Dieselové supermini - hothatch od Citroenu

C2 VTS
C2 VTS, foto: Citroën
Jan Fiala 27. září 2007 08:30
Sdílej:

V kategorii malých vozů supermini, kam se Citroen C2 řadí, není příliš obvyklé nabízet i sportovnější verze. Výjimku z pravidla však tvoří Citroen C2 VTS, tedy přiostřená verze této "nákupní tašky na kolech".

A protože v Evropě "letí" nafta, dostal se přeplňovaný dieselový motor i pod kapotu tohoto vozu - přichází Citroen C2 VTS 1.6 HDi. Konkrétně jde o výkonovou verzi 110k (80kW), kterou známe z větších modelů Citroenu a která má povzbudit nevalné prodeje tohoto minivozu.

Citroen C2 VTS 1.6 HDi v sobě kombinuje svižnost, úspornost a nízké emise - spotřeba mimo město dosahuje 3,9 l/100km.

Vůz se vyznačuje sportovním designem exteriéru i interiéru - uvnitř jsou sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, čalounění ladí s barvou karoserie a na voze najdeme kromě spoilerů i logo VTS, které jednoznačně prozrazuje zvědavému divákovi, s kým má tu čest.

Motor 1.6HDi o výkonu 110 koní je standardně spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h. V porovnání s benzinovou verzí C2 VTS dává motor o 80 procent vyšší maximální točivý moment, konkrétně 265 Nm ve 2000 otáčkách za minutu.

Co je důležité, je ohleduplnost modelu C2 1.6HDi VTS k životnímu prostředí. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,6 l/100km a emise oxidu uhličitého jsou na úrovni 119 g/km - hodnopty pro "hothatch" zcela výjimečné.

Výbava C2 1.6HDi VTS je podobně rozsáhlá, jako u benzinové verze. Standardně je dodávána klimatizace, ESP, čtyři airbagy, alarm a ABS s EBD. Vůz je postaven na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin v designu 'Cheetah'.

Zdroj: Citroen

Témata:
Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?