Ani Cadillac ve Frankfurtu nezahálí. Představil zde svůj první kombík v historii. Stojí za to?
Cadillac, dříve symbol luxusu, noblesy a plýtvání v americkém stylu, dnes již v podstatě běžná značka, která musí slevit ze svých tradic a ideálů pro dosažení svých cílů, dobrých prodejů, tentokráte především v Evropě. Není první ani poslední, podobný osud potkal i věhlasný Jaguar. I ten musel, v rámci boje o zákazníky, nabídnout ve svém portfoliu kombík a dieselový agregát.
U Cadillacu již diesel není delší dobu žádnou novinkou, na autosalonu ve Frankfurtu si však výstavní premiéru odbyla první karoserie kombi v dějinách této značky. Zkrátka v Evropě rádi velké kufry.
Až přijde BLS Wagon za několik málo týdnů, bude to pro nás, evropany, typický novodobý Cadillac. Amerika, zbavená všech přebytečných luxusů a noblesek, přitom poměrně dobře vybavená, na druhou stranu s agresivní cenovou politikou. To jsou americké vozy současnosti.
Pod kapotou se, kromě 420-1300 litrů velkého kufru, skrývá jediný motor, který bychom mohli zařadit do USA. Je jím 2,8 turbo, šestiválec s 255 koňmi. Ten doplňují 2 benzíny o dvou litrech a výkonech 163 a 210 koní. Oba jsou dopovány turbem. U nás si pravděpodobně moc nepomůžeme zakoupením třetího možného dvoulitru. Je jím Flexpower, agregát ze Saabu spalující mimo benzín i líh, jezdí tedy na palivo E85, směs 85% lihu a 15% benzínu. Přeplňovaný lihožrout ze sebe vydá až 200 koní výkonu.
Vše doplňují neamerické diesely 1,9 o 150 a 180 koních. Zatímco první disponuje jediným, druhý jmenovaný má k dispozici hned dvě turbodmychadla.
Popřejme přátelům z USA hodně štěstí i v Evropě. Zatímco s raketami a radarem stále naráží, prodejům Cadillacu snad žádná vojenskopolitická vůle nezabrání.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?