V kategorii malých vozů supermini, kam se Citroen C2 řadí, není příliš obvyklé nabízet i sportovnější verze. Výjimku z pravidla však tvoří Citroen C2 VTS, tedy přiostřená verze této "nákupní tašky na kolech".
A protože v Evropě "letí" nafta, dostal se přeplňovaný dieselový motor i pod kapotu tohoto vozu - přichází Citroen C2 VTS 1.6 HDi. Konkrétně jde o výkonovou verzi 110k (80kW), kterou známe z větších modelů Citroenu a která má povzbudit nevalné prodeje tohoto minivozu.
Citroen C2 VTS 1.6 HDi v sobě kombinuje svižnost, úspornost a nízké emise - spotřeba mimo město dosahuje 3,9 l/100km.
Vůz se vyznačuje sportovním designem exteriéru i interiéru - uvnitř jsou sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, čalounění ladí s barvou karoserie a na voze najdeme kromě spoilerů i logo VTS, které jednoznačně prozrazuje zvědavému divákovi, s kým má tu čest.
Motor 1.6HDi o výkonu 110 koní je standardně spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h. V porovnání s benzinovou verzí C2 VTS dává motor o 80 procent vyšší maximální točivý moment, konkrétně 265 Nm ve 2000 otáčkách za minutu.
Co je důležité, je ohleduplnost modelu C2 1.6HDi VTS k životnímu prostředí. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,6 l/100km a emise oxidu uhličitého jsou na úrovni 119 g/km - hodnopty pro "hothatch" zcela výjimečné.
Výbava C2 1.6HDi VTS je podobně rozsáhlá, jako u benzinové verze. Standardně je dodávána klimatizace, ESP, čtyři airbagy, alarm a ABS s EBD. Vůz je postaven na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin v designu 'Cheetah'.
Zdroj: Citroen
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.