Caddilac BLS Wagon - kombi na americký způsob

Marek Litzman, 13. září 2007, 08:35 Google+

Ani Cadillac ve Frankfurtu nezahálí. Představil zde svůj první kombík v historii. Stojí za to?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BLS Wagon

BLS Wagon | foto: Cadillac

Sdílejte článek

Cadillac, dříve symbol luxusu, noblesy a plýtvání v americkém stylu, dnes již v podstatě běžná značka, která musí slevit ze svých tradic a ideálů pro dosažení svých cílů, dobrých prodejů, tentokráte především v Evropě. Není první ani poslední, podobný osud potkal i věhlasný Jaguar. I ten musel, v rámci boje o zákazníky, nabídnout ve svém portfoliu kombík a dieselový agregát.

U Cadillacu již diesel není delší dobu žádnou novinkou, na autosalonu ve Frankfurtu si však výstavní premiéru odbyla první karoserie kombi v dějinách této značky. Zkrátka v Evropě rádi velké kufry.

Až přijde BLS Wagon za několik málo týdnů, bude to pro nás, evropany, typický novodobý Cadillac. Amerika, zbavená všech přebytečných luxusů a noblesek, přitom poměrně dobře vybavená, na druhou stranu s agresivní cenovou politikou. To jsou americké vozy současnosti.

Pod kapotou se, kromě 420-1300 litrů velkého kufru, skrývá jediný motor, který bychom mohli zařadit do USA. Je jím 2,8 turbo, šestiválec s 255 koňmi. Ten doplňují 2 benzíny o dvou litrech a výkonech 163 a 210 koní. Oba jsou dopovány turbem. U nás si pravděpodobně moc nepomůžeme zakoupením třetího možného dvoulitru. Je jím Flexpower, agregát ze Saabu spalující mimo benzín i líh, jezdí tedy na palivo E85, směs 85% lihu a 15% benzínu. Přeplňovaný lihožrout ze sebe vydá až 200 koní výkonu.

Vše doplňují neamerické diesely 1,9 o 150 a 180 koních. Zatímco první disponuje jediným, druhý jmenovaný má k dispozici hned dvě turbodmychadla.

Popřejme přátelům z USA hodně štěstí i v Evropě. Zatímco s raketami a radarem stále naráží, prodejům Cadillacu snad žádná vojenskopolitická vůle nezabrání.

Vytisknout

Diskuze: Caddilac BLS Wagon - kombi na americký způsob

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

Honda 0 Series

Honda 0 Series je elektrická vesmírná loď. Japonci s novým elektromobilem mají vysoké ambice

Lexus RX350h

TEST Lexus RX350h Luxury – je základní motorizace tou zároveň nejlepší ?

reklama

Doporučujeme

up!

Volkswagen Up! - s cenami dolů!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

  2. TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud