Ani Cadillac ve Frankfurtu nezahálí. Představil zde svůj první kombík v historii. Stojí za to?
Cadillac, dříve symbol luxusu, noblesy a plýtvání v americkém stylu, dnes již v podstatě běžná značka, která musí slevit ze svých tradic a ideálů pro dosažení svých cílů, dobrých prodejů, tentokráte především v Evropě. Není první ani poslední, podobný osud potkal i věhlasný Jaguar. I ten musel, v rámci boje o zákazníky, nabídnout ve svém portfoliu kombík a dieselový agregát.
U Cadillacu již diesel není delší dobu žádnou novinkou, na autosalonu ve Frankfurtu si však výstavní premiéru odbyla první karoserie kombi v dějinách této značky. Zkrátka v Evropě rádi velké kufry.
Až přijde BLS Wagon za několik málo týdnů, bude to pro nás, evropany, typický novodobý Cadillac. Amerika, zbavená všech přebytečných luxusů a noblesek, přitom poměrně dobře vybavená, na druhou stranu s agresivní cenovou politikou. To jsou americké vozy současnosti.
Pod kapotou se, kromě 420-1300 litrů velkého kufru, skrývá jediný motor, který bychom mohli zařadit do USA. Je jím 2,8 turbo, šestiválec s 255 koňmi. Ten doplňují 2 benzíny o dvou litrech a výkonech 163 a 210 koní. Oba jsou dopovány turbem. U nás si pravděpodobně moc nepomůžeme zakoupením třetího možného dvoulitru. Je jím Flexpower, agregát ze Saabu spalující mimo benzín i líh, jezdí tedy na palivo E85, směs 85% lihu a 15% benzínu. Přeplňovaný lihožrout ze sebe vydá až 200 koní výkonu.
Vše doplňují neamerické diesely 1,9 o 150 a 180 koních. Zatímco první disponuje jediným, druhý jmenovaný má k dispozici hned dvě turbodmychadla.
Popřejme přátelům z USA hodně štěstí i v Evropě. Zatímco s raketami a radarem stále naráží, prodejům Cadillacu snad žádná vojenskopolitická vůle nezabrání.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.