Dieselové supermini - hothatch od Citroenu

Jan Fiala, 27. září 2007, 08:30 Google+

V kategorii malých vozů supermini, kam se Citroen C2 řadí, není příliš obvyklé nabízet i sportovnější verze. Výjimku z pravidla však tvoří Citroen C2 VTS, tedy přiostřená verze této "nákupní tašky na kolech".

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C2 VTS

C2 VTS | foto: Citroën

Sdílejte článek

A protože v Evropě "letí" nafta, dostal se přeplňovaný dieselový motor i pod kapotu tohoto vozu - přichází Citroen C2 VTS 1.6 HDi. Konkrétně jde o výkonovou verzi 110k (80kW), kterou známe z větších modelů Citroenu a která má povzbudit nevalné prodeje tohoto minivozu.

Citroen C2 VTS 1.6 HDi v sobě kombinuje svižnost, úspornost a nízké emise - spotřeba mimo město dosahuje 3,9 l/100km.

Vůz se vyznačuje sportovním designem exteriéru i interiéru - uvnitř jsou sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, čalounění ladí s barvou karoserie a na voze najdeme kromě spoilerů i logo VTS, které jednoznačně prozrazuje zvědavému divákovi, s kým má tu čest.

Motor 1.6HDi o výkonu 110 koní je standardně spřažen s pětistupňovou manuální převodovkou. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 193 km/h. V porovnání s benzinovou verzí C2 VTS dává motor o 80 procent vyšší maximální točivý moment, konkrétně 265 Nm ve 2000 otáčkách za minutu.

Co je důležité, je ohleduplnost modelu C2 1.6HDi VTS k životnímu prostředí. Kombinovaná spotřeba paliva činí 4,6 l/100km a emise oxidu uhličitého jsou na úrovni 119 g/km - hodnopty pro "hothatch" zcela výjimečné.

Výbava C2 1.6HDi VTS je podobně rozsáhlá, jako u benzinové verze. Standardně je dodávána klimatizace, ESP, čtyři airbagy, alarm a ABS s EBD. Vůz je postaven na šestnáctipalcových kolech z lehkých slitin v designu 'Cheetah'.

Zdroj: Citroen

Vytisknout

Diskuze: Dieselové supermini - hothatch od Citroenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb IV 2,0 TDI 110 kW L&K – nový manažerský ideál přijíždí!

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

reklama

Doporučujeme

Tiguan

Češi utrácí za nové vozy rekordně

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud