Ani Cadillac ve Frankfurtu nezahálí. Představil zde svůj první kombík v historii. Stojí za to?
Cadillac, dříve symbol luxusu, noblesy a plýtvání v americkém stylu, dnes již v podstatě běžná značka, která musí slevit ze svých tradic a ideálů pro dosažení svých cílů, dobrých prodejů, tentokráte především v Evropě. Není první ani poslední, podobný osud potkal i věhlasný Jaguar. I ten musel, v rámci boje o zákazníky, nabídnout ve svém portfoliu kombík a dieselový agregát.
U Cadillacu již diesel není delší dobu žádnou novinkou, na autosalonu ve Frankfurtu si však výstavní premiéru odbyla první karoserie kombi v dějinách této značky. Zkrátka v Evropě rádi velké kufry.
Až přijde BLS Wagon za několik málo týdnů, bude to pro nás, evropany, typický novodobý Cadillac. Amerika, zbavená všech přebytečných luxusů a noblesek, přitom poměrně dobře vybavená, na druhou stranu s agresivní cenovou politikou. To jsou americké vozy současnosti.
Pod kapotou se, kromě 420-1300 litrů velkého kufru, skrývá jediný motor, který bychom mohli zařadit do USA. Je jím 2,8 turbo, šestiválec s 255 koňmi. Ten doplňují 2 benzíny o dvou litrech a výkonech 163 a 210 koní. Oba jsou dopovány turbem. U nás si pravděpodobně moc nepomůžeme zakoupením třetího možného dvoulitru. Je jím Flexpower, agregát ze Saabu spalující mimo benzín i líh, jezdí tedy na palivo E85, směs 85% lihu a 15% benzínu. Přeplňovaný lihožrout ze sebe vydá až 200 koní výkonu.
Vše doplňují neamerické diesely 1,9 o 150 a 180 koních. Zatímco první disponuje jediným, druhý jmenovaný má k dispozici hned dvě turbodmychadla.
Popřejme přátelům z USA hodně štěstí i v Evropě. Zatímco s raketami a radarem stále naráží, prodejům Cadillacu snad žádná vojenskopolitická vůle nezabrání.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?