 3,9 l/100km.

Vůz se vyznačuje sportovním designem exteriéru i interiéru - uvnitř jsou sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, čalounění ladí s barvou karoserie a na voze najdeme kromě spoilerů i logo VTS, které jednoznačně prozrazuje zvědavému divákovi, s kým má tu čest.

Motor 1.6HDi o výkonu 110 koní je standardně spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h. V porovnání s benzinovou verzí C2 VTS dává motor o 80 procent vyšší maximální točivý moment, konkrétně 265 Nm ve 2000 otáčkách za minutu.

Co je důležité, je ohleduplnost modelu C2 1.6HDi VTS k životnímu prostředí. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,6 l/100km a emise oxidu uhličitého jsou na úrovni 119 g/km - hodnopty pro "hothatch" zcela výjimečné.

Výbava C2 1.6HDi VTS je podobně rozsáhlá, jako u benzinové verze. Standardně je dodávána klimatizace, ESP, čtyři airbagy, alarm a ABS s EBD. Vůz je postaven na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin v designu 'Cheetah'.

Zdroj: Citroen

Vytisknout

Diskuze: Dieselové supermini - hothatch od Citroenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Češi utrácí za nové vozy rekordně

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud